در حال بارگذاری ...
  • حل مشکل قرارداد پروژه اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد

    در صورت اتمام و بهره‌برداری از پروژه اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد ، زمینه فعالیت بیشتر ترانزیت کالاهای کانتینری ، افزایش مراودات محصولات کشاورزی و توسعه لجستیک فراهم می‌شود که این امر سهم بسزایی در فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کریدور بین‌المللی شمال - جنوب و افزایش مراودات ترانزیتی و ریلی کالا خواهد داشت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل برنامه ، بودجه سازمان بنادر و دریانوردی درباره آخرین وضعیت اسکله رو - رو ریلی در حال ساخت در بندر امیرآباد ، گفت : مقرر شد بلافاصله پس از اخذ مجوزهای لازم ، این پروژه طی مدت ۶ ماه به بهره‌برداری برسد .

    محمدحسین علامه از حل مشکل قرارداد پروژه اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد خبر داد و گفت : به دلیل کاهش تراز آب دریای خزر و پسرفت آن که ایجاب می‌کرد پروژه این اسکله از ۲ به ۳ اسپن (span) بازطراحی شود ، ادامه‌ پروژه نیازمند اخذ مجوزهایی از سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی فنی سازمان بنادر و دریانوردی بود که مقدمات این کار انجام شد و طی بازدیدی که معاون فنی ، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه داشت ، هماهنگی‌ها برای پیگیری جهت اخذ مجوزها صورت گرفت .

    وی افزود : مقرر شد بلافاصله پس از اخذ مجوزهای لازم ، طی مدت ۶ ماه پروژه اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد به بهره‌برداری برسد که با جدیتی که در پیگیری‌های مسئولان ذیربط در سازمان برنامه و بودجه وجود دارد ، تصمیم بر این است که امسال این پروژه نهایی شود .

    مدیرکل برنامه ، بودجه سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با بیان اینکه بودجه پروژه یادشده برای سال جاری ۵۰ میلیارد تومان است ، در عین حال اتمام آن را که نیازمند تزریق بودجه‌ای کلان‌تر دانست که پس از انعقاد قراردادهای جدید با پیمانکار ، برآورد دقیق آن به دست خواهد آمد .

    علامه همچنین درباره وضعیت سایر پروژه‌های در دست اجرا در سازمان بنادر و دریانوردی از حیث نیاز به انعقاد قراردادهای جدید و لاجرم تزریق بودجه‌های تازه نیز عنوان کرد : منابع سازمان بنادر و دریانوردی محدود است و ما برای تامین این منابع مشکلاتی داریم و از آنجا که این پروژه‌ها در ردیف‌های وجوه عمومی سازمان برنامه و بودجه قرار ندارد ، باید متناسب با درآمدهایی که تحقق پیدا می‌کند ، پروژه‌هایمان را تعریف کنیم و به اجرا برسانیم ؛ البته پروژه‌های سازمان بنادر از حیث زمانبندی در اجرای وضعیت بسیار مناسبی دارند .

    وی تصریح کرد :‌ البته باید یادآور شد که در صورت اتمام و بهره‌برداری از پروژه اسکله رو - رو ریلی بندر امیرآباد ، زمینه فعالیت بیشتر ترانزیت کالاهای کانتینری ، افزایش مراودات محصولات کشاورزی و توسعه لجستیک فراهم می‌شود که این امر سهم بسزایی در فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کریدور بین‌المللی شمال - جنوب و افزایش مراودات ترانزیتی و ریلی کالا خواهد داشت .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون فنی ، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در بندر امیرآباد از قابلیت ها ، توانمندی های ...

    |

    با پیگیری ها و برگزاری جلسات متعدد با کشورهای همسایه ، اعضای سازمان اکو و حضور مسئولین کشوری در این بندر به دنبال ایجاد و تکمیل کریدور شمال – جنوب و توسعه ترانزیت کالا از طریق بندر امیرآباد هستیم .

    |

    کوتاه کردن فرآیند سرمایه گذاری در بنادر ، احصاء چالش ها و تلاش جهت مرتفع ساختن آنها ضرورت دارد .

    |

    از این میزان سرمایه گذاری ۲۸ پروژه به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در حال بهره برداری و ۱۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال در حال ساخت است .

    |

    با توجه به نزدیکی کشورهای روسیه و قزاقستان به ایران به خصوص بندر امیرآباد ، می توان سهم تأمین این نوع کالاها بخصوص غلات را در این بخش افزایش داد و در این راستا استفاده از ظرفیت کشتی های رو - رو جهت بهره بردن بیش از پیش از ظرفیت مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه خزر را امری ضروری ...

    |

    نظرات کاربران