در حال بارگذاری ...

تشکیل کارگروه تخصصی افزایش جذب کالا و تسهیل فرآیندها در بندر امیرآباد

با پیگیری ها و برگزاری جلسات متعدد با کشورهای همسایه ، اعضای سازمان اکو و حضور مسئولین کشوری در این بندر به دنبال ایجاد و تکمیل کریدور شمال – جنوب و توسعه ترانزیت کالا از طریق بندر امیرآباد هستیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با تأکید بر گسترش همکاری ها با کشورهای حوزه CIS جهت توسعه ترانزیت کالا ، از رشد ۱۱۵ درصدی ترانزیت انواع کالا در سال جاری در بندر امیرآباد خبر داد .

محمدعلی اصل سعیدی پور گفت : از آغاز سال جاری تاکنون ترانزیت انواع کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۵ درصد رشد داشته است .

وی با اشاره به توافق ایران و روسیه جهت انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی از کریدور شمال _ جنوب و ظرفیت بالای مراوده ترانزیتی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی و روسیه به کشورهای اقیانوس هند و آسیای شرقی از طریق ایران ، افزود : پس از تنش های رخ داده در شرق اروپا ، این کریدور از نظر کوتاهی مسافت و زمان ارسال کالا و در نهایت هزینه تمام شده از اهمیت بیشتری برخوردار است .

سعیدی پور خاطرنشان کرد : با پیگیری ها و برگزاری جلسات متعدد با کشورهای همسایه ، اعضای سازمان اکو و حضور مسئولین کشوری در این بندر به دنبال ایجاد و تکمیل کریدور شمال – جنوب و توسعه ترانزیت کالا از طریق بندر امیرآباد هستیم .

مدیرکل بندر امیرآباد از تشکیل کارگروه تخصصی افزایش جذب کالا و تسهیل فرآیندها در استان با حمایت و دستور صریح استاندار مازندران خبر داد .




مطالب مرتبط

با تقویت توان تجهیزاتی که در برنامه ها و اهداف سال جاری نیز قرار دارد و با ایجاد جاذبه برای تجار و صاحبان کالا توانستیم در نیمه دوم سال گذشته کالاهای ترانزیتی و وارداتی را توسط ریل به بندر امیرآباد و یا از این بندر به سرزمین اصلی حمل کنیم که با این روند علاوه بر افزایش سهم ریلی ...

|

ماموریت اصلی همه بنادر فعالیت ۲۴ ساعته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها در حوزه صادرات ، واردات و ترانزیت می باشد که این کالاها ازمبادی بندری از / به اقصی نقاط کشور در کوتاهترین زمان ممکن و مقرون به صرفه با بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل جابجا می شوند .

|

یکی از مولفه های مهم بندر امیرآباد دارا بودن ۱۵ پست اسکله جهت پهلوگیری انواع شناورها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری می باشد که در کنار تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری دریایی توانسته است با ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای شناورها این رکورد به ثبت برسد .

|

با توجه به ظرفیت ترانزیتی منطقه ، وجود زیرساخت های مناسب دو بندر امیرآباد و ترکمن باشی مایل به گسترش همکاری ها ، فعال سازی مسیر دریایی و افزایش حجم مبادلات تجاری از طریق مسیر دریایی هستیم .

|

حمل کالاهای اساسی از جمله غلات از قزاقستان به ایران و ارسال خودروهای ترانزیتی از کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق بندر امیرآباد به قزاقستان در سال های اخیر ، حاکی از رشد روابط تجاری دو کشور است .

|

نظرات کاربران