در حال بارگذاری ...

حل مشکل قرارداد پروژه اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد

در صورت اتمام و بهره‌برداری از پروژه اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد ، زمینه فعالیت بیشتر ترانزیت کالاهای کانتینری ، افزایش مراودات محصولات کشاورزی و توسعه لجستیک فراهم می‌شود که این امر سهم بسزایی در فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کریدور بین‌المللی شمال - جنوب و افزایش مراودات ترانزیتی و ریلی کالا خواهد داشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل برنامه ، بودجه سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت اسکله رو - رو ریلی در حال ساخت در بندر امیرآباد ، گفت : مقرر شد بلافاصله پس از اخذ مجوزهای لازم ، این پروژه طی مدت ۶ ماه به بهره‌برداری برسد .

محمدحسین علامه از حل مشکل قرارداد پروژه اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد خبر داد و گفت : به دلیل کاهش تراز آب دریای خزر و پسرفت آن که ایجاب می‌کرد پروژه این اسکله از ۲ به ۳ اسپن (span) بازطراحی شود ، ادامه‌ پروژه نیازمند اخذ مجوزهایی از سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی فنی سازمان بنادر و دریانوردی بود که مقدمات این کار انجام شد و طی بازدیدی که معاون فنی ، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه داشت ، هماهنگی‌ها برای پیگیری جهت اخذ مجوزها صورت گرفت .

وی افزود : مقرر شد بلافاصله پس از اخذ مجوزهای لازم ، طی مدت ۶ ماه پروژه اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد به بهره‌برداری برسد که با جدیتی که در پیگیری‌های مسئولان ذیربط در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد ، تصمیم بر این است که امسال این پروژه نهایی شود .

مدیرکل برنامه ، بودجه سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با بیان اینکه بودجه پروژه یادشده برای سال جاری ۵۰ میلیارد تومان است ، در عین حال اتمام آن را که نیازمند تزریق بودجه‌ای کلان‌تر دانست که پس از انعقاد قراردادهای جدید با پیمانکار ، برآورد دقیق آن به دست خواهد آمد .

علامه همچنین درباره وضعیت سایر پروژه‌های در دست اجرا در سازمان بنادر و دریانوردی از حیث نیاز به انعقاد قراردادهای جدید و لاجرم تزریق بودجه‌های تازه نیز عنوان کرد : منابع سازمان بنادر و دریانوردی محدود است و ما برای تامین این منابع مشکلاتی داریم و از آنجا که این پروژه‌ها در ردیف‌های وجوه عمومی سازمان برنامه و بودجه قرار ندارد ، باید متناسب با درآمدهایی که تحقق پیدا می‌کند ، پروژه‌هایمان را تعریف کنیم و به اجرا برسانیم ؛ البته پروژه‌های سازمان بنادر از حیث زمانبندی در اجرای وضعیت بسیار مناسبی دارند .

وی تصریح کرد :‌ البته باید یادآور شد که در صورت اتمام و بهره‌برداری از پروژه اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد ، زمینه فعالیت بیشتر ترانزیت کالاهای کانتینری ، افزایش مراودات محصولات کشاورزی و توسعه لجستیک فراهم می‌شود که این امر سهم بسزایی در فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کریدور بین‌المللی شمال - جنوب و افزایش مراودات ترانزیتی و ریلی کالا خواهد داشت .




مطالب مرتبط

بندر امیرآباد با برخورداری سهم ۵۷ درصدی کالا بین بنادر شمال ایران و با داشتن زیر ساخت های لازم و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری ، بر مدار توسعه قرار دارد .

|

با تقویت توان تجهیزاتی که در برنامه ها و اهداف سال جاری نیز قرار دارد و با ایجاد جاذبه برای تجار و صاحبان کالا توانستیم در نیمه دوم سال گذشته کالاهای ترانزیتی و وارداتی را توسط ریل به بندر امیرآباد و یا از این بندر به سرزمین اصلی حمل کنیم که با این روند علاوه بر افزایش سهم ریلی ...

|

ماموریت اصلی همه بنادر فعالیت ۲۴ ساعته در زمینه تخلیه و بارگیری کالاها در حوزه صادرات ، واردات و ترانزیت می باشد که این کالاها ازمبادی بندری از / به اقصی نقاط کشور در کوتاهترین زمان ممکن و مقرون به صرفه با بهره مندی از شقوق مختلف حمل و نقل جابجا می شوند .

|

با بررسی های بعمل آمده و اقداماتی که در زمینه بازاریابی و بهره برداری از شقوق مختلف حمل و نقل چندوجهی در این بندر صورت گرفته است توانستیم در سال جارمی بخشی از کالاهای ترانزیتی و وارداتی را از طریق ریل جابجا کنیم که علاوه بر رضایت ذی نفعان ، سرعت تخلیه و بارگیری و ارائه خدمات ...

|

یکی از مولفه های مهم بندر امیرآباد دارا بودن ۱۵ پست اسکله جهت پهلوگیری انواع شناورها و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری می باشد که در کنار تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری دریایی توانسته است با ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای شناورها این رکورد به ثبت برسد .

|

نظرات کاربران