در حال بارگذاری ...

در حال احداث بودن ۳۶ باب مجتمع خدماتی رفاهی در سطح محورهای مواصلاتی استان آذربایجان غربی

هم اکنون تعداد مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در حال احداث با موافقت اصولی فعال در سطح استان ۳۶ باب با متوسط پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصد است که با توجه به ۲۴ باب مجتمع خدماتی و رفاهی در حال بهره برداری با اتمام آنها تعداد مجتمع های خدماتی و رفاهی استان جهت استفاده کاربران جاده ای به ۶۰‌ باب خواهد رسید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از در حال احداث بودن ۳۶ باب مجتمع خدماتی رفاهی با موافقت اصولی فعال در سطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد .

پیمان آرامون با اشاره به لزوم احداث مجتمع های خدماتی - رفاهی در سطح محورهای مواصلاتی استان در راستای ایجاد محلی برای آرامش و آسایش مسافرین ، رانندگان و کاربران جاده ای گفت : خوشبختانه بخش خصوصی مشارکت خوبی برای ساخت این مراکز دارد و درخواست های متعددی برای احداث آنها به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تحویل شده که در حال بررسی است .

وی اظهار داشت : هم اکنون تعداد مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی در حال احداث با موافقت اصولی فعال در سطح استان ۳۶ باب با متوسط پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصد است که با توجه به ۲۴ باب مجتمع خدماتی و رفاهی در حال بهره برداری با اتمام آنها تعداد مجتمع های خدماتی و رفاهی استان جهت استفاده کاربران جاده ای به ۶۰‌ باب خواهد رسید .

آرامون ادامه داد : کمیته ای متشکل از ستاد اقامه نماز استان ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مناطق ارومیه و میاندوآب ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ، دانشگاه علوم پزشکی استان ، اداره کل بهزیستی استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بصورت مستمر نسبت به بازدید از این مجتمع ها و در کنار آن ۳۳ باب نمازخانه بین راهی مستقر در مجتمع های خدماتی رفاهی ، تیر پارک ها و پایانه های مرزی اقدام نموده و در جهت رفع مشکلات و نواقصات رایزنی های لازم به صورت شفاهی و صدور اخطارهای کتبی انجام می پذیرد .




مطالب مرتبط

مجتمع های خدماتی رفاهی نقش اساسی در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ‌ای و همچنین کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی تردد در شبکه راه ها دارند و تا پایان سال جاری نیز ۹ مجتمع در طول محورهای استان به بهره برداری خواهند رسید .

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

پس از بارندگی‌های اخیر با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در محورهای جنوب استان انجام و از انسداد محور جلوگیری به عمل آمده است .

|

نظرات کاربران