در حال بارگذاری ...
  • تکمیل راه آهن رشت - آستارا از نان شب هم واجب‌تر است

    اولین موضوعی که می‌تواند مانع افزایش مبادلات بین دو کشور باشد ، بحث ترانزیت است . ترانزیت و انتقال بار باید یا از طریق هوایی ، یا زمینی و یا دریایی با روسیه انجام شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سفیر ایران در روسیه گفت : تکمیل راه آهن رشت - آستارا از نان شب واجب‌تر است و باید لاین پروژه با سرعت بیشتری ساخته شود تا امکان استفاده بیشتر از ظرفیت کریدور شمال - جنوب به دست بیاید .

    کاظم جلالی در نشست تجاری همکاری‌های ایران و روسیه با بیان اینکه روابط بین دو کشور وارد فصل جدیدی از همکاری‌ها شده‌ است ، اظهار داشت : پس از سفر رییس‌جمهوری کشورمان به روسیه شاهد تردد هیات‌هایی از ایران به این کشور بودیم و اراده ایران نشان داد ما به دنبال گسترش روابط با روسی‌ها هستیم .

    وی با اشاره به موانع موجود برای افزایش سطح روابط دو کشور گفت : اولین موضوعی که می‌تواند مانع افزایش مبادلات بین دو کشور باشد ، بحث ترانزیت است . ترانزیت و انتقال بار باید یا از طریق هوایی ، یا زمینی و یا دریایی با روسیه انجام شود . ترانزیت زمینی از مسیر آذربایجان صورت می‌گیرد از این رو باید مسیر و مرز سامور تقویت شود چرا که در حال حاضر در این گذرگاه سه ورودی و سه خروجی وجود دارد که صف کامیون‌ها پشت ایت مرز طولانی است در نهایت اگر موضوع ترانزیت حل نشود ، وسایل نقلیه در این مسیر زمین‌گیر خواهند شد .

    سفیر ایران در روسیه ادامه داد : امروز در این جمع استاندار آستاراخان هم حضور دارد و می‌توان در بحث حمل و نقل دریایی بین دو کشور به توافقاتی دست یافت . به طور قطع برای افزایش حمل و نقل دریایی بین دو کشور رودخانه ولگا باید لایروبی شود چرا که در حال حاضر کشتی‌ها با نصف ظرفیت از این رودخانه تردد می‌کنند . همچنین  در ایران باید امکان استفاده از کشتی‌ها رو رو وجود داشته باشد و توان اسکله بنادر در هر دو طرف تقویت شود هر چند که در این باره در روسیه اقدامات جدی صورت گرفته و ظرفیت بنادر شمالی ایران افزایش یافته است .

    جلالی با تاکید بر اینکه تکمیل راه آهن رشت - آستارا از نان شب واجب‌تر است ، گفت : باید لاین پروژه با سرعت بیشتری ساخته شود تا امکان استفاده بیشتر از ظرفیت کریدور شمال جنوب به دست بیاید .




    مطالب مرتبط

    برنامه داریم تا در سال ۲۰۲۴ حمل بار از کریدور شمال - جنوب در شاخه شرقی و خاک قزاقستان را افزایش دهیم . همکاری و برنامه‌های ایران و روسیه نه فقط برای منطقه ، بلکه برای سیاست‌های حمل‌ونقلی دنیا دارای اهمیت است .

    |

    تعهدات طرف ایرانی در ساخت خطوط ریلی این کریدور کاملاً دیده شده است و اجرایی می‌شود و باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی دو کشور در ساخت این کریدور در اسرع وقت وارد عمل شوند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ...

    |

             

    |

    ایران در نقطه طلایی و در وسط بزرگ‌ترین پهنه خشکی دنیا قرار دارد و این مزیت ژئوپولتیک می تواند فرصت بی نظیری را در زمینه ترانزیت کالا رقم بزند .

    |

    نظرات کاربران