در حال بارگذاری ...

سیستم های حمل و نقل جاده ای فارس آماده پشتیبانی و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی

تا پایان طرح اربعین سالجاری ایمن سازی تمامی محورهای مواصلاتی استان در دستور کار قرار راهداری قرار گرفته و از زمان شروع طرح علاوه بر آماده بودن راهدارخانه های موجود در مسیر ، تمامی گشت های راهداری نیز فعال می شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به فراهم بودن شرایط برای انواع سفر زائرین اربعین حسینی (ع) گفت : برای افزایش سطح خدمات ایستگاه ویژه جابجایی زائرین اربعین در پایانه های چهارگانه مسافری شیراز راه اندازی می شود .

علیرضا راستیار گفت : هماهنگی و مقدمات لازم برای جابجایی زائرین و مشتاقان سفر معنوی اربعین با همکاری دستگاه های مسئول و بویژه بخش حمل و نقل استان انجام شده و انشاالله  همانند سالهای گذشته ، زائرین اربعین حسینی مشکلی برای سفر معنوی اربعین نخواهند داشت .

رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی (ع) استان اظهار داشت : جلسات کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین استان فارس به صورت منظم در حال برگزاری است و تاکنون نیز هماهنگی های مناسبی بین دستگاه های مرتبط عضو این کمیته برقرار شده و با پیگیری مصوبات این کمیته قطعاً امسال شاهد افزایش سطح خدمات به زائرین محترم خواهیم بود .

وی با اشاره به لزوم آمادگی دستگاه های مسئول در بازه زمانی سفر اربعین گفت : با اعلام ستاد سفر اربعین کشور ، طرح سراسری جابجایی زوار اربعین حسینی از ۱۰ شهریور تا ۵ مهر به مدت ۲۷ روز اجرایی می شود و زوارالحسین (ع) از شهرهای محل سکونت خود به مرز های تعیین شده و بالعکس جابجا می شوند .

علیرضا راستیار رئیس کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی (ع) استان خاطرنشان ساخت : تا پایان طرح اربعین سالجاری ایمن سازی تمامی محورهای مواصلاتی استان در دستور کار قرار راهداری قرار گرفته و از زمان شروع طرح علاوه بر آماده بودن راهدارخانه های موجود در مسیر ، تمامی گشت های راهداری نیز فعال می شود . از تمامی ظرفیت ناوگان بخش حمل و نقل مسافر استان برای ارائه خدمات هرچه مطلوب تر به زائران اربعین حسینی(ع) بهره گیری می شود .

راستیار یادآور ساخت : در این ایام از حدود ۹۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی در استان برای اجرای این طرح استفاده خواهد شد و مرز شلمچه به عنوان مرز ورودی و خروجی این استان اعلام شده است.




مطالب مرتبط

افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی ، برقراری خطوط فوق‌العاده ، نظارت بر قیمت‌ها و ارائه خدمات رفاهی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی از جمله این تمهیدات محسوب می شود .

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

پس از بارندگی‌های اخیر با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در محورهای جنوب استان انجام و از انسداد محور جلوگیری به عمل آمده است .

|

نظرات کاربران