در حال بارگذاری ...

ترانزیت بیش از ۵۹۱ هزار تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان طی ۴ ماهه سال جاری

طی ۴ ماهه سالجاری ۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه مرزی پرویزخان خارج شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹۰ درصد افزایش داشته است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت : پایانه مرزی پرویزخان طی ۴ ماهه سالجاری ۵۹۱ هزار و ۹۹۲ تن کالا ترانزیت ورودی و خروجی داشته است .

فریبرز کرمی گفت : پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان مرزی قصرشیرین ، بزرگترین شاهراه اقتصادی ایران به عراق است که بیشترین حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان از این گذرگاه بین‌المللی صادر می‌شود و می‌توان گفت تنها مرزی است که خواب ندارد و تمام ایام سال بصورت شبانه روزی فعال است .

وی گفت : طی ۴ ماهه سالجاری ۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل کالا از پایانه مرزی پرویزخان خارج شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹۰ درصد افزایش داشته است .

کرمی درباره ترانزیت کالای خروجی گفت : ۱۹ هزار و ۴۳۰ تن کالا از پایانه مرزی پرویزخان خارج شده است که در سال با گذشته ۵ هزار و ۳۶۴ تن کالا ۲۶۲ درصد رشد داشته است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه درباره واردات کالا گفت : ۵۷۲ هزار و ۵۶۲ تن ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان بوده است که در مقایسه با سال گذشته با واردات ۲۳۵ هزار و ۴۰۲ تن افزایش ۱۴۳ درصدی پیدا کرده است .

وی عنوان کرد : پایانه مرزی پرویزخان بیش از ۲۰ هزار ناوگان ترانزیت ورودی داشته است که سال ماقبل ۸ هزار و ۷۲۰ دستگاه بوده و افزایش ۱۳۴ درصدی داشته است . استان کرمانشاه با داشتن ۳۷۱ کیلومتر مرز دارای ۵ پایانه مرزی فعال با عراق است که پایانه مرزی پرویزخان در این استان کرمانشاه بزرگترین دروازه تجاری کشورمان برای صادرات کالاهای ایرانی به عراق محسوب می شود .




مطالب مرتبط

پایانه مرزی پرویزخان ؛ قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیرنفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد .

|

میلگرد و آهن‌آلات ، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار ، سنگ‌های ساختمانی ، لبنیات ، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و ... از جمله کالاهایی بودند که از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه صادر شده‌اند .

|

هر سال به صورت مستمر میزان وقوع حوادث در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی شهرستان پایش شده و نقاطی که میزان تصادفات آن بیشتر باشد به عنوان نقاط پرحادثه ثبت و در برنامه اصلاح قرار می‌گیرد .

|

ظرفیت‌های بسیار خوبی در موضوع مشارکت بخش‌های خصوصی و مردمی خصوصاً مشارکت خیرین در حوزه ساخت راه‌ها در استان وجود دارد که خوشبختانه به درستی از این ظرفیت در راستای وظایف سازمانی استفاده شده است .

|

گشت های راهداری برای جلوگیری از تعدی به حریم راه ها بطور مستمر در سطح راه ها فعالند و سامانه ۱۴۱ نیز در اختیار کاربران جاده ای قرار دارد تا در صورت مشاهده هرگونه خلف حریم راه ها و مشکلات جاده ای ؛ اطلاع رسانی شود و رسیدگی های استانی و کشوری موضوعات مربوطه صورت گیرد .

|

نظرات کاربران