در حال بارگذاری ...
  • تکمیل ۲۵ کیلومتر از قطعات مختلف پروژه محور اردبیل – سرچم تا پایان سال جاری

    ۴۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ نزدیک به یکسال تلاش و دوندگی با امضای قرارداد مابین وزارت راه و شهرسازی و بانک صادرات ، قسط اول بزودی واریز خواهد شد تا نسبت به قبل شاهد پیشرفت چشمگیر در پروژه باشیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : ۲۵ کیلومتر از قطعات مختلف پروژه اردبیل – سرچم با تلاش و همت پیمانکاران تا پایان سالجاری تکمیل و به طول بزرگراه های استان افزوده خواهد شد .

    محبوب حیدری اظهار کرد : از کل محور اردبیل – سرچم به طول ۱۷۸ کیلومتر ، ۱۹ کیلومتر در سال های گذشته تکمیل و به بهره برداری رسیده و در حال حاضر ۱۴ کیلومتر از مسیر نیز در سالجاری تکمیل و زیر بار ترافیک رفته و بزودی با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح خواهد شد . با تلاش و همت پیمانکاران در قطعات مختلف این پروژه ۲۵ کیلومتر دیگر تا پایان سالجاری تکمیل و به طول بزرگراه های استان افزوده خواهد شد .

    حیدری بیان کرد : ۴۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ نزدیک به یکسال تلاش و دوندگی با امضای قرارداد مابین وزارت راه و شهرسازی و بانک صادرات ، قسط اول بزودی واریز خواهد شد تا نسبت به قبل شاهد پیشرفت چشمگیر در پروژه باشیم .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان با تقدیر از پیمانکاران و مشاوران پروژه خاطرنشان کرد : ۱۴۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران در پروژه اردبیل – سرچم می باشد که علیرغم مطالبات زیاد در تمامی قطعات واگذار شده عملیات اجرایی در حال انجام است . مطالعات ۴۳ کیلومتر این محور شامل محدوده تونل‌ها و ادامه آن که در منطقه ی کوهستانی بسیار سخت قرار گرفته در مرحله تکمیل مطالعات می باشد که پس از اتمام مطالعات ، عملیات اجرایی آن نیز شروع خواهد شد .

    وی به مشخصات فنی پروژه اشاره کرد و افزود : راه موجود به صورت راه اصلی دو خطه بوده و با توجه به مطالعات انجام شده لازم است به بزرگراه چهارخطه ارتقاء یابد که در راستای توسعه این محور به بزرگراه ، احداث بخش هایی از مسیر با عرض ۱۱ متر به صورت باند دوم و در قسمت هایی از مسیر به صورت تعریض طرفین تا عرض ۲۴ متر است . از لحاظ عوارض طبیعی زمین در محور اردبیل - سرچم ۴۵ کیلومتر از مسیر به صورت دشت ، ۷۸ کیلومتر از مسیر به صورت تپه ماهور ، ۳۰ کیلومتر کوهستان و ۲۵ کیلومتر کوهستان سخت است .

    لازم به ذکر است در حال حاضر طول بزرگراه های استان اردبیل ۱۸۵ کلیومتر  است .




    مطالب مرتبط

    حسن طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور این بود که تخصیص اعتبارات حوزه راه‌سازی در اولویت باشد و علاوه بر آن هم کمک بیشتری در تامین اعتبار بیمارستان نجف‌زاده و مجتمع‌های فرهنگی و هنری شده است ، به طوری‌که سه مورد از این مجتمع‌ها آماده بهره‌برداری است .

    |

    در سال‌های اخیر توجه مدیریت ارشد استان به این بخش معطوف شده و این رقم با بهره‌برداری از ۵۲ کیلومتر شبکه بزرگراهی در سال گذشته به ۲۷ درصد رسیده که تا پایان امسال با افتتاح دست‌کم ۶۰ کیلومتر دیگر ، به ۳۰ درصد برخورداری خواهد رسید .

    |

    نظرات کاربران