در حال بارگذاری ...

هشدار وزیر راه و شهرسازی نسبت به برخی تخلفات تعدادی از شرکت‌های قیرساز

گزارش‌های نهادهای نظارتی حاکی است در برخی موارد شرکت‌های قیرساز اقدام به جابه‌جایی وکیوم باتوم (ماده اولیه تولید قیر) نامرغوب خارجی با وکیوم باتوم محصول پالایشگاه‌های داخلی می‌کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که برخی شرکت‌های قیرساز حواله‌های دریافتی وکیوم باتوم مرغوب داخلی را با وکیوم باتوم نامرغوب خارجی جابه‌جا می‌کنند که این اقدام به کیفیت راه‌ها ضربه می‌زند .

رستم قاسمی در نامه‌ای به داریوش امانی ، علیرضا فخاری ، خیرالله خادمی ، علیرضا جعفری و محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و رؤسا یا مدیران عامل سامان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، سازمان ملی زمین و مسکن ، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ، شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت بازآفرینی شهری ایران نسبت به برخی تخلفات تعدادی از شرکت‌های قیرساز هشدار داد .

وی در این نامه آورده است : گزارش‌های نهادهای نظارتی حاکی است در برخی موارد شرکت‌های قیرساز اقدام به جابه‌جایی وکیوم باتوم (ماده اولیه تولید قیر) نامرغوب خارجی با وکیوم باتوم محصول پالایشگاه‌های داخلی می‌کنند .

به گفته وزیر راه و شهرسازی ، این اقدام سبب کاهش کیفیت زیرساخت‌ها و راه‌ها می‌شود .

قاسمی دستور داده است تا کلیه دستگاه‌های تابعه و ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها نسبت به آزمایش مرغوبیت قیر دریافتی اقدام کنند ؛ نتایج آزمایش‌ها نیز در سامانه توزیع قیر باید بارگذاری شود .

 

 

 




مطالب مرتبط

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

آزادراه شیراز - ایزدخواست به طول ۲۱۲ کیلومتر به عنوان بخشی از آزادراه شیراز - اصفهان در ۴ خط عبوری شامل دو خط رفت و دو خط برگشت توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با مشارکت سرمایه گذاران تکمیل شده و امروز با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

نظرات کاربران