در حال بارگذاری ...

برخورداری ۹۷ درصد از جمعیت روستایی استان مازندران از راه آسفالته

از آنجایی که که مازندران یکی از قطب‌های کشاورزی است ، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده ، برای همین در سال‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌های خوبی برداشته شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار داشت : حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران ( روستاهای بالای ۲۰ خانوار ) از راه آسفالته برخوردارند .

حسن جهانیان تصریح کرد : شاخص برخورداری از راه روستایی آسفالت در کشور ۵۳ درصد بوده که این رقم در مازندران ۵۷ درصد است .

وی بهسازی ، مرمت ، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت : ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی ، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آنها به شهرها می‌شود .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطرنشان ساخت : بر اساس آخرین آمار این اداره کل از تعداد ۳۶۲۲ روستا در استان ، تعداد ۱۷۱ روستا زیر ۲۰ خانوار و تعداد ۲۱۷۴ روستای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند .

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه است ، اظهار داشت : از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه های موجود در مازندران ۷ هزار و ۸۶۰ کیلومتر راه روستایی بوده که از این مقدار ۴۰۰۰ کیلومتر آن درمناطق کوهستانی است که سرمایه عظیم و ارزشمندی بوده و حفاظت و نگهداری آنها بسیار حائز اهمیت است .

جهانیان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد حمل کالا و مسافر در استان از طریق راه های مواصلاتی است افزود : از آنجایی که که مازندران  یکی از قطب‌های کشاورزی است ، نیاز استان به راه و جاده مناسب محسوس بوده ، برای همین در سال‌های اخیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی استان گام‌های خوبی برداشته شده است .

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه راه های روستایی در دست اجراست ، اظهار داشت : به دلیل تراکم و تعدد روستاها در مازندران ، در زمینه ایجاد راه های روستایی ایمن و مناسب اقدامات قابل توجهی در دست اجراست و درصدد هستیم با تامین اعتبارات کافی در زمینه آسفالت محورهای روستایی گام موثری برای مردم شریف روستاها که قدر مسلم لیاقت و شایستگی آنها بیش از اینهاست برداریم .




مطالب مرتبط

استان همدان با ۳ هزار و ۳۶۵ کیلومتر راه روستایی رتبه سوم کشور را در روستاهای برخوردار از راه های آسفالته دارد که برای حفظ و نگهداری از این سرمایه‌های ملی نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی نسبت به تخصیص اعتبارات مورد نیاز است .

|

در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت : امسال ۶۰ سامانه ثبت تخلف در جاده‌های استان خوزستان به بهره‌برداری ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پارس آباد گفت : ۱۳۸ کیلومتر از راه های مرزی و روستایی این شهرستان در ۹ ماه ...

|

استان اردبیل سال گذشته و امسال در ساخت و توسعه راه‌های روستایی در سطح کشور رتبه اول را کسب کرد . امسال همچنین ۲۱۴ کیلومتر از راه‌های روستایی در استان اردبیل بهسازی و مرمت و ۱۳ کیلومتر راه روستایی جدید احداث شده است .

|

نظرات کاربران