در حال بارگذاری ...

کاهش ۵۰ درصدی سوانح دریایی در پهنه آبی شرق هرمزگان

به دلیل موقعیت قرارگیری بنادر شرق هرمزگان از حیث نزدیکی به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز تردد مکرر انواع کشتی ها ، ضروررت رعایت دقیق مقررات ایمنی و بین المللی برای همه شناورهای متردد ضروری است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت : آمار سوانح دریایی در پهنه آبی شرق خلیج فارس و دریای عمان ۵۰ درصد کاهش یافته است .

حمیدرضا محمد حسینی تختی ، با اشاره به رعایت دستورالعمل ها و مقررات ایمنی و به تبع آن کاهش حوادث دریایی افزود : در ۴ ماهه نخست سال جاری آمار  سوانح دریایی کاهش ۵۰ درصدی داشته است .

وی  با بیان اینکه در چهار ماه نخست سال جاری ۳ حادثه گزارش شده است ، گفت : بیشتر سوانح دریایی مربوط به شناورهای سنتی و موتور لنج ها شامل آبگرفتگی و آتش سوزی بوده که  هیچ گونه خسارت جانی نداشته است .

وی افزود : برگزاری مداوم مانور ها و دوره های ایمنی بصورت منظم از جمله عواملی است که در کاهش سوانح موثر است .

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خاطرنشان کرد : به دلیل موقعیت قرارگیری بنادر شرق هرمزگان از حیث نزدیکی به بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس و نیز تردد مکرر انواع کشتی ها ، ضروررت رعایت دقیق مقررات ایمنی و بین المللی برای همه شناورهای متردد ضروری است .




مطالب مرتبط

مطابق با ابلاغیه‌های سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر تسهیل عبور و مرور وسایط نقلیه ، با هدف کاهش و کنترل ترافیک با تجهیز سامانه‌های اکسس کنترل (Access control) و مدیریت تردد ناوگان حمل جاده‌ای ، اقدامات اولیه برای نصب و استفاده بهینه از این سیستم در دستور کار قرار گرفته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان رفت و آمد مسافر در بنادر شرق استان را بیش از ۴ میلیون و ۹۶ هزار نفر ...

|

از درس‌های آموختنی برآمده از بازرسی و بررسی کارشناسان ، در فرایند بهبود تشکیلات و ساختارها و در جهت اصلاح دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های ، حتی تصویب قوانین جدید در مجلس شورای اسلامی استفاده می‌شود .

|

صرف شناسایی عوامل بروز سوانح دریایی ، به کاهش حوادث نخواهد انجامید ، اجرای آموخته ها و یافته‌های پیشین و اِعمال دیدگا‌ه‌های مدیریتی و نظارتی در این مبحث ، بسیار حائز اهمیت خواهد بود .

|

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر ، شهید حقانی ، بندر هرمز ، بندر تیاب ، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند .

|

نظرات کاربران