در حال بارگذاری ...

تجهیز ۹ کیلومتر از راه های استان بوشهر به سیستم روشنایی طولی

ایجاد دید آسان و دقیق و تشخیص به موقع موانع ، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورها از مهم‌ترین اهداف و کارکردهای سیستم روشنایی در جاده ها است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر با بیان اینکه طول یکسال اخیر ۹ کیلومتر از راه های این استان به سیستم روشنایی مجهز شده است ، گفت : اجرای این طرح تا تامین روشنایی برای نقاط پرحادثه و حساس راه ها از جمله تقاطع های پرخطر ادامه دارد .

سید حمیدرضا علم با بیان اینکه طول یکسال اخیر ۹ کیلومتر از راه های این استان به سیستم روشنایی مجهز شده است ، گفت : اجرای این طرح تا تامین روشنایی برای نقاط پرحادثه و حساس راه ها از جمله تقاطع های پرخطر ادامه پیدا می‌کند .

سید حمیدرضا علم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اظهار کرد : برای اجرای طرح تجهیز ۹ کیلومتر راه های استان به سیستم روشنایی بیش از ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است .

وی با بیان اینکه در این مدت همچنین ۱۰ تقاطع پرحادثه و تقاطع های غیرهمسطح نیز به صورت نقطه‌ای به روشنایی مجهز شد ، اضافه کرد : ایجاد دید آسان و دقیق و تشخیص به موقع موانع ، علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در محورها از مهم‌ترین اهداف و کارکردهای سیستم روشنایی در جاده ها است .

علم تصریح کرد : تجهیز تقاطع شهر دلوار و روستاهای سرکره ، اسلام آباد ، کدایی ، جایینک ، میدان اخند و کمربندی چغادک به روشنایی نقطه ای از جمله اهداف طرح روشنایی نقاط حساس راه‌ها در استان است . تعمیر روشنایی کمربندی بیدخون به بزباز در شهرستان کنگان بطول ۶ کیلومتر نیز در همین مدت صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه استان بوشهر با اجرای ۱۳۰ کیلومتر روشنایی در راه‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد ، ادامه داد : گرچه اجرای روشنایی طولی جزو الزامات ایمنی راه ها محسوب نمی‌شود اما برخی محدوده‌های راه‌ها نیازمند نصب تجهیزات روشنایی هستند که از این جهت استان بوشهر با اجرای روشنایی در بسیاری از نقاط شریانی راه ها در وضعیت خوبی قرار دارد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از تلاش تلاش شبانه روزی راهداران این اداره کل در ایام نوروز در سطح محورهای استان ...

|

در سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است و امسال این رقم به ۵۰۰ کیلومتر رسیده است‌ . امسال همچنین ۳۳۵۰ کیلومتر عملیات خط کشی و ۳۳۰۰ کیلومتر نصب تابلو و در گردنه اسدآباد ۱۴ کیلومتر حفاظ ایمنی و نصب روشنایی انجام شده است .

|

هر سال به صورت مستمر میزان وقوع حوادث در نقاط مختلف محورهای مواصلاتی شهرستان پایش شده و نقاطی که میزان تصادفات آن بیشتر باشد به عنوان نقاط پرحادثه ثبت و در برنامه اصلاح قرار می‌گیرد .

|

ظرفیت‌های بسیار خوبی در موضوع مشارکت بخش‌های خصوصی و مردمی خصوصاً مشارکت خیرین در حوزه ساخت راه‌ها در استان وجود دارد که خوشبختانه به درستی از این ظرفیت در راستای وظایف سازمانی استفاده شده است .

|

گشت های راهداری برای جلوگیری از تعدی به حریم راه ها بطور مستمر در سطح راه ها فعالند و سامانه ۱۴۱ نیز در اختیار کاربران جاده ای قرار دارد تا در صورت مشاهده هرگونه خلف حریم راه ها و مشکلات جاده ای ؛ اطلاع رسانی شود و رسیدگی های استانی و کشوری موضوعات مربوطه صورت گیرد .

|

نظرات کاربران