در حال بارگذاری ...

افزایش پنج درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های کشور طی اردیبهشت سال جاری

به نسبت فروردین و اردیبهشت سال گذشته ، در نشست و برخاست ۶ درصد ، در اعزام و پذیرش مسافر ۵۹ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۶۶ درصد افزایش را شاهد هستیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افزایش اعزام و پذیرش مسافر در اردیبهشت سال جاری خبر داد و گفت : این آمار به نسبت ماه گذشته (فروردین) با افزایش پنج درصدی همراه بوده است .

حمیدرضا سیدی با اعلام این خبر گفت : طی اردیبهشت ماه در نشست و برخاست هواپیما یک درصد رشد و در ارسال و پذیرش بار نیز با کاهش ۹ درصدی نسبت به فروردین ماه روبرو بوده ایم . در اردیبهشت ماه دو میلیون و ۶۹۱ هزار و ۴۳۳ مسافر با ۲۵ هزار و ۹۰۵ نشست و برخاست در ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شده اند .

وی ضمن مقایسه آمار اردیبهشت سال جاری با مدت مشابه سال گذشته خاطرنشان کرد : در نشست و برخاست ۱۰ درصد ، در اعزام و پذیرش مسافر ۷۳ درصد و در ارسال و پذیرش بار ۸۹ درصد افزایش داشته ایم .

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها در توضیح بیشتر ، ضمن ارائه آمار در خصوص دو ماه نخست سال ۱۴۰۱ گفت : به نسبت فروردین و اردیبهشت سال گذشته ، در نشست و برخاست ۶ درصد ، در اعزام و پذیرش مسافر ۵۹ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۶۶ درصد افزایش را شاهد هستیم .

سیدی با اشاره به تراکم مسافر در هر پرواز عنوان کرد : در اردیبهشت سال جاری فرودگاه کرمان با متوسط ۱۶۸ مسافر در هر پرواز و فرودگاه جهرم با متوسط ۳۰ مسافر در هر پرواز بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می شوند .

وی درباره ساعت اوج پروازها در ماه گذشته (اردیبهشت) گفت : ساعت اوج پروازها شش صبح و اوج پروازها روز یکشنبه بوده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به فرودگاه های پرترافیک در اردیبهشت گفت : حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد ، مشهد ، شیراز ، کیش ، اصفهان ، اهواز ، بندرعباس ، تبریز و یزد انجام شده است . ۹۴ درصد از کل نشست و برخاست پروازها و اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاهها شامل پروازهای داخلی بوده است .




مطالب مرتبط

در میان فرودگاه های کشور که به طور هفتگی پرواز دارند ، فرودگاه زنجان ، پارس آباد ، بم و طبس بیشترین رشد را در تعداد مسافر و پرواز در شش ماهه اول سال رقم زده اند .

|

         

|

         

|

ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با متراژ ۵۸۸۰ مترمربع با اعتبار ۲۹۰۰ میلیارد ریال (به قیمت روز) از محل اعتبارات شرکت فرودگاه ها برای پذیرش همزمان ۶۰۰ مسافر آماده بهره‌برداری است . همچنین بهسازی دیوار حفاظتی و معابر ورودی ترمینال و درب آهنی با اعتبار ۹۰۰۰ میلیارد ریال و ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های استان سیستان و بلوچستان از اتمام پروژه بهسازی آشیانه ایستگاه آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای فرودگاه ...

|

نظرات کاربران