در حال بارگذاری ...

حمل و نقل کالا بدون اخذ بارنامه مصداق جرم مستمر است

از آنجا که بعضی رانندگان پس از اعمال قانون و جریمه بابت تردد بدون اخذ بارنامه به مسیر خود ادامه می دهند باید راهکاری اساسی صورت پذیرد و صرف جریمه های پایین نمی توان از فرار رانندگان بابت اخذ بارنامه جلوگیری بعمل آورد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه حمل و نقل کالا بدون اخذ بارنامه مصداق جرم مستمر است گفت : جریمه بار فاقد بارنامه دلیلی برای ادامه مسیر و تردد ناوگان حمل و نقل در جاده‌ها نیست .

غلامرضا طحان در جلسه بررسی مشکلات حمل و نقل کالا که با حضور جانشین فرمانده پلیس راه استان سمنان برگزار شد اظهار کرد : برخی از رانندگان اقدام به حمل بار بدون اخذ بارنامه می‌کنند که نتیجه انجام این تخلف قانونی ، توقف موقت کامیون توسط پلیس و اعمال جریمه است در صورتیکه نباید پس از صدور بارنامه اجازه تردد به کامیون داده شود و رانندگان نتوانند به صرف جریمه اقدام به طی ادامه مسیر کنند . از آنجا که بعضی رانندگان پس از اعمال قانون و جریمه بابت تردد بدون اخذ بارنامه به مسیر خود ادامه می دهند باید راهکاری اساسی صورت پذیرد و صرف جریمه های پایین نمی توان از فرار رانندگان بابت اخذ بارنامه جلوگیری بعمل آورد .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با تاکید بر اینکه حمل و نقل هرگونه کالا بدون اخذ بارنامه تخلف محسوب می شود و مصداق جرم مستمر است گفت : چنانچه راننده طی مسیری کالا را بدون بارنامه حمل کرده باشد مرتکب تخلف شده و این تخلف موجب طرح در کمیسیون تخلفات خواهد بود .

طحان با بیان اینکه حمل بار با صدور بارنامه علاوه بر حصول آمار دقیق حمل و نقل کالا به مناطق مختلف ، موجب افزایش درآمد شرکت ها و همچنین تقسیم حمل بار بین رانندگان خواهد شد خواستار مشارکت در نظارت بر چگونگی حمل کالا و همکاری در برقراری گشت های نامحسوس کنترل بارنامه به شکل اتفاقی در مسیرها شد .

وی در ادامه جلسه با اشاره به اهمیت نصب و بهره‌برداری از سامانه‌های توزین در حال حرکت (WIM) یادآور شد : هیچ عاملی مانند اضافه تناژ جاده ها را تخریب نمی‌کند و اضافه تناژ محوری یکی از مهم‌ترین علل تخریب جاده است که با استفاده از سامانه‌های توزین در حال حرکت در کامیون‌های دارای اضافه تناژ محوری به آسانی قابل تشخیص است .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با تأکید براینکه با متخلفان اضافه تناژ به شدت برخورد می‌شود ، تصریح کرد : برخورد با متخلفان و ممانعت از تردد ناوگان دارای اضافه بار توسط پلیس راه، راه‌اندازی گشت‌های نامحسوس ، شناسایی مراکز فرار بار و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای رانندگان می تواند از جمله عوامل مؤثر در کاهش تخلفات اضافه تناژ باشد .

طحان  همچنین به ساماندهی حمل بار با ناوگان وانت بارها پرداخت و اذعان داشت : اهداف این طرح قانونمند کردن فعالیت در این حوزه، کاهش تصادفات ، جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از فعالیت رانندگان قانونمند وانت بار در این بخش است که امیدواریم با ساماندهی و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان که مهم ترین اولویت برنامه های ماست ، زمینه رضایتمندی شهروندان را فراهم نماییم .

شایان ذکر است در ادامه دیگر حاضرین جلسه به بیان راهکارهایی در این زمینه پرداختند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین از جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از این شهرستان در سال گذشته خبر ...

|

سالانه بیش از ۹۸ درصد جابه‌جایی کالا در داخل استان توسط بخش حمل و نقل جاده‌ای صورت می گیرد و این بخش دارای قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ای در سطح کشور است .

|

در حال حاضر کارت هوشمند رانندگان حمل ‌و نقل جاده‌ای به صورت غیرحضوری تمدید می‌شود .

|

تعداد بارنامه‌های صادره توسط این شرکت‌ها برابر با ۷۹۱ هزار و ۲۰۷ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۲ درصدی همراه بوده است .

|

این استان دارای ۷ انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل کالا و یک کانون انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل ونقل کالا و یک کانون انجمن صنفی کارگری رانندگان و یک اتحادیه حمل بار و۱۳ انجمن صنفی کارگری رانندگان وسائط نقلیه کالای جاده‌ای است .

|

نظرات کاربران