در حال بارگذاری ...
  • اصلاح آئین نامه کیلومتراژ با هدف افزایش اثربخشی و کارایی ماموران و کاهش اعمال سلیقه فردی مدیران

    اکنون در حوزه نگهداری خطوط و برای رفع نقاط حادثه‌خیز پرتکرار ، حدود ۳ هزار میلیارد تومان نیاز اضطراری داریم . همچنین در حوزه‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات ، علائم و ... نیز با انباشت بدهی و تعمیرات مواجه هستیم و به همین منظور باید در راه‌آهن طرحی نو را آغاز کنیم . بخشی از این طرح نو ، به باور مدیران و توان اجرایی آن‌ها و همین‌طور الزامات اجرایی برمی‌گردد که در بعضی از مناطق این اتفاق افتاده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه آهن از اصلاح آیین نامه کیومتراژ پس از گذشت ۸ سال خبر داد و اظهار کرد که با نظام مند شدن امور ، اعمال سلایق فردی کاهش می‌یابد و محاسبات سیستمی جایگزین آن خواهد شد و از فضای سنتی به فضای نوین تغییر وضعیت بدهیم .

    جلسه پرسش و پاسخ مدیران مناطق و کارشناسان سیر و حرکت راه‌آهن با دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن و اعضای هیات مدیره و معاونین مربوطه راه‌آهن ، ۲۳ مرداد در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد .

    صالحی در این جلسه ، با بیان اینکه در راه آهن برای ایفای نقش حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از مهمترین ستون‌های حمل و نقل ، وظیفه و رسالت مهمی در پیش روی همگان قرار دارد ، اظهار داشت : راه مهم و سختی در پیش داریم چون در سال‌های گذشته به طور مناسب به این موضوع پرداخته نشده است و خروجی آن مشکلاتی است که مطلع هستید . روزی که راه آهن را تحویل گرفتم ۲ هزار میلیارد تومان بدهی در حوزه تعمیر و نگهداری و بیش از ۳ هزار میلیارد تومان انباشت تعمیرات در حوزه ناوگان داشتیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : اکنون در حوزه نگهداری خطوط و برای رفع نقاط حادثه‌خیز پرتکرار ، حدود ۳ هزار میلیارد تومان نیاز اضطراری داریم . همچنین در حوزه‌های مختلف اعم از فناوری اطلاعات ، علائم و ... نیز با انباشت بدهی و تعمیرات مواجه هستیم و به همین منظور باید در راه‌آهن طرحی نو را آغاز کنیم . بخشی از این طرح نو ، به باور مدیران و توان اجرایی آن‌ها و همین‌طور الزامات اجرایی برمی‌گردد که در بعضی از مناطق این اتفاق افتاده است .

    وی با یادآوری این موضوع که مسیری که طی می‌شود ، ایستادن بر روی پله‌های زحمات مدیران عامل قبلی است ، تاکید کرد : انباشتی از تلاش‌ها ، دستاوردها و نقص‌ها در اختیار من قرار گرفت و بایستی تلاش کنیم از نقطه‌ای که تحویل گرفتیم و خوب نبود، به سمت جلو و بهبود حرکت کنیم . آئین نامه کیلومتراژ یکی از موضوعاتی است که از همان ابتدا به عنوان دغدغه‌ معیشتی بخشی از کارکنان مطرح بوده است . هشت سال است که این انتقادها شنیده شده اما برای آن کاری صورت نگرفته است و حال ما به حول و قوه الهی درباره آن این تصمیم را گرفته و به مرحله اجرا گذاشته‌ایم .

    صالحی افزود : عقب ماندگی‌ها در حوزه‌های مختلف عملیاتی و منابع انسانی جدی بوده است و باید پاسخ شفاف ، منطقی و مستدل به پرسش‌ها بدهیم و بخشی از این پرسش‌ها به موضوعات سازمانی و برخی فراسازمانی که ممکن است زمان بر باشد ، باز می‌گردد .

    وی با تاکید بر اینکه مدیران باید به پرسش‌های کارکنان پاسخ دهند ، ادامه داد : طی ۱۴ جلسه هیئت مدیره ، اصلاحات مختلفی در رویه‌ها و آیین‌نامه‌های راه‌آهن از جمله آیین‌نامه کیلومتراژ و انگیزشی مورد رسیدگی قرار گرفت . ما در موضوع اصلاح جدی هستیم و باید گام به گام اصلاح را انجام دهیم .

    مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه اصلاح آیین‌نامه کیلومتراژ بر مبنای ظرفیت های قانونی راه‌آهن انجام شده است ، اظهار کرد : این مدل ، بر اساس پدیده‌هایی که اتفاق افتاده است ، طراحی شده و موارد مختلف از جمله سابقه و تحصیلات و همچنین سرعت سیر و سرعت سفر با توجه به ویژگی‌های هر منطقه ، توقف‌های صورت گرفته و ... مدنظر قرار گرفته است .

    صالحی با اشاره به اینکه در آیین نامه جدید ، اعمال سلیقه مدیران کاهش یافته است تاکید کرد : با نظام مند شدن امور ، اعمال سلایق فردی کاهش می‌یابد و محاسبات سیستمی جایگزین آن خواهد شد و از فضای سنتی به فضای نوین تغییر وضعیت بدهیم .

    وی با یادآوری از اینکه آئین نامه جدید به مدت چهار ماه به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و با دریافت بازخوردها، نقص‌های احتمالی اصلاح خواهند شد ، تاکید کرد : امیدواریم این گام اساسی که برای بهبود معیشت بخشی از کارکنان زحمت کش راه‌آهن برداشته شده است ، محکم برداشته شود و شهد و شیرینی آن در کام همکاران، باعث تقویت امید و ارتقا حمل و نقل ریلی کشور شود . همچنین به یاری خداوند متعال، گام‌های بعدی در خصوص سایر کارکنان در ادامه برداشته خواهد شد .

    همچنین در این نشست ، مهندس حسین عاشوری ، قائم مقام راه‌آهن به تشریح اقدامات انجام شده در خصوص اصلاح آئین نامه کیلومتراژ پرداخت و اظهار کرد : تاکنون ۱۴ جلسه هیات مدیره به ریاست آقای دکتر صالحی و جلسات متعدد دیگر در سطح معاونان و کارشناسان برگزار شده است تا تمامی نواقص این آئین نامه ، برطرف شوند . عمده ایراداتی که به این آئین نامه وارد می‌شد ، مربوط به فرمول و نحوه محاسبه بود. طی دو سال گذشته تلاش‌هایی جهت ترمیم این آئین نامه صورت گرفت؛ اما به نتیجه نرسید تا اینکه در دوره آقای صالحی ، به عنوان یک ضرورت مورد پیگیری واقع شد و اکنون این آئین نامه به شکل شایسته ای ترمیم شده است .

    گفتنی است؛ در این نشست ، تعدادی از مدیران کل مناطق و کارشناسان مربوطه، دغدغه‌ها و نظرات خود را پیرامون آئین نامه جدید کیلومتراژ مطرح کردند که مدیرعامل و هیات مدیره راه آهن به تمامی پرسش ها و نظرات پاسخ گفتند .




    مطالب مرتبط

    هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت شبانه روزی با سامانه اطلاع رسانی راه آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی www.rai.ir مراجعه کنند .

    |

    پروژه‌هایی که از محل تهاتر نفت اجرایی خواهند شد حدود هشت طرح ریلی هستند که از جمله آنها طرح ریلی چابهار - زاهدان ، قطار سریع‌السیر تهران - مشهد ، طرح ریلی رشت - آستارا ، طرح ریلی خرم‌آباد - درود و طرح اندیمشک - اهواز است . همچنین در خصوص طرح ریلی شیراز - بوشهر - عسلویه امروز ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن از راه اندازی قطار فوق‌العاده یزد - خرمشهر خبر داد .

    |

    در حال حاضر حرکت این قطار به مدت سه ماه به صورت آزمایشی بوده و در این مدت هفته‌ای یک رام قطار از تهران تا کربلا و بالعکس خواهیم داشت . طی این سه ماه ، مشکلات و چالش‌های مسیر به منظور مدیریت بهتر احصا خواهد شد و پس از اتمام این مدت آزمایشی ، برای افزایش تعداد حرکت قطارها ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بنا به اطلاعیه روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قطار ترکیبی تهران - کربلا که مقرر بود روز سه‌شنبه ۸ شهریور ساعت ...

    |

    نظرات کاربران