در حال بارگذاری ...
  • تشکیل ستاد سازمان‌‌‌ های مردم‌ نهاد در حوزه ایمنی حمل‌‌ و‌ نقل‌

    برنامه جدی‌تر از گذشته برای افزایش ایمنی سفرها و کاهش سوانح رانندگی با اجرای برنامه‌های فرهنگی گسترده در سراسر کشور‌ ، تولید و انتشار انواع محتواهای مفهومی در بخش ایمنی ترافیک و به موازات آن حساس‌سازی مسئولان امر و جلب توجه افکار عمومی با کمک و یاری سایر سندیکاها و تشکل‌های مرتبط به ویژه اصحاب رسانه در دستور کار خواهد بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با بیان اینکه روند افزایشی سوانح رانندگی و آسیب‌های انسانی‌ ، اجتماعی و اقتصادی آن در ۹ ماهه سال جاری در کشور زنگ خطری جدی است ، از تشکیل ستاد سازمان‌‌‌های مردم‌نهاد در حوزه ایمنی حمل‌‌و‌نقل‌ خبر داد .

    ‌ناصر رزاق‌منش اظهار داشت : در سال گذشته با اِعمال محدودیت‌های سفر و ترددها به جهت بروز بیماری کرونا در کشور ، آمار سوانح رانندگی کاهش نسبی داشت اما ‌‌به نظر می‌رسید‌ این روند پایدار نماند و نباید موجب رضایت مندی جامعه و دست اندرکاران سفرهای جاده‌‌ای باشد . در ۸ ماهه سال جاری تعداد ۱۱ هزار و ۷۷۳ نفر از هموطنان جان‌ خود را در اثر تصادفات درون و برون شهری رانندگی از دست دادند و تعداد ۲۱۷ هزار و ۱۵۹ نفر مصدوم و مجروح شدند که به ترتیب افزایش ۹.۳ و ۱۰.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت .

    مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها اظهار کرد : ‌نگران کننده‌ تر از این موضوع ، افزایش این آمار در آبان‌ امسال بود که به‌ ترتیب به ترتیب در آمار فوت و جانباخته ۱۰ و ۲۶.۹ درصد رشد داشت . با توجه به این آمار ضرورت دارد‌ موضوع مورد تامل جدی همه مسوولان و متولی سفرهای جاده‌های و مردم همچنین ‌رسانه‌ها قرار گیرد‌ .

    مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها از اقدام جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها با مشارکت تنگاتنگ دیگر سازمان‌های مردم نهاد‌ و نهادهای مردمی فعال‌ ، دلسوز و علاقمند به موضوع ایمنی حمل و نقل جهت تشکیل ستاد هم افزایی توان و فعالیت‌ها خبر داد و گفت : این ستاد در صدد خواهد بود ماموریتی جدید در آغاز دهه اقدام ملی برای ایمنی راه‌ها تبیین کرده و دور جدیدی از فعالیت‌های هماهنگ‌ و یک صدا در این‌باره داشته باشد .

    وی افزود : در این راستا برنامه جدی‌تر از گذشته برای افزایش ایمنی سفرها و کاهش سوانح رانندگی با اجرای برنامه‌های فرهنگی گسترده در سراسر کشور‌ ، تولید و انتشار انواع محتواهای مفهومی در بخش ایمنی ترافیک و به موازات آن حساس‌سازی مسئولان امر و جلب توجه افکار عمومی با کمک و یاری سایر سندیکاها و تشکل‌های مرتبط به ویژه اصحاب رسانه در دستور کار خواهد بود .

    مدیر‌عامل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها بیان کرد :‌ نخستین جلسه و نشست این ستاد با حضور مسئولان و رؤسای انجمن های‌ خیرین راه و ترابری‌، جامعه ایمن کشور‌ ، پیشگامان ایمنی راه‌ ، پیشگیری از مرگ‌های غیر طبیعی‌ ، بانوان علیه سوانح رانندگی و تنی چند از صاحب نظران دانشگاهی و اعضای هیات مدیره جمعیت برگزار شد و از دیگر سازمان‌های مردم نهاد‌ فعال در حوزه ایمنی حمل و نقل‌ ، ترافیک و سلامت هموطنان جهت مشارکت در این ستاد دعوت شد .

    رزاق‌منش با ابراز نگرانی ستاد هم افزایی توان و فعالیت نهادهای مردمی از روند افزایشی سوانح رانندگی در کشور‌ ، اتخاذ تصمیمات و تدابیر کاربردی و مؤثر همچنین اقدامات لازم از سوی نهادهای اجرایی‌ ، نظارتی‌ ، امدادی‌ ، فرهنگی و اجتماعی با توجه به افزایش تقاضای سفر در ماه‌های اخیر همچنین پیش‌بینی‌های انجام یافته برای سفرهای نوروزی را یک امر مهم در راستای مسئولیت اجتماعی و حاکمیتی دانست .

    وی آمادگی کامل این ستاد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت افزایش ایمنی حمل و نقل و سلامتی هموطنان در سفرها در حد مقدورات و ظرفیت خود را اعلام کرد.




    مطالب مرتبط

    از ۱۸ درصد از مجموع قربانیان سوانح ترافیکی ، افراد زیر ۱۸ سال هستند که امیدهای آینده جامعه را تشکیل می دهند ، ۴۴ درصد از جان‌باختگان اینگونه حوادث در شهر تهران را موتور سواران و ۴۱ درصد عابران پیاده شامل می‌شود که نشان از عدم موفقیت در برقراری و حاکم‌کردن مسئولیت اجتماعی و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، در جلسه مجمع عمومی سالانه جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ،‌ اعضای این جمعیت با ابراز نگرانی شدید از وضعیت بحرانی سوانح ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از تلاش تلاش شبانه روزی راهداران این اداره کل در ایام نوروز در سطح محورهای استان ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران گفت : در یک سال گذشته به منظور ارتقا ایمنی عبور و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار کرد : بر اساس آمار پلیس راه استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین امسال ...

    |

    نظرات کاربران