در حال بارگذاری ...
  • عمده ترانزیت کالای کشور از استان کرمان عبور می کند

    برای ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر باقیمانده راه روستایی ، هم در جنوب و هم در شمال استان ، در مجموع به حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم راه های روستایی استان کرمان را تقریبا به ضریب برخورداری متوسط کشوری که ۸۲ هست ، برسانیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان راهداری با اشاره به عبور بیشتر ترانزیت کشور از استان کرمان و جایگاه این استان در حمل ونقل و اقتصاد کشور گفت : استان کرمان حلقه واسط میان استان های جنوبی و بنادر فعال با هسته مرکزی کشور است و شاید تنها استانی است که هم در مسیر کریدور شمال به جنوب و هم کریدور شرق به غرب نقش اساسی دارد .

    خداداد مقبلی گفت : استان کرمان با بیش از ۱۳ هزارو ۷۰۰ کیلومتر راه، دارای حدود ۱۹۷۰ کیلومتر بزرگراه است و از نظر ساخت بزرگراه ، رتبه دوم را در کشور دارد .

    مقبلی با اشاره به کافی نبودن میزان اعتبارات تخصیصی به حوزه راهداری این استان گفت : با توجه به تردد ناوگان باری سنگین برای حمل مواد معدنی ، گاهی سنگینی بیش از حد استاندارد آنها ، صدمات زیادی به محورها و ابنیه فنی راه وارد می کند . اگر چه سازمان در خصوص اعتبارات نگهداری راه ها ، سال ها یاریگر استان بوده و در حد امکان اعتباراتی تخصیص داده اما چون بیشترین مشکلات شبکه راه های اصلی در محور بندرعباس به سیرجان و سیرجان به سمت یزد در زمینه رویه آسفالت است و البته انجام روکش این مسیردر دستور کار سازمان متبوع قرار دارد ، با این حال مبالغ اعتباری آن کافی نیست زیرا ۳۲۰ کیلومترآن در حوزه استان کرمان و بقیه در استان هرمزگان قرار دارد .

    معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان در خصوص راههای فرعی و روستایی کشور خاطرنشان کرد : تا سال ۹۸ ، اطلاعات کاملی در حوزه راه های روستایی ، تعداد روستاها و این که چند روستای زیر ۲۰ خانوار و یا بالای ۲۰ خانوار وجود دارد ، در اختیار نداشتیم ، به همین دلیل توزیع اعتباراتی که در شورای برنامه ریزی استان ها عادلانه نبود که در سال ۹۸ ، اطلاعات کاملی از شبکه راه های روستایی کشور جمع آوری کردیم . با توجه به سرشماری سال ۹۵ حدود ۹۷ هزار روستا درکشور دارای سکنه هستند که از این تعداد ، ۴۰ هزار روستا ، جمعیتی بالای ۲۰ خانوار دارند و دولت و وزارت راه شهرسازی مکلفند برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار ، راه روستایی بسازند .

    وی با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۲۰۰۰ روستا باقی مانده و با توجه به ضرورت ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر راه تصریح کرد : پراکندگی جمعیت و وسعت استان موجب شده استانهای کرمان و استان سیستان و بلوچستان با استان های دیگر در زمینه ساخت راه های روستایی فاصله داشته باشند .

    معاون ساخت و نگهداری راه های روستایی و فرعی سازمان اظهار داشت : برای ساخت ۱۰۰۰ کیلومتر باقیمانده راه روستایی ، هم در جنوب و هم در شمال استان ، در مجموع به حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم راه های روستایی استان کرمان را تقریبا به ضریب برخورداری متوسط کشوری که ۸۲ هست ، برسانیم . در سال جاری هم بالای ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در دست اجرا داریم و از سال گذشته ، اعتبارات خوبی به جهت محرومیت های موجود، به استان کرمان داده شد که در این راستا ساخت حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی آغاز شده و حدود ۹۰ کیلومتر آن قابل بهره برداری است .




    مطالب مرتبط

    خیرین راهساز با مشارکت در ایمن سازی راه های مواصلاتی از قبیل حذف نقاط حادثه خیز باعث کاهش سوانحات و تلفات جاده ای ، حل مشکلات در شبکه های ارتباطی و افزایش ظرفیت ترافیکی و دسترسی های ایمن خواهند شد .

    |

    با توجه به آمار بالای شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی ، ظرفیت سازی برای انتقال ۲۰ تا ۲۵ هزار زائر هم استانی از مرز شلمچه انجام شده و انشالله زائرین عزیز بموقع به خانه های خود باز خواهند گشت .

    |

    تعداد ۲۰ دستگاه کامیونت و ۲۰ دستگاه سواری وانت به همراه ۵۰ تن از نیروهای راهداری از استان جهت راهبری این ناوگان و ارائه خدمات به زوار گرامی اعزام شدند .

    |

    برای اربعین حسینی امسال اعتباری برای تکمیل و تجهیز پایانه های مرزی ، اجاره ماشین آلات، تأمین سوخت آن ها و دیگر هزینه های جاری از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نظر گرفته شد که با اعتبار ایمن سازی جاده ها، حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است .

    |

    مسافران هنگام بازگشت می توانند با استفاده از سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۴۱ اطلاعات مسیر خود را دریافت کنند تا هنگام بازگشت از مرزها به سمت استان کرمان با سردرگمی و معطلی مواجه نشوند .

    |

    نظرات کاربران