در حال بارگذاری ...

پیگیری روند تخصیص منابع مالی مصوب سفر ریاست جمهوری برای پروژه‌های راهسازی آذربایجان‌غربی

جذب اعتبار برای تکمیل کریدور بزرگراهی غرب و ساماندهی جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی در رأس برنامه‌های راهبری راه و شهرسازی قرار دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی روند جذب منابع مالی مصوب سفر ریاست جمهوری در پروژه‌های راهسازی را پیگیری کرد .

سیدمحسن حمزه‌لو با حضور در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در نشست با خیراله خادمی ؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور و همچنین محمدرضا کدخدازاده ؛ معاون ساخت و توسعه راه ها بیان کرد : امسال ۲۰۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود .

وی با اشاره به اجرای عملیات راهسازی استان در دو شیفت کاری ، بیان کرد : ۱۰۸ کیلومتر از این میزان کریدور بزرگراهی و ۹۴ کیلومتر راه اصلی است .

وی افزود : جذب اعتبار برای تکمیل کریدور بزرگراهی غرب و ساماندهی جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی در رأس برنامه‌های راهبری راه و شهرسازی قرار دارد .

در سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به آذربایجان‌غربی برای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل استان تخصیص ٧٠ هزار میلیارد ریال مصوب شد .




مطالب مرتبط

محور اهواز – خرمشهر به طول ۱۰۵ کیلومتر یکی از این پروژه ها است که ۲۵ کیلومتر از سمت خرمشهر در دست اجرا است و ۲۵ کیلومتر از سمت اهواز پیمانکار آن مشخص شده و برای تکمیل آن ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

|

طی چهار سال گذشته تاکنون حدود ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در آذربایجان‌غربی اجرا شده است و تا دهه فجر امسال حدود ۵۰ کیلومتر دیگر آماده بهره برداری شده و زیربار ترافیک خواهد رفت .

|

در حال حاظر ۴۰ کارگاه راهسازی آذربایجان غربی در حال فعالیت بوده و احداث محورهای ارتباطی در ۴۷۰ کیلومتر از محورهای استان در دست اقدام است .

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

نظرات کاربران