در حال بارگذاری ...

تعلیق مجوز شرکت گلنکور سنگاپور به علت عرضه سوخت آلوده

سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور تاکیدی جدی روی مسئله‌ی بانکرینگ دارد و به‌تمامی تامین کنندگان بانکرها هم یادآوری کرده که متعهد به شرایط و ضوابط مجوزها باشند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور ، مجوز بانکرینگ شرکت گلنکور سنگاپور را به دلیل نقش آن در فروش سوخت آلوده در بزرگ‌ترین بندر بانکرینگ جهان (در ماه مارس سال جاری) به مدت دو ماه به حالت تعلیق در آورد .

سنگاپور که بزرگ‌ترین بندر بانکرینگ جهان به حساب می‌آید خبرهایی از فروش سوخت آلوده داشته است ، در همین راستا سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور (MPA) بررسی‌هایی انجام داده و بعد از اتمام تحقیقات مشخص شد سوختی که حاوی غلظت بالایی از ترکیبات آلی کلر بوده ، به حدود ۲۰۰ کشتی فروخته شده است ؛ حدود ۸۰ کشتی مشکلات مربوط به موتور ، پمپ سوخت و سایر موارد را گزارش دادند .

داستان از این قرار بوده که نفت سوخت سنگین آلوده (HFO) در بندر خور فکان ، امارات متحده عربی بر روی یک نفتکش بارگیری شده و بعد هم به انبارهای شناور در تانجونگ پلپاس مالزی حمل شده تا بیشتر مخلوط شود، سپس به انبارهای گلنکور در سنگاپور تحویل داده شد جایی که بخشی از آن محموله به پتروچاینا فروخته شد .

شرکت گلنکور سنگاپور عملا شرایط و ضوابط مجوز بانکرینگ را نقض کرده چون باید از آلوده‌نبودن سوخت بانکرها مطمئن می‌شد و بعد آن را عرضه می‌کرد .

به دلیل نقض چنین امری ، سازمان بندر و دریانوردی سنگاپور مجوز شرکت یاد شده را به مدت دو ماه تعلیق کرد ، همچنین این سازمان از گلنکور خواسته تا رویه‌های خود را در این موارد ارتقا دهد .

سازمان بنادر و دریانوردی سنگاپور تاکیدی جدی روی مسئله‌ی بانکرینگ دارد و به‌تمامی تامین کنندگان بانکرها هم  یادآوری کرده که متعهد به شرایط و ضوابط مجوزها باشند .




مطالب مرتبط

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت های تابعه بخش خصوصی ، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد .

|

امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

هوشمندسازی فرآیندها و خدمات ارائه شده ، کاهش مراجعات حضوری جامعه خدمت‌گیرندگان ، تبادل الکترونیکی اسناد و اطلاعات جامعه دریایی و بندری و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام سایر دستگاه‌های اجرایی ، بخش مهمی از اقدامات صورت گرفته است . تولید سامانه‌های مورد نیاز واحدهای کسب و ...

|

نظرات کاربران