در حال بارگذاری ...

نیروی انسانی متخصص ، لازمه شکوفایی حوزه دریایی و بندری است

اگر نیروی سازمانی متخصص و کارآمد باشد ، می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم ؛ نباید تخصص به مدرک‌گرایی ختم شود بلکه باید آموزش‌های علمی در قالب تئوری و عملی در دستور کار قرار گیرد و در نهایت منجر به پیشبرد مطلوب فعالیت‌ها شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص ؛ لازمه شکوفایی حوزه دریایی و بندری است ، گفت : توسعه کمی و کیفی نیروهای انسانی در حوزه دریایی و بندری ، بهبود وضعیت اقتصادی کشور را به دنبال دارد .

علیرضا پاک‌فطرت در رابطه با ضرورت بکارگیری نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی و بندری و لزوم موافقت مجلس شورای اسلامی با درخواست سازمان بنادر نسبت به جذب و بورسیه کردن دانشجو در دانشگاه‌های داخلی کشور در رشته های علوم و فنون دریایی و بندری از منابع داخلی خود ، اظهار داشت : متاسفانه طی سال‌های اخیر کمتر به مقوله تخصصی بودن نیروها توجه شده است لذا ضرورت دارد به سمت افزایش بهره وری با هدف جلوگیری از هدر رفت منابع برویم .

وی ادامه داد : اگر نیروی سازمانی متخصص و کارآمد باشد ، می‌توانیم عملکرد بهتری داشته باشیم ؛ نباید تخصص به مدرک‌گرایی ختم شود بلکه باید آموزش‌های علمی در قالب تئوری و عملی در دستور کار قرار گیرد و در نهایت منجر به پیشبرد مطلوب فعالیت‌ها شود .

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر قصد داریم حمل و نقل دریایی ایران توسعه پیدا کند و شاهد پویایی در حوزه دریایی و بندری باشیم باید از نیروهای متخصص بهره ببریم ، چراکه این گونه می توان با کشورهای رقیب در سطح منطقه و بین المللی رقابت کرد ، گفت : حمل و نقل دریایی در میان شقوق حمل و نقل ارزانتر و به صرفه تر است و به طور حتم رونق و پویایی آن می‌تواند شکوفایی اقتصاد ایران را به همراه داشته باشد .

پاک‌فطرت با تاکید بر اینکه رونق حمل و نقل دریایی ایران می تواند منجر به اشتغال آفرینی ، ارزآوری و رونق اقتصادی کشور شود ، اظهار داشت : باید به مقوله پذیرش دانشجو در رشته های علوم و فنون دریایی و بندری در دانشگاه های معتبر کشور توجه داشته باشیم و نیروی انسانی تربیت کنیم که شامل افراد نخبه بوده و به خوبی از عهده فعالیت‌ها در حوزه دریایی و بندری بر آیند .

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت حمل و نقل دریایی کشور به بهترین شکل استفاده کرد ، گفت : توسعه کمی و کیفی نیروهای انسانی در حوزه دریایی و بندری می تواند به بهبود وضعیت اقتصادی منجر شود و با توجه به شرایط نامطلوب فعلی کشور در حوزه واردات و صادرات ، می‌توان با ۱۵ کشور همسایه ایران ، سطح مبادلات اقتصادی را افزایش دهیم .




مطالب مرتبط

ایران می تواند با بهره گیری مدبرانه از ساحل ، پسکرانه و جزایر متعدد و متنوع خود، در آبهای پیرامونی خلیج فارس دریای عمان و دریای خزر و با حضور مؤثر در فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آنها - به عنوان یک پیشران و محور توسعه - جایگاه شایسته‌ای در منطقه و جهان برای خود احراز ...

|

باید نیاز مالی و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور برطرف شود و هیچ گونه کمبودی در حوزه نیروی انسانی در حوزه دریایی نداشته باشد و از نیروهای دریایی متخصص در این زمینه بهره‌گیرد و به سمت آموزش تخصص در حوزه دریا حرکت کند .

|

تخلیه‌و‌بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی فروردین ماه امسال ، معادل ۱۹۹ هزار و ۹۶۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل ۱۸۴ هزار و ۱۰۰ TEU بود، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد .

|

در دیدار خدمه‌ هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی ، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد .

|

خوشبختانه فعالیت شرکت های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت های بین المللی است .

|

نظرات کاربران