در حال بارگذاری ...

پیگیری وزیر راه و شهرسازی برای کاهش عوارض کامیون‌های ایرانی در مرز کشور آذربایجان

یکی از خواسته‌های جدی ایران برای توسعه ترانزیت و حتی مناسبات و مراودات دوجانبه با کشور آذربایجان بحث کاهش عوارض سنگینی است که ناوگان ایرانی در ورود به جمهوری آذربایجان پرداخت می‌کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش ۴۸ درصدی ترانزیت کالا طی ۴۵ روز گذشته خبر داد .

جواد هدایتی با اشاره به افزایش آمار ترانزیتی کشور طی دو ماهه سال جاری گفت : طی یک ماه و نیم ابتدایی امسال ، از ابتدای فرودین تا ۱۵ اردیبهشت ماه ، شاهد افزایش ۴۸ درصدی ترانزیت در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم .

وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی کشورمان به جمهوری آذربایجان و خواسته ایران مبنی بر کاهش عوارض دریافتی از کامیون‌های ایرانی ، عنوان کرد : یکی از خواسته‌های جدی ایران برای توسعه ترانزیت و حتی مناسبات و مراودات دوجانبه با کشور آذربایجان بحث کاهش عوارض سنگینی است که ناوگان ایرانی در ورود به جمهوری آذربایجان پرداخت می‌کند .

هدایتی افزود :‌ به دفعات جلسات و نشست‌هایی در این خصوص برگزار شد و اخیرا نیز این موضوعات به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفته است و وزیر راه و شهرسازی کشومان در جریان دیدار با مقام‌های آذربایجانی این موضوع را مطرح کردند .

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری با بیان اینکه تاکنون این موضوع از سوی مقامات آذری رد نشده است ، اظهار کرد :‌ با این حال طرف مقابل عنوان می‌کند چون اصلاح عوارض در قانون مصوب پارلمان آذربایجان دیده شده است ،‌ حذف و اصلاح آن باید در پارلمان بررسی شود و موضوع زمان‌بر است .




مطالب مرتبط

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران