در حال بارگذاری ...

ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه مرزی میرجاوه در آستانه اربعین حسینی (ع)

به منظور فراهم آوردن سفر ایمن برای زائرین و ایمن سازی این محور اقداماتی نظیر تعریض یک‌ کیلومتر جاده ورودی به پایانه، خط کشی ۷۰ کیلومتر محور منتهی به پایانه و نصب ۲۰۰۰ عدد علائم انجام شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه مرزی میرجاوه در آستانه ورود زوار پاکستانی جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی خبر داد .

ایوب کرد اظهار داشت : در آستانه اربعین حسینی و پیش بینی خیل عظیم ورود زوار کشور دوست و همسایه پاکستان ، این اداره کل، ایمن سازی محورهای منتهی به پایانه مرزی میرجاوه را در دستور کار قرار داده است .

وی با بیان اینکه پایانه مرزی میرجاوه به عنوان‌ دروازه ورودی شرقی استان از اهمیت بالایی برخوردار است ، گفت : به منظور فراهم آوردن سفر ایمن برای زائرین و ایمن سازی این محور اقداماتی نظیر تعریض یک‌ کیلومتر جاده ورودی به پایانه، خط کشی ۷۰ کیلومتر محور منتهی به پایانه و نصب ۲۰۰۰ عدد علائم انجام شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان افزود : همچنین نصب تابلوهای اطلاعاتی در خروجی پایانه ، ۱۴ عدد چراغ چشمک زن‌ محورهای منتهی به مرز ، تنقیه ۱۵۰ دستگاه پل محورهای منتهی به میرجاوه ، استقرار دو دستگاه تانکر آبرسان در مرز میرجاوه و لکه گیری مستمر محورهای منتهی به مرز از دیگر اقدامات این اداره کل جهت ایمن سازی این محور مهم و پر تردد استان بوده است .

کرد خاطرنشان کرد : در حال حاضر ۱۸ گشت راهداری با ۴۲ نفر نیروی راهدار در محور های منتهی به مرز میرجاوه در حال خدمات رسانی به مسافران و کاربران جاده ای هستند .




مطالب مرتبط

یکی از زیرشاخص های اصلی مزیت تردد مسافر در سیستان و بلوچستان ، همسایگی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان است که با رویکرد افزایش توسعه پایانه‌های مرزی توسط این اداره کل در سال‌های اخیر شاهد فرایند روبه رشدی هستیم .

|

این پایانه مرزی از جایگاه ویژه‌ای از لحاظ حمل و نقل ، ترانزیت کالا و تردد مسافر برخوردار است و همواره یکی از پایانه‌های مرزی فعال کشور درحوزه صادرات و ترانزیت به شمار می‌رود .

|

از ساعت نخست کاری امروز طبق روال گذشته شاهد تردد کامیون های ترانزیتی در این پایانه مهم مرزی سیستان و بلوچستان هستیم .

|

پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان و پایانه مرزی میلک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت ...

|

استان گلستان ، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری ، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند . برای ارتقا جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود ۴۰ جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار ...

|

نظرات کاربران