در حال بارگذاری ...
  • آزادراه ها باید به سامانه اخذ الکترونیک عوارض تجهیز شوند

    کاهش زمان سفر ، کاهش مصرف سوخت ، صرفه‌جویی در استهلاک خودرو ، پرداخت آسان عوارض ، کاهش خرابی‌های رویه های آسفالتی در محل توقف دروازه‌های عوارض بخشی از مزایای الکترونیکی شدن اخذ عوارض در آزادراه های کشور است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه ای با نماینگان شرکت های احداث و بهره برداری از آزادراه ها گفت : طبق بند الحاق شده به تبصره ۱۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور عوارض های آزادراهی از ابتدای تابستان سالجاری به صورت الکترونیکی اخذ می شود و فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز برای اجرایی شدن قانون در تمامی آزادراه های کشور از سوی شرکت های احداث آزادراه ها الزامی است .

    صبح امروز جلسه هماهنگی الکترونیکی شدن عوارض آزادراه ها با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ، نمایندگان شرکت های احداث و بهره برداری از آزادراه ها و نمایندگان پلیس راهور ناجا برگزار شد و تمهیدات لازم برای اجرایی شدن بند الحاق شده به تبصره ۱۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور اندیشیده شد .

    خیراله خادمی از اجرایی شدن اخذ الکترونیکی عوارض در آزادراه ها از ابتدای تابستان سالجاری خبر داد و گفت :‌ طبق این بند در قانون بودجه ، وزارت راه و شهرسازی مکلف است از طریق مشارکت سرمایه گذاران بخش غیردولتی اخذ عوارض آزادراهی را به صورت الکترونیکی تا پایان خردادماه سال ۱۴۰۱ عملیاتی کند . کلیه شرکت های احداث و بهره برداری از آزادراه ها به منظور اجرایی شدن این قانون موظف هستند تجهیزات لازم برای این امر ، جمع کردن دروازه های فیزیکی و سهولت پرداخت الکترونیکی عوارض را برای هموطنان فراهم کنند .

    معاون وزیر راه وشهرسازی همچنین با اشاره به دغدغه های شرکت های احداث و بهره برداری از آزادراه ها در خصوص اخذ عوارض بیان داشت : از آنجا که نگهداری و ترمیم آزادراه ها به عهده شرکت های احداث است این عوارض علاوه بر برگشت سرمایه بخش عمده ی هزینه های نگهداری از آزادراه ها به عنوان سرمایه های ملی کشور را نیز تامین می کند و عدم همکاری هموطنان در پرداخت به موقع عوارض به طور قطع مشکلاتی برای این شرکت ها و مستهلک شدن جاده های کشور را به همراه خواهد داشت .

    خادمی از تدوین آیین نامه اجرایی اخذ الکترونیکی عوارض خبر داد و افزود : این آیین نامه با بهره مندی از نقطه نظرات شرکت های احداث آزادراهی در حال تدوین است که در آن نحوه وصول عوارض ، پلکانی بودن و ... دیده شده است و پس از تصویب ابلاغ می شود .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد : کاهش زمان سفر ، کاهش مصرف سوخت ، صرفه‌جویی در استهلاک خودرو ، پرداخت آسان عوارض ، کاهش خرابی‌های رویه های آسفالتی در محل توقف دروازه‌های عوارض بخشی از مزایای الکترونیکی شدن اخذ عوارض در آزادراه های کشور است .




    مطالب مرتبط

    هزینه نصب گاردریل در آزادراه از نیوجرسی بیشتر است اگر چه در حال حاضر مازاد تولید سیمان نداریم ولی باز هم خرید و نصب نیوجرسی ارزان‌تر از نصب گاردریل خواهد بود .

    |

    مسئولین اجرایی طرح متعهد شدند تا مسیر زاهدان - خاش به طول حدود ۱۵۱ کیلومتر را تا اواسط خردادماه تکمیل و پس از آن اقدامات مربوط به آغاز بهره برداری و رفع ایرادات احتمالی را با فوریت با مشارکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به انجام رسانند تا در اولین فرصت مناسب با حضور مقامات ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، با تصویب طرح احداث کمربندی شمالی مریوان در جلسه تنظیم مصوبات سفر ریاست جمهور به استان کردستان پروژه کلیدی کمربندی شمالی ...

    |

    جاده‌های سیستان و بلوچستان هم اینک به کارگاه‌های راهسازی تبدیل شده است به طوری که ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و فعال بودن ۱۲ کارگاه راهسازی و اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر در محورهای زابل - زاهدان ، زاهدان - بیرجند ، میرجاوه - زاهدان ...

    |

    با توجه به توانمندی جامعه مهندسی کشور و اجرای بسیاری از ابرپروژه های راهسازی در حوزه آزادراهی ، بزرگراهی و راه آهن هم اکنون با استقبال کشورهای همسایه در بهره مندی از تخصص و دانش ایرانی ها در توسعه شبکه حمل و نقل رو به رو هستیم .

    |

    نظرات کاربران