در حال بارگذاری ...
  • گام‌های موثری برای رفع تحریم‌های داخلی صنعت ریلی کشور در دولت برداشته شده است

    در دولت سیزدهم تلاش می شود تا سرمایه گذاری در ریل برای بخش خصوصی جذابیت های لازم را داشته باشد و بازگشت سرمایه بخش خصوصی در اسرع وقت صورت گیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن با تاکید بر اینکه در گذشته حمل و نقل ریلی بیش از تحریم های خارجی ، از تحریم های داخلی زیان دیده است گفت : دکتر رییسی ، رییس جمهور محترم بر استفاده حداکثری از ظرفیت های شبکه ریلی کشور تاکید دارند ، از همین رو ، راه آهن جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده تا براساس منویات ایشان ، تحریم ها و موانع پیشرفت داخلی را از سر راه توسعه حمل و نقل ریلی بردارد .

    سید میعاد صالحی از دستور رییس جمهوری برای اولویت قراردادن حمل ریلی کالاهای اساسی بر دیگر شقوق حمل و نقل ، خبر داد و تصریح کرد : نگاه دولت ، توسعه ناوگان به ویژه توسعه ناوگان باری در راه آهن است زیرا قرار بر آن است که سهم ۱۰ درصدی که تاکنون ریل از حمل کالاهای اساسی داشته است افزایش یابد .

    او ادامه داد : نگاه و تلاش ما این است تا دستور رئیس جمهوری به نحو صحیح اجرایی شود و این یک شعار یا یک مصاحبه نیست بلکه رویکردی است که در وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم و شرکت راه آهن با برداشتن قدم های موثر و عملیاتی اجرایی شود و در این راه حتی با دو وزارت خانه اقتصاد و جهاد کشاورزی هماهنگی های لازم به عمل آمده است .

    صالحی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل ریلی در گذشته یکی از مظلوم ترین حوزه های حمل و نقلی در کشور بوده است افزود : در دولت سیزدهم تلاش می شود تا سرمایه گذاری در ریل برای بخش خصوصی جذابیت های لازم را داشته باشد و بازگشت سرمایه بخش خصوصی در اسرع وقت صورت گیرد . یکی از راه های بازگشت سرمایه در کوتاه ترین زمان ممکن به سرمایه گذار بخش خصوصی ، استفاده از ظرفیت های قانونی ماده ۱۲ قانون ارزش افزوده است که در آن بر معافیت های مالیاتی شرکت های دانش بنیان تولیدی تاکید شده است . 

    معاون وزیر راه و شهرسازی توصیه ای نیز به تولید کنندگان قطعات ریلی داشت و از آن ها خواست تا با ساخت قطعات دانش بنیان و پیشرفته از ظرفیت های قانونی که برای تولیدات دانش بنیان نوع یک در قانون دیده شده است استفاده کرده و قطعات مورد نیاز ریلی کشور را که از سوی شرکت راه آهن اعلام شده اند را با استفاده از دانش داخلی بومی سازی کنند .

    مدیر عامل راه اهن همچنین به تبیین مشکلات مالی که از سوء مدیریت گذشتگان به این شرکت تحمیل شده ، پرداخت و اظهار کرد : بحمد الله وضع مالی شرکت از ابتدای دولت با تسویه بدهکاری هایی که از دولت گذشته برای این دولت به ارث رسیده بود ، روز به روز بهبود می یابد ، از همین رو در نظر است تا با کاهش بروکراسی های معمول و شفاف سازی روندها بر همکاری هر چه بیشتر با بخش خصوصی اهتمام ورزیم . 




    مطالب مرتبط

    منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

    |

    اکوسیستم اصلاح شده ای برای راه آهن بنا می نهیم که برای همه برد - برد است . از مطالباتی که وصول شده یک ریال در حوزه دیگری صرف نشده بلکه ابتدا بدهی راه آهن به شرکت های مالک لکوموتیو پرداخت شده است .

    |

    باید معلوم شود تا چه روزی و چه نقطه‌ای با لکوموتیوهای فعلی ادامه دهیم و در چه نقطه‌ای و با چه نقشه راهی به سمت لکوموتیوهای نسل جدید برویم . نمی‌خواهیم کلی گویی شود و صرفا حرف‌های زیبا زده شود بلکه باید بصورت عملیاتی و البته شجاعانه و با نگاه تحولی به سراغ این موضوعات و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

    |

    شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

    |

    نظرات کاربران