در حال بارگذاری ...

ضرورت بررسی درخواست سرمایه‌گذاران در پهنه‌های مختلف کشور برای راه‌ اندازی مراکز لجستیک

با توجه به نگاه ملی و فراسازمانی به موضوعات لجستیکی و ضرورت بررسی به صورت تخصصی و کارشناسی با جزئیات کامل ، مطالعات سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک ارجاع شد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌وشهرسازی و دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور با بیان اینکه نگاه وزارت راه‌ و شهرسازی ، ایجاد مراکز لجستیک کشور و عملیاتی کردن آنها است ، بر ضرورت بررسی درخواست سرمایه‌گذاران در پهنه‌های مختلف کشور برای راه‌اندازی مراکز لجستیک تاکید و اعلام کرد که این درخواست پس از کارشناسی در دستور کار کمیسیون تخصصی جهت ارائه در ستاد مراکز لجستیک قرار گیرد .

چهارمین نشست ستاد مراکز لجستیک کشور روز سه شنبه ۳۱ خرداد به ریاست شهریار افندی‌زاده ، معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی و با حضور اعضای این ستاد و مدعوین بخش خصوصی در ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی برگزار شد .

در این جلسه گزارش اقدامات و برنامه‌های سال ۱۴۰۱ ستاد مراکز لجستیک کشور ، بررسی درخواست سرمایه‌گذار برای مرکز لجستیک استان خراسان رضوی و گزارش سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص مطالعات جانمایی مراکز لجستیک مورد بررسی قرار گرفت .

در ابتدای نشست گزارشی از اقدامات ستاد و برنامه‌های آتی آن برای ساماندهی مراکز لجستیک کشور ارایه شد و آخرین اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بنادر و دریانوردی ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت راه‌آهن ج.ا.ا طرح شد و افندی‌زاده بر عملیاتی شدن هرچه سریعتر مراکز لجستیک کشور تاکید کرد .

در این جلسه ضمن بررسی وضعیت پهنه مشهد در طرح آمایش مراکز لجستیک کشور موضوع درخواست سرمایه‌گذاری در پهنه مشهد شامل طرح توجیه جانمایی ، پهنه بندی ، برنامه اجرایی و خلاصه طرح توجیه اقتصادی ، مطرح و مقرر شد موضوع با رویکرد جذب سرمایه‌گذار در راستای منافع ملی به کمیسیون تخصصی برای بررسی و کارشناسی ارجاع تا با همکاری شرکت راه‌آهن ج.ا.ا در نشست آتی ستاد نهایی شود .

در ادامه گزارش سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص مطالعات جانمایی مراکز لجستیک مطرح شد .

در این گزارش به موضوعاتی نظیر آثار اقتصادی احداث مراکز لجستیک ، مطالعات پایه و میدانی ، بررسی عرضه و تقاضای حمل و نقل و لجستیک ، مکان یابی و ارائه نتایج نهایی در ۶ پهنه پرداخته شد .

با توجه به نگاه ملی و فراسازمانی به موضوعات لجستیکی و ضرورت بررسی به صورت تخصصی و کارشناسی با جزئیات کامل ، مطالعات سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک ارجاع شد .




مطالب مرتبط

پایین بودن فرآیندهای تولید و از طرف دیگر تردد اندک وسایل‌نقلیه در داخل این مراکز ، سبب بروز آلودگی صوتی کم می‌شود اما ممکن است سر و صدا در مجاورت مناطق مسکونی و امتداد جاده‌های دسترسی به مراکز لجستیک وجود داشته‌باشد .

|

سال گذشته ۸ هزار و ۶۶۴ تن اضافه تناژ از ۲ هزار ۴۶۱ کامیون شناسایی شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در احکام جداگانه ای سیدکمال هادیانفر به عنوان معاون حمل‌ونقل و شهریار افندی زاده را به عنوان مشاور ارشد ...

|

برای دستیابی به اهداف تدوینی در این سند باید تمامی دستگاه ها و نهادهای مربوطه و ذینفع ، برنامه های اجرایی خود را با رویکرد تحقق‌پذیری و مشارکت بالای کنشگران طراحی و اجرا کنند تا شاهد سرمایه گذاری کارآمد و اثر بخش داخلی و خارجی و به فعلیت رسیدن تمامی توانمندی‌های بالقوه در ...

|

در جلسات پایش مطالبات فعالان عرصه حمل‌ونقل از جمله سرمایه‌گذاران ، متصدیان ، رانندگان و ... که تأثیر بسزایی در این حوزه دارند مطرح و از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیری می‌شود .

|

نظرات کاربران