به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یکی از سازمان های پیشرو در بهره برداری از فناوری اطلاعات است . سامانه جامع راهداری که به وسعت تمام راه های شریانی کشور است با کمک هوش مصنوعی مدیریت می شود .
حمزه ذاکری رئیس مرکز مطالعات راهبردی این سازمان نجوه تجمیع و مدیریت اطلاعات را تشریح می کند .
مطالب مرتبط
میزان خسارت وارد شده به محورهای مواصلاتی و ابنیه فنی ، ۱۸۶۱۰ میلیارد ریال بوده است که بیشترین خسارت وارده مربوط به ایرانشهر و لارستان و استان هرمزگان بوده است که به ترتیب ۵۵۰۰ ، ۳۴۰۰ و ۳۳۰۰ میلیارد ریال گزارش شده است .
توجه به مدیریت واحد و متمرکز در پایانه های مرزی جهت تسهیل در تردد روان کامیون های باری یکی از الزامات اصلی است که باید مورد توجه مسئولین باشد .
اگر قرار باشد توسعهای در مسیرهای مواصلاتی روستایی و فرعی صورت بگیرد باید تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانند برای مردم اقداماتی انجام دهند که موجب توسعه کشور شود .
در حال حاضر طول بخش آسفالته شبکه راه های روستایی حدود ۱۱۳۰۰۰ کیلومتر می باشد که طبق ارزیابی های اولیه حدود ۳۰ % این شبکه مضمحل و نیازمند اجرای روش های بهسازی متناسب است . از طرف دیگر با افزایش ترافیک عبوری در سال های اخیر و نظر به پایین بودن استانداردهای هندسی در راه های روستایی ...
بیشترین تردد مربوط به سال ۱۳۹۸ با بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تردد وسایل نقلیه و کمترین میزان تردد مربوط به تعطیلات عید فطر سال ۱۴۰۰ به دلیل اعمال محدودیت تردد های بین استانی به دلیل شیوع ویروس کرونا ثبت شده است .