در حال بارگذاری ...

اصلاح آیین نامه کیلومتراژ در راستای رعایت عدالت و سیاست‌های جدید شرکت راه آهن

درخواست های به حقی از سوی لکوموتیورانان و روسای قطار و کادر مانور در خصوص اصلاح آیین نامه کیلومتراژ داشتیم و مسئله مهم این است که هم عدالت رعایت شود و هم تا جایی که مقدور است تبعیض بین نیروهای عملیاتی از میان برداشته شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جمعی از لکوموتیوران ، روسای قطار و مانورچی ، روز ۲۰ مردادماه با مدیرعامل راه آهن دیدار و گفتگو کردند .

در این دیدار که اعضای هیات مدیره ، معاونین و برخی از مدیران راه آهن نیز حضور داشتند ، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن ، ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان ، اظهار داشت : بعد از برگزاری ۱۴ جلسه هیئت مدیره ، اقداماتی در خصوص اصلاح آیین‌نامه کیلومتراژ و نظام انگیزشی صورت گرفت . موضوع کیلومتراژ صرفاً یک عدد نیست بلکه تحولی اساسی در مسیر کاری نیروهای عملیاتی است .

صالحی افزود : درخواست های به حقی از سوی لکوموتیورانان و روسای قطار و کادر مانور در خصوص اصلاح آیین نامه کیلومتراژ داشتیم و مسئله مهم این است که هم عدالت رعایت شود و هم تا جایی که مقدور است تبعیض بین نیروهای عملیاتی از میان برداشته شود .

وی با بیان اینکه موضوع کیلومتراژ باید یکپارچه شده و پرداختی ها بر مبنای آن صورت بگیرد گفت : تحول اساسی در آیین نامه کیلومتراژ اتفاق افتاده و سرعت سیر و سرعت سفر در آیین نامه جدید ، لحاظ شده است .

رییس هیات مدیره راه آهن افزود : آیین نامه جدید کیلومتراژ ، ناظر به یک ریل گذاری جدید مبتنی بر عدل ، انصاف و سیاست ها و راهبردهای شرکت راه آهن است و هر شخصی که با رعایت ایمنی ، سیر بیشتری انجام دهد دریافتی بیشتری خواهد داشت .

وی با یادآوری اینکه بایستی اعمال سلیقه مدیریتی در کار کاهش یابد گفت : طبق آیین نامه جدید ، پرداخت کیلومتراژ از وضعیت ایستا به پویا تغییر خواهد کرد . از این طریق و با روزآمدسازی ساختار و فضای سنتی راه‌آهن ، خواهیم توانست نظام کنترلی دقیقی داشته باشیم .

صالحی تاکید کرد : تکریم کارکنان و افزایش رفاه آنان از اولویت های ماست و اگر‌ منابع بیشتری در اختیار شرکت راه آهن قرار بگیرد رسیدگی بیشتری به وضع معیشت کارکنان انجام می شود .

در این جلسه که از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد آیین نامه جدید کیلومتراژ به حضار ارائه شد و رسته های مختلف شغلی ، نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص برخی از جزئیات آیین‌نامه مطرح کردند .




مطالب مرتبط

در صورتی حمل بار از مسیر تمام ریلی روسیه - ایران جذاب می‌شود که زمان حمل بار را به حداقل برسانیم و تعرفه ها را اصلاح کرده و تخفیف بدهیم که ما تخفیف داده و آمادگی یکسان‌سازی تعرفه ها را داریم .

|

میزان باری که سال ۱۴۰۱ حمل کردیم و مسافری که جابجا کردیم بر اساس هر تن کیلومتر یعنی هر یک تن بار یک کیلومتر جابجا شود ۳۵ سی سی مصرف سوخت را بهینه می‌کند و ذخیره انرژی دارد و به ازای هر یک نفر که یک کیلومتر جابجا بشود ۲۰ سی سی ذخیره می‌شود . بر اساس آمار رسمی سازمان بهینه‌سازی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، لازم است در زمینه قراردادها و همه اموری که ذینفعانی در بخش خصوصی دارد ، فرآیندها به صورت شفاف ، سیستماتیک ، غیر سلیقه ای ، ...

|

مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر محترم معرفی شده است نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن ج.ا.ا.، ۱۶ قطار ...

|

راه آهن جمهوری اسلامی ایران ظرف سال‌های اخیر از هرگونه سرمایه گذاری در بخش توسعه ناوگان از جمله لکوموتیو استقبال کرده است ، به طوری که ظرف ۲ سال اخیر تعداد ۴۴ دستگاه لکوموتیو نو توسط شرکت‌های سرمایه‌گذار بخش خصوصی به چرخه حمل بار راه آهن افزوده شده است که نسبت به مدت مشابه ...

|

نظرات کاربران