در حال بارگذاری ...

اجرای بیش از ۱۰۰ کیلومتر شیار لرزاننده در محور دیهوک – راور

علاوه بر اجرای شیار لرزاننده ، این اداره اقدام به نصب تابلو و علائم هشدار دهنده ، خط کشی محورها و اجرای گاردریل و چراغ چشمک زن در نقاط پرحادثه کرده که این نوع عملیات راهداری در راستای افزایش ایمنی ترافیک بسیار موثر است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک گفت : در راستای ایمن سازی محورهای حوزه استحفاظی بخش دیهوک ۱۳۰ کیلومتر شیار لرزاننده طولی راه های این بخش در حال اجرا است .

احمد آخوندی تصریح کرد : برای افزایش ایمین تردد و ایمن سازی بیشتر نقاط پرحادثه ، حدود ۱۳۰ کیلومتر شیار لرزاننده طولی کنار و آکس جاده در محور دیهوک – راور در حال اجرا است . از این مقدار عملیات در ۲ نقطه به صورت شایرهای لرزاننده در طول محور از کیلومتر صفر تا ۴۷ انجام و از کیلومتر ۱۵۵ به سمت انتهای حوزه استحفاظی دیهوک – راور نیز در حال انجام است .

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای دیهوک ادامه داد : همچنین علاوه بر اجرای شیار لرزاننده ، این اداره اقدام به نصب تابلو و علائم هشدار دهنده ، خط کشی محورها و اجرای گاردریل و چراغ چشمک زن در نقاط پرحادثه کرده که این نوع عملیات راهداری در راستای افزایش ایمنی ترافیک بسیار موثر است .

آخوندی تصریح کرد : عملیات اجرایی شیار لرزاننده در مقاطع و مسیرهای پرحادثه ضمن کاهش سرعت و افزایش ضریب هوشیاری رانندگان موجب کاهش تصادفات نیز می شود . نوارهای رامبل با ایجاد شیارهای استاندارد روی آسفالت به رانندگان هنگام تغییر خطوط ، بوسیله ایجاد لرزش در خودرو و تولید صدا هشدار می دهند .

وی با اشاره به اینکه طبق آمار درصد قابل توجهی از تصادفاتی که منجر به خروج خودرو از مسیر می شود خواب آلودگی راننده است ، خاطرنشان کرد : امیدواریم اجرای طرح شیار لرزاننده در جاده های کویری حوزه استحفاظی سبب آگاهی بیشترانندگان در هنگام خروج از لاین حرکت و کاهش حوادث و سوانح جاده ای شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از تلاش تلاش شبانه روزی راهداران این اداره کل در ایام نوروز در سطح محورهای استان ...

|

حریم قانونی راه ها جزء خط قرمز راهداری قرار دارد و هرگونه ساخت و ساز در حریم محورها بدون اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ممنوع می باشد و در صورت مشاهده هر گونه تصرف و ساخت ساز غیرمجاز در حریم راه ها از طرق مراجع قضایی نسبت به رفع مستحدثات اقدام خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت : با بسیج کلیه امکانات و آماده باش کامل ...

|

در این عملیات راهداری مقدار ۸۴۰۰ تن مخلوط شن و نمک نیز برای جلوگیری از لغزش خودروها و جلوگیری از یخ زدگی در سطوح جاده‌ها پخش شد .

|

در سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است و امسال این رقم به ۵۰۰ کیلومتر رسیده است‌ . امسال همچنین ۳۳۵۰ کیلومتر عملیات خط کشی و ۳۳۰۰ کیلومتر نصب تابلو و در گردنه اسدآباد ۱۴ کیلومتر حفاظ ایمنی و نصب روشنایی انجام شده است .

|

نظرات کاربران