در حال بارگذاری ...

تشریح فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه ساخت تجهیزات بومی

استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دانش بنیان و توجه به مقوله تولید داخل به ویژه در حوزه تجهیزات مخابرات و الکترونیک طی چند سال گذشته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی با شتاب بیشتری دنبال شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ؛ مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با تشریح فعالیت‌های این سازمان در حوزه ساخت تجهیزات بومی ، ‌گفت : امکان ارسال پیام‌ های هواشناسی و هشدارهای دریای خزر با دستگاه کاملا ایرانی فراهم شد .

آیت‌اله رضازاده درباره ساخت تجهیزات بومی که از سوی این سازمان مدنظر قرار گرفته است ، ‌اظهار داشت : در راستای سیاست‌ها و اهداف بالادستی در حوزه پشتیبانی و حمایت از تولید داخل ، رفع موانع ، مشکلات و تقویت توان شرکت‌ های دانش‌بنیان ، اداره تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند اقدام کرد .

وی ادامه داد : از جمله مواردی که در راستای عقد قرارداد به نتیجه رسید و بنادر از تولیدات داخلی بهره‌ برده‌اند می‌توان به قرارداد ساخت ۲ دستگاه فرستنده ناوتکس و قرارداد منعقد شده مربوط به ساخت مدولاتور و مادربرد راهدارها اشاره کرد .

ساخت ۲ دستگاه فرستنده ناوتکس

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره قرارداد ساخت ۲ دستگاه فرستنده ناوتکس ، بیان کرد : این قرارداد به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال که در حال حاضر یک دستگاه آن در بندر فریدون‌کنار نصب و راه‌اندازی شده است ، مدنظر قرار گرفت .

وی افزود : دیگر قرارداد منعقد شده مربوط به ساخت مدولاتور و مادربرد راهدارها است که شامل ساخت ۱۰ دستگاه مدولاتور و ۱۰ دستگاه مادربرد رادارها برای استفاده در سامانه VTS (مدیریت تردد کشتی‌ها) در بنادر شهیدرجایی ، امام خمینی(ره) و بندر انزلی است و ساخت این بردها با صرفه‌جویی ارزی همراه است . مبلغ این قرارداد ۷۶ میلیارد ریال بعلاوه ۱۲۰ هزار دلار است .

ساخت مدولاتور و مادربرد رادارها

وی درباره فرستنده ناوتکس بندر فریدون‌کنار ، عنوان کرد : در حال حاضر فرستنده‌های قبلی خارج از سرویس بوده و با ساخت این دستگاه کاملا بومی ، امکان ارسال پیام‌های هواشناسی و هشدارهای دریای خزر فراهم شده است .

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ساخت قطعات رادارها با توان سازندگان داخلی با موفقیت انجام شد ، اظهار داشت : باید خاطرنشان کرد که شرکت‌های فروشنده به دلایل تحریم از ارائه قطعات استراتژیک به سازمان بنادر و دریانوردی خودداری کردند اما خوشبختانه با تکیه بر توان داخلی ، ساخت قطعات رادارها با موفقت انجام شد و قطعات به بهره برداری رسید .

استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دانش بنیان و توجه به مقوله تولید داخل

رضازاده ادامه داد : استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دانش بنیان و توجه به مقوله تولید داخل به ویژه در حوزه تجهیزات مخابرات و الکترونیک طی چند سال گذشته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی با شتاب بیشتری دنبال شده است .

وی با با تأکید بر هدف این سازمان در راستای استفاده حداکثری از توان داخلی ، عنوان کرد : خوشبختانه سازندگان قطعات و تجهیزات دریایی و بندری وضعیت خوبی دارند و قبول مسئولیت و حمایت از سازندگان داخلی با توجه به تأکیدهای صورت گرفته در سطح کلان نظام ، در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است .

مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی افزود : علاوه بر قراردادهای فوق ،‌ طراحی و ساخت سامانه یکپارچه کنترل و نظارت بر عملکرد لایروب‌های دریایی ، طراحی و ساخت سامانه راداری جهت تحلیل رفتار امواج و راه‌اندازی آن در چابهار و ساخت ۴ دستگاه رادار ، ۴ دستگاه گیربکس و آنتی رادار توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در حال انجام است و بزودی شاهد افتتاح این تجهیزات خواهیم بود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حکم علی‌اکبر صفایی ، معاون وزیر راه‌ و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، احمد جعفری آرانی به عنوان مدیرکل ...

|

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .

|

"سامانه یکپارچه عملیات بندری" به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل ، طراحی و تولید می‌باشد .

|

فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم‌نامه همکاری ...

|

نظرات کاربران