در حال بارگذاری ...

افزایش ۶۳ درصدی جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل‌ و نقل ریلی طی دو ماهه نخست سال جاری

بررسی روند ۱۰ ساله جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی حاکی از آن است که بیشترین میزان جابجایی مسافر طی دو ماهه سال ۱۳۹۸ و به میزان ۸۴ میلیون نفر ثبت شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی کشور در مدت دو ماهه سال جاری به ۴.۴ میلیون نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۶۳ درصد افزایش همراه شده است .

بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ، ناوگان حمل‌و نقل ریلی کشورمان طی دو ماه اول سال گذشته ۲.۷ میلیون نفر مسافر را جابجا کرد که این رقم در مدت مشابه سال جاری به بش از دو برابر رسید و افزایش ۶۳ درصدی را ثبت کرد .

بررسی روند ۱۰ ساله جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی حاکی از آن است که بیشترین میزان جابجایی مسافر طی دو ماهه سال ۱۳۹۸ و به میزان ۸/۴ میلیون نفر ثبت شده است .

دفتر آمار ، اطاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی میزان جابجایی بار در دو ماهه سال‌جاری توسط بخش ریلی را ۸ میلیون تن اعلام کرده است .

بر اساس این گزارش ، بررسی روند ۱۰ ساله حمل بار توسط ناوگان ریلی نشان می‌دهد بیشترین حمل بار در دو ماهه سال ۱۳۹۹ و به میزان ۵/۸ میلیون تن ثبت شده است .

بر اساس گزارش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع ، میزان ترانزیت توسط بخش ریلی در دو ماهه سال‌جاری نیز به ۲۹۳ هزار تن رسیده است .

بیشترین میزان ترانزیت دو ماهه انجام شده در ۱۰ سال گذشته ، در دو ماهه سال ۱۴۰۰ و به میزان ۴۰۰ هزارتن ثبت شده است .




مطالب مرتبط

کانال آشوراده به طول ۹ کیلومتر جزئی از مهم‌ترین مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان است که با حضور رئیس‌جمهور به طور کامل به بهره‌برداری رسید . با بازگشایی کانال آشوراده و ورود آب دریا به خلیج گرگان ، موانع مسیر منتهی به اسکله‌های تجاری و تفریحی مرتفع شد و شناورهای سبک ...

|

قطارهای فارس در مسیر تهران به‌صورت روزانه در ساعت ۱۸:۳۰ از مبدأ شیراز و ساعت ۲۰:۵۰ از مبدأ تهران و در مسیر مشهد ساعت ۱۴:۳۰ از مبدأ شیراز و ساعت ۰۶:۲۵ از مبدأ مشهد و ایستگاه‌های بین راهی به مسافران خدمات می‌دهد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه‌ و شهرسازی اظهار کرد : پروژه همدان به سنندج یکی از خطوط اصلی ریلی کشور بود که استان کردستان را از بن بست ریلی خارج و ...

|

با توجه به کمبود منابع عمومی و نیاز مبرم به تعریض آزادراه مذکور یک مدل مالی با مشارکت ۳۰ درصدی وزارت راه و شهرسازی ، ۳۰ درصدی بانک ملی ایران و ۴۰ درصدی بخش خصوصی ترسیم و در جلسه‌ای تأیید شد و به تصویب رسید .

|

پروژه تکمیل خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان با مشارکت سازمان برنامه و بودجه کشور ، وزارت نفت ، وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن ج. ا. ا) ، استانداری و فولاد مبارکه اصفهان با هدف ارتقا ظرفیت شبکه حمل و نقل ریلی در شمال غرب کشور از جمله این پروژه‌ها بود که با احداث این قطعه راه آهن ...

|

نظرات کاربران