در حال بارگذاری ...
  • عملیات حج امسال در اوج تحریم صنعت هوایی با موفقیت به پایان رسید

    عملیات پروازی حج تمتع سال ۱۴۰۱ ساعت ۵:۵۰ صبح روز شنبه ۸ مردادماه سال جاری با انجام پرواز شماره ۱۶۹۳ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما از مدینه به فرودگاه امام خمینی (ره) به پایان رسید . در این عملیات ۳۹۵۲۳ حاجی با ۳۲۴ پرواز جابه جا شدند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از پایان موفقیت آمیز عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ در اوج تحریم های ظالمانه خبر داد و گفت : صنعت هوانوردی آماده برپایی بزرگترین اجتماع بشری در سالروز اربعین حسینی است .

    کاپیتان محمدی محمدی بخش در مراسم قدردانی از دست اندرکاران حج تمتع که با حضور وزیر راه وشهرسازی و مسئولان صنعت هوانوردی برگزار شد ، گفت : در عملیات پروازی حج امسال حدود ۴۰ هزار زائر به سفر حج اعزام و به سلامت به کشور برگشتند بنابراین با همکاری دست اندرکاران صنعت هوانوردی در اوج تحریم های ظالمانه توسط نیروهای جهادی در بخش هوایی پروازهای حج با موفقیت به پایان رسید .

    وی افزود : بر اساس دستورات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر انجام پروازهای به موقع و بدون دغدغه و همچنین تکریم مسافران ، پروازهای حج امسال با تشکیل کارگروه های مختلف در حوزه های مختلف عملیات، فنی و استاندارد توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"و با همکاری شرکت فرودگاه ها ، قوه قضائیه ، دستگاه های امنیتی و انتظامی ، سازمان حج و زیارت ، وزارت امور خارجه و ... با موفقیت و سربلندی انجام شد .

    محمدی‌بخش با بیان اینکه که بسیاری از افراد در انجام این عملیات سهم داشتند، گفت: در مسیر رفت و برگشت حجاج ، بسیاری از تمام توان و اعتبار خود مایه گذاشتند بنابراین از نیروهای جهادی و تلاش گر در بخش هوایی کشور که در اوج تحریم‌ها و در سخت ترین شرایط صنعت هوایی آبرومندانه عملیات حج را انجام دادند، قدردانی می‌کنم . برگذاری عملیات آبرومندانه حج امسال که با عنایت خداوند انجام شد، خدمات بهتر و بیشتر برای عملیات اربعین است . بنابراین باید هوشیار باشیم و برای عملیات بزرگ اربعین آمادگی لازم را داشته باشیم .

    وی با بیان اینکه بزرگ ترین سانسور خبری در ایام اربعین در دنیا صورت می گیرد ، تصریح کرد : بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب وظیفه ما جهاد تبیین است . بنابراین بزرگترین تبیین جهاد تشییع ، گرامیداشت اربعین است و وظیفه ما ارائه خدمات صادقانه به زائران بزرگترین اجتماع بشری است .

    گفتنی است ؛ عملیات پروازی حج تمتع سال ۱۴۰۱ ساعت ۵:۵۰ صبح روز شنبه ۸ مردادماه سال جاری با انجام پرواز شماره ۱۶۹۳ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از مدینه به فرودگاه امام خمینی (ره) به پایان رسید . در این عملیات ۳۹۵۲۳ حاجی با ۳۲۴ پرواز جابه جا شدند .

    همچنین ، عملیات بازگشت حجاج به کشور با انجام ۱۶۲ پرواز به پایان رسید و در این عملیات تعداد ۱۴۷ پرواز با ۷ فروند ایرباس توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و ۱۵ پرواز توسط شرکت هواپیمایی معراج انجام شد .

    در پایان این مراسم وزیر راه وشهرسازی از دست اندرکاران عملیات پروازی حج تمتع ۱۴۰۱ با اهدای لوح سپاس ، تقدیر کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت : نخستین پرواز حج تمتع سال ۱۴۰۳ روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود ...

    |

    افزایش سهم صنعت هوایی هرمزگان در حمل نقل و ترانزیت کالا مستلزم یک عزم جدی در استان است .

    |

    طی عملیات حج عمره با انجام ۴۴ پرواز رفت و برگشت تعداد ۵ هزار و ۶۱۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می گردند و عملیات حج عمره در ۲۳ اردیبهشت پایان خواهد یافت .

    |

    هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

    |

    پیش بینی و تمهیدات لازم برای ارتقا سطح کیفی و ارائه خدمات مطلوب به زائرین در عملیات حج عمره ۱۴۰۳ جهت کاهش ایستایی زائرین با رعایت ملاحظات مربوطه در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    نظرات کاربران