در حال بارگذاری ...

آزادراه ها باید به سامانه اخذ الکترونیک عوارض تجهیز شوند

کاهش زمان سفر ، کاهش مصرف سوخت ، صرفه‌جویی در استهلاک خودرو ، پرداخت آسان عوارض ، کاهش خرابی‌های رویه های آسفالتی در محل توقف دروازه‌های عوارض بخشی از مزایای الکترونیکی شدن اخذ عوارض در آزادراه های کشور است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه ای با نماینگان شرکت های احداث و بهره برداری از آزادراه ها گفت : طبق بند الحاق شده به تبصره ۱۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور عوارض های آزادراهی از ابتدای تابستان سالجاری به صورت الکترونیکی اخذ می شود و فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز برای اجرایی شدن قانون در تمامی آزادراه های کشور از سوی شرکت های احداث آزادراه ها الزامی است .

صبح امروز جلسه هماهنگی الکترونیکی شدن عوارض آزادراه ها با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ، نمایندگان شرکت های احداث و بهره برداری از آزادراه ها و نمایندگان پلیس راهور ناجا برگزار شد و تمهیدات لازم برای اجرایی شدن بند الحاق شده به تبصره ۱۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور اندیشیده شد .

خیراله خادمی از اجرایی شدن اخذ الکترونیکی عوارض در آزادراه ها از ابتدای تابستان سالجاری خبر داد و گفت :‌ طبق این بند در قانون بودجه ، وزارت راه و شهرسازی مکلف است از طریق مشارکت سرمایه گذاران بخش غیردولتی اخذ عوارض آزادراهی را به صورت الکترونیکی تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۱ عملیاتی کند . کلیه شرکت های احداث و بهره برداری از آزادراه ها به منظور اجرایی شدن این قانون موظف هستند تجهیزات لازم برای این امر ، جمع کردن دروازه های فیزیکی و سهولت پرداخت الکترونیکی عوارض را برای هموطنان فراهم کنند .

معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین با اشاره به دغدغه های شرکت های احداث و بهره برداری از آزادراه ها در خصوص اخذ عوارض بیان داشت : از آنجا که نگهداری و ترمیم آزادراه ها به عهده شرکت های احداث است این عوارض علاوه بر برگشت سرمایه بخش عمده ی هزینه های نگهداری از آزادراه ها به عنوان سرمایه های ملی کشور را نیز تامین می کند و عدم همکاری هموطنان در پرداخت به موقع عوارض به طور قطع مشکلاتی برای این شرکت ها و مستهلک شدن جاده های کشور را به همراه خواهد داشت .

خادمی از تدوین آیین نامه اجرایی اخذ الکترونیکی عوارض خبر داد و افزود : این آیین نامه با بهره مندی از نقطه نظرات شرکت های احداث آزادراهی در حال تدوین است که در آن نحوه وصول عوارض ، پلکانی بودن و ... دیده شده است و پس از تصویب ابلاغ می شود .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد : کاهش زمان سفر ، کاهش مصرف سوخت ، صرفه‌جویی در استهلاک خودرو ، پرداخت آسان عوارض ، کاهش خرابی‌های رویه های آسفالتی در محل توقف دروازه‌های عوارض بخشی از مزایای الکترونیکی شدن اخذ عوارض در آزادراه های کشور است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

نظرات کاربران