در حال بارگذاری ...
  • اصلاح آئین نامه کیلومتراژ با هدف افزایش اثربخشی و کارایی ماموران و کاهش اعمال سلیقه فردی مدیران

    اکنون در حوزه نگهداری خطوط و برای رفع نقاط حادثه‌خیز پرتکرار ، حدود ۳ هزار میلیارد تومان نیاز اضطراری داریم . همچنین در حوزه‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات ، علائم و ... نیز با انباشت بدهی و تعمیرات مواجه هستیم و به همین منظور باید در راه‌آهن طرحی نو را آغاز کنیم . بخشی از این طرح نو ، به باور مدیران و توان اجرایی آن‌ها و همین‌طور الزامات اجرایی برمی‌گردد که در بعضی از مناطق این اتفاق افتاده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن از اصلاح آیین نامه کیومتراژ پس از گذشت ۸ سال خبر داد و اظهار کرد که با نظام مند شدن امور ، اعمال سلایق فردی کاهش می‌یابد و محاسبات سیستمی جایگزین آن خواهد شد و از فضای سنتی به فضای نوین تغییر وضعیت بدهیم .

    جلسه پرسش و پاسخ مدیران مناطق و کارشناسان سیر و حرکت راه‌آهن با دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن و اعضای هیات مدیره و معاونین مربوطه راه‌آهن ، ۲۳ مرداد در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد .

    صالحی در این جلسه ، با بیان اینکه در راه آهن برای ایفای نقش حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از مهمترین ستون‌های حمل و نقل ، وظیفه و رسالت مهمی در پیش روی همگان قرار دارد ، اظهار داشت : راه مهم و سختی در پیش داریم چون در سال‌های گذشته به طور مناسب به این موضوع پرداخته نشده است و خروجی آن مشکلاتی است که مطلع هستید . روزی که راه آهن را تحویل گرفتم ۲ هزار میلیارد تومان بدهی در حوزه تعمیر و نگهداری و بیش از ۳ هزار میلیارد تومان انباشت تعمیرات در حوزه ناوگان داشتیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : اکنون در حوزه نگهداری خطوط و برای رفع نقاط حادثه‌خیز پرتکرار ، حدود ۳ هزار میلیارد تومان نیاز اضطراری داریم . همچنین در حوزه‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات ، علائم و ... نیز با انباشت بدهی و تعمیرات مواجه هستیم و به همین منظور باید در راه‌آهن طرحی نو را آغاز کنیم . بخشی از این طرح نو ، به باور مدیران و توان اجرایی آن‌ها و همین‌طور الزامات اجرایی برمی‌گردد که در بعضی از مناطق این اتفاق افتاده است .

    وی با یادآوری این موضوع که مسیری که طی می‌شود ، ایستادن بر روی پله‌های زحمات مدیران عامل قبلی است ، تاکید کرد : انباشتی از تلاش‌ها ، دستاوردها و نقص‌ها در اختیار من قرار گرفت و بایستی تلاش کنیم از نقطه‌ای که تحویل گرفتیم و خوب نبود، به سمت جلو و بهبود حرکت کنیم . آئین نامه کیلومتراژ یکی از موضوعاتی است که از همان ابتدا به عنوان دغدغه‌ معیشتی بخشی از کارکنان مطرح بوده است . هشت سال است که این انتقادها شنیده شده اما برای آن کاری صورت نگرفته است و حال ما به حول و قوه الهی درباره آن این تصمیم را گرفته و به مرحله اجرا گذاشته‌ایم .

    صالحی افزود : عقب ماندگی‌ها در حوزه‌های مختلف عملیاتی و منابع انسانی جدی بوده است و باید پاسخ شفاف ، منطقی و مستدل به پرسش‌ها بدهیم و بخشی از این پرسش‌ها به موضوعات سازمانی و برخی فراسازمانی که ممکن است زمان بر باشد ، باز می‌گردد .

    وی با تاکید بر اینکه مدیران باید به پرسش‌های کارکنان پاسخ دهند ، ادامه داد : طی ۱۴ جلسه هیئت مدیره ، اصلاحات مختلفی در رویه‌ها و آیین‌نامه‌های راه‌آهن از جمله آیین‌نامه کیلومتراژ و انگیزشی مورد رسیدگی قرار گرفت . ما در موضوع اصلاح جدی هستیم و باید گام به گام اصلاح را انجام دهیم .

    مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه اصلاح آیین‌نامه کیلومتراژ بر مبنای ظرفیت های قانونی راه‌آهن انجام شده است ، اظهار کرد : این مدل ، بر اساس پدیده‌هایی که اتفاق افتاده است ، طراحی شده و موارد مختلف از جمله سابقه و تحصیلات و همچنین سرعت سیر و سرعت سفر با توجه به ویژگی‌های هر منطقه ، توقف‌های صورت گرفته و ... مدنظر قرار گرفته است .

    صالحی با اشاره به اینکه در آیین نامه جدید ، اعمال سلیقه مدیران کاهش یافته است تاکید کرد : با نظام مند شدن امور ، اعمال سلایق فردی کاهش می‌یابد و محاسبات سیستمی جایگزین آن خواهد شد و از فضای سنتی به فضای نوین تغییر وضعیت بدهیم .

    وی با یادآوری از اینکه آئین نامه جدید به مدت چهار ماه به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و با دریافت بازخوردها، نقص‌های احتمالی اصلاح خواهند شد ، تاکید کرد : امیدواریم این گام اساسی که برای بهبود معیشت بخشی از کارکنان زحمت کش راه‌آهن برداشته شده است ، محکم برداشته شود و شهد و شیرینی آن در کام همکاران، باعث تقویت امید و ارتقا حمل و نقل ریلی کشور شود . همچنین به یاری خداوند متعال، گام‌های بعدی در خصوص سایر کارکنان در ادامه برداشته خواهد شد .

    همچنین در این نشست ، مهندس حسین عاشوری ، قائم مقام راه‌آهن به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص اصلاح آئین نامه کیلومتراژ پرداخت و اظهار کرد : تاکنون ۱۴ جلسه هیات مدیره به ریاست آقای دکتر صالحی و جلسات متعدد دیگر در سطح معاونان و کارشناسان برگزار شده است تا تمامی نواقص این آئین نامه ، برطرف شوند . عمده ایراداتی که به این آئین نامه وارد می‌شد ، مربوط به فرمول و نحوه محاسبه بود. طی دو سال گذشته تلاش‌هایی جهت ترمیم این آئین نامه صورت گرفت؛ اما به نتیجه نرسید تا اینکه در دوره آقای صالحی ، به عنوان یک ضرورت مورد پیگیری واقع شد و اکنون این آئین نامه به شکل شایسته ای ترمیم شده است .

    گفتنی است؛ در این نشست ، تعدادی از مدیران کل مناطق و کارشناسان مربوطه، دغدغه‌ها و نظرات خود را پیرامون آئین نامه جدید کیلومتراژ مطرح کردند که مدیرعامل و هیات مدیره راه آهن به تمامی پرسش ها و نظرات پاسخ گفتند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

    |

    نظرات کاربران