در حال بارگذاری ...

صدور ۱۷ هزار برگ معاینه فنی خودروهای سنگین در استان مازندران

مازندران دارای شش مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین است ، که به منظور ارتقا ایمنی ترددجادهای و کاهش میزان آلودگی هوا ، این مراکز زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاسیس و راه اندازی شده اند تا به صورت مکانیزه و بدون دخالت کاربر ، نسبت به کنترل فنی خودروهای سنگین اقدام وبرای آن دسته از خودروهایی که فاقد نقص فنی می باشند برگه معاینه فنی صادر شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت : در راستای ارتقا ایمنی در تردد جاده‌ای ، حفظ محیط‌زیست از آلودگی ، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌های استان ۱۷ هزار برگ معاینه فنی خودروهای سنگین در سه ماهه سال جاری صادر شده است .

حسن جهانیان خاطرنشان ساخت : در سه ماهه سال جاری از تعداد ۲۱ هزار خودرویی که به مراکز مذکور مراجعه کردند ، تعداد ۱۷هزارخودرو سنگین موفق به اخذ معاینه فنی شده و تعداد ۴هزارخودرو نیز مردود اعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، تعداد مراجعه ۹ درصد افزایش داشته است . مازندران دارای شش مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین است ، که به منظور ارتقا ایمنی ترددجادهای و کاهش میزان آلودگی هوا ، این مراکز زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاسیس و راه اندازی شده اند تا به صورت مکانیزه و بدون دخالت کاربر ، نسبت به کنترل فنی خودروهای سنگین اقدام وبرای آن دسته از خودروهایی که فاقد نقص فنی می باشند برگه معاینه فنی صادر شود .

جهانیان با بیان اینکه ۸۱ درصد از ناوگان های سنگین و نیمه سنگین استان در آزمون های معاینه فنی قبول شده و برگ معاینه فنی دریافت کرده‌اند ، اعلام کرد در مراکز فوق الذکر ، علاوه بر بازدید های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها ، شیشه ها و آینه ها ، چراغ ها ، کمربند ایمنی ، کپسول آتش نشانی ، باک ها ، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو ، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز ، لغزش جانبی چرخ ها ، تست آلاینده ها ، کیلومتر شمار و تست نور صورت می پذیرد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد : با توجه به متصل بودن تمامی مراکز به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران) نتایج حاصل از تست خودروها رصد شده و در صورت عدم وجود مشکل گواهی معاینه فنی صادر می‌شود و با توجه به ارتباط سامانه معاینه فنی با سامانه صدور بارنامه و صورت وضعیت ، خودروهایی که فاقد معاینه فنی باشند ، قادر به دریافت بارنامه جهت حمل بار و صورت وضعیت جهت نقل و انتقال مسافر در محورهای مواصلاتی نخواهند بود .

 جهانیان اظهار داشت : امیدواریم با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آنها گام موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای  و کاهش آلودگی های زیست محیطی برداشته شود .

گفتنی است ، در حال حاضر استان مازندران دارای ۶ مرکز مکانیزه معاینه فنی سنگین فعال در شهرستان های نوشهر ، آمل ، قائمشهر ، ساری ، گلوگاه و نکاء هستند .




مطالب مرتبط

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

پس از بارندگی‌های اخیر با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در محورهای جنوب استان انجام و از انسداد محور جلوگیری به عمل آمده است .

|

در سال گذشته ۲۴ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل باری استان به نقاط مختلف کشور حمل شده است که این آمار بیش از ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است .

|

نظرات کاربران