در حال بارگذاری ...
  • مصوبه ابلاغی انجمن شرکت های هواپیمایی در خصوص تعیین کف نرخی بلیت هواپیما ملغی شد

    هیچ کدام از شرکت های هواپیمایی مجاز به تعیین کف نرخی و یا فروش با قیمت بالاتر از نرخ اعلام شده نیستد و در صورت مشاهده تخطی از مراتب فوق ، با متخلفین بر اساس قوانین و‌ مقررات موضوعه برخورد خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ملغی شدن مصوبه انجمن شرکت های هواپیمایی در خصوص تعیین کف نرخی بلیت هواپیما خبر داد .

    میراکبر رضوی ، با اعلام این مطلب افزود : در روزهای اخیر انجمن شرکت های هواپیمایی با ابلاغ صورتجلسه ای به شرکت های هواپیمایی با تعیین کف نرخی ، حداقل قیمت فروش بلیت در پروازهای داخلی را ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرده بود . با توجه به مغایرت صورتجلسه فوق با آخرین مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری مبنی بر حذف کف نرخی از قیمت بلیت هواپیما ، سازمان هواپیمایی کشوری موضوع فوق را پیگیری و بر‌این اساس ، انجمن شرکت های هواپیمایی با ارسال نامه خطاب به مدیران عامل شرکتهای هواپیمایی مصوبه فوق را ملغی کرد .

    سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد : تمامی شرکت های هواپیمایی موظف هستند ضمن حذف کف نرخی از قیمت بلیت و اعلام مراتب به تمامی کانال های فروش و‌ توزیع خود ، بلیت پروازهای داخلی را حداکثر تا سقف نرخی تعیین شده به تفکیک مسیرهای پروازی که در تارنمای انجمن شرکتهای هواپیمایی جهت اطلاع عموم منتشر شده است به فروش برسانند .

    وی در پایان افزود : هیچ کدام از شرکت های هواپیمایی مجاز به تعیین کف نرخی و یا فروش با قیمت بالاتر از نرخ اعلام شده نیستد و در صورت مشاهده تخطی از مراتب فوق ، با متخلفین بر اساس قوانین و‌ مقررات موضوعه برخورد خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    همانطور که از قبل اعلام شد و طبق تأکید وزیر راه و شهرسازی قیمت بلیت هواپیما در سال جدید فعلا افزایش ندارد و همان سقف نرخی اول آذر ۱۴۰۰ است . ضمن آنکه ارائه نرخ‌ها از سوی شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌ها مدام کنترل می‌شود .

    |

    اکنون پروازها از مبدا تهران در برخی از مسیرها به‌خصوص به مقصد شهرهای جنوبی تا ۲۰۰ هزار تومان بالاتر از نرخ‌نامه انجمن شرکت‌های هواپیمایی به فروش می رود .

    |

    سقف نرخی در دامنه قیمت‌ها اعلام شده و در شورای عالی هواپیمایی هم به تصویب رسیده است و سازمان هواپیمایی بر آن نظارت دارد .

    |

    ‌به استناد ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری ، وظیفه برخورد با مخاطرات هوایی ، ایمنی پرواز‌ها و رقابت مضره در این بخش بر عهده سازمان هواپیمایی است و اگر کاهش نرخ در مسیر‌های پروازی ، به صورت غیر متعارف و با هدف اخلال در رقابت تشخیص داده شود سازمان هواپیمایی بر اساس وظیفه ذاتی خود ...

    |

    هزینه‌های ثابت هر ساعت پرواز با جدول ماتریکسی تعیین شده و در هر پروازی با هر هواپیمایی مشخص است که حداقل قیمت بلیت هواپیما باید چقدر باشد . بنابراین قیمت‌گذاری پایین‌تر از آن به این معنی خواهد بود که در آینده بسیار نزدیک آن شرکت ورشکسته می‌شود .

    |

    نظرات کاربران