در حال بارگذاری ...

اجرای چندین پروژه مهم و بزرگ در فرودگاه‌های استان زاهدان

پروژه طراحی و نصب سخت افزار شبیه‌ساز سه بعدی فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان ، به عنوان اولین شبیه‌ساز سه بعدی برج مراقبت در فرودگاه‌های کشور به اتمام رسیده و با اجرای پروژه طراحی و اجرای نرم افزار مربوطه تا پایان سال جاری ، آماده بهره‌برداری کامل خواهد بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان از اجرای چندین پروژه مهم و بزرگ در فرودگاه‌های استان طی ماه‌های اخیر با وجود محدودیت‌های مالی و بحران کرونا خبر داد .

علی جزینی‌زاده با اعلام اینکه شیوع بیماری کرونا مانع اجرای پروژه‌های فرودگاهی در استان نشده است ، اظهار داشت :‌ با وجود بحران‌های مالی وارد شده به صنعت هوانوردی کشور دلیل شیوع بیماری کرونا، طی ماه‎های اخیر با حمایت مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین مسئولان استان ، توانستیم پروژه‌های مهمی را در فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان اجرا کنیم .

وی افزود : از جمله پروژه‌های اجرایی در فرودگاه زاهدان می‌توان به اتمام دیوار حفاظتی جدید و تخریب دیوار حفاظتی قدیم در ضلع شرق و شمال شرقی باند جدید جهت رفع موانع و محدودیت‌های عملیاتی برای بهره برداری از آن ، اجرای چراغ‌های تقرب دقیق باند ۳۵ راست ، تعویض سیستم‌های سرمایش با نصب دو دستگاه چیلر ۲۰۰ تن آب خنک ، بهسازی ترمینال ورودی پروازهای خارجی ، اصلاح و احیای خط کشی باند ۱۷ راست و ۳۵ چپ برابر استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری و مقررات ADR، اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا از جمله تب سنجی و پایش مستمر مسافران ، استقرار ناظران سلامت و نصب یک دستگاه اسکن ضدعفونی با اشعه (UVC) جهت بار خروجی مسافران ، گازکشی فرودگاه و نصب و عملیاتی کردن شش دستگاه راهبند دفنی اشاره کرد .

جزینی‌زاده ار اتمام نصب شبیه ساز سه بعدی برج مراقبت در فرودگاه زاهدان خبر داد و گفت : پروژه طراحی و نصب سخت افزار شبیه‌ساز سه بعدی فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان ، به عنوان اولین شبیه‌ساز سه بعدی برج مراقبت در فرودگاه‌های کشور به اتمام رسیده و با اجرای پروژه طراحی و اجرای نرم افزار مربوطه تا پایان سال جاری ، آماده بهره‌برداری کامل خواهد بود . از جمله اقدامات انجام شده در فرودگاه زابل می‌توان به نصب یک عدد چیلر۱۶۰ تن هوای خنک ، اجرای چراغ های تاکسی وی و آستانه باند ۳۴ و اختصاص یک دستگاه خودروی بیماربر و برنامه‌ریزی جهت جابه‌جایی جاده زابل- دوست محمد برای برطرف کردن مانع پروازی در فاینال باند ۳۵ و همچنین برقراری پرواز در مسیر گرگان – زابل و بالعکس اشاره کرد .

نصب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری NDB/DME فرودگاه سراوان

این مدیر فرودگاهی با اشاره به اقدامات انجام شده در سایر فرودگاه‌های استان گفت : در فرودگاه ایرانشهر نیز می‌توان به ساماندهی گیت‌های بازرسی سالن ترانزیت ، ساماندهی کانترهای پذیرش بار مسافر و جابجایی تیرهای برق فاینال باند ۳۵ و برقراری پروازهای شرکت پارس ایر در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ، اشاره کرد . سند مالکیت تک برگی فرودگاه خاش به مساحت حدود ۱۸۱ هکتار اخذ و پیگیری تخصیص اعتبار استانی جهت احداث دیوار حفاظتی و بهسازی باند در حال انجام است .

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان همچنین با اشاره به اتمام پروژه تطویل باند فرودگاه سراوان و اجرای سیویل ورک سیستم روشنایی باند ، گفت : خط کشی و رنگ زدایی باند فرودگاه سراوان، اجرای نمازخانه و پارتیشن‌های گیت‌های بازرسی و دفاتر شرکت‌های هواپیمایی در ترمینال انجام شده است و از دیگر اقدامات می‌توان به رفع موانع پروازی در راستای باندهای ۱۳ و ۳۱ با جابه‌جایی دیوار حفاظتی فاینال باند ۱۳ و نیز جابه‌جایی تیرهای برق فاینال باند ۳۱ آن فرودگاه و همچنین نصب دو عدد برج نوری جهت روشنایی اپرون و احداث ساختمان پست باند و برق در آن فرودگاه اشاره کرد .

وی همچنین از نصب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری NDB/DME فرودگاه سراوان و وارسی پروازی این سامانه خبر داد و افزود : اخیرا با حمایت اداره کل آتش‌نشانی و هدایت زمینی هواپیما چهار دستگاه خودروی کفساز به فرودگاه‌های استان اختصاص یافته و عملیاتی شده‌اند. همچنین برای جابه‌جایی آشیانه پروازهای هواناجا در فرودگاه زاهدان به اراضی تحویلی و تملک اراضی ضلع شمالی فرودگاه ایرانشهر برنامه‌ریزی شده است .

جزینی‌زاده از انجام ممیزی گواهینامه‌های زیرساخت و عملیات فرودگاه زاهدان برای اولین بار در ایران بصورت ترکیبی از راه دور و حضوری خبر داد و گفت : نتایج اولیه اعلامی از طرف سازمان هواپیمایی کشوری حاکی از آن است که یافته‌ای دال بر عدم صدور گواهینامه‌ها در این فرودگاه وجود ندارد و بزودی گواهینامه زیرساخت و عملیات از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس قوانین و  مقررات (ADR) صادر و تحویل خواهد شد . همچنین پیگیری های لازم برای صدور مجوز بهره‌برداری از فرودگاه سراوان و رفع محدودیت‌های عملیاتی باند جدید فرودگاه زاهدان از  سازمان هواپیمایی کشوری انجام شده است .

مدیرکل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان در پایان با اشاره به آمار نشت و برخاست پروازها و تعداد مسافر در فرودگاه‌های استان گفت : در ۸ ماهه نخست سال در فرودگاه بین المللی زاهدان و مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با تعداد ۳۱۸۶ سورتی پرواز رشد ۱۵.۲ درصدی و با تعداد ۲۶۲۴۵۸ نفر مسافر با کاهش منفی ۸.۴ درصدی و در فرودگاه زابل با تعداد پرواز ۲۵۸ سورتی افزایش ۳۳ درسدی و تعداد مسافر ۱۴۲۶۰ نفر با رشد ۳۳.۷ درصدی و فرودگاه ایرانشهر با تعداد پرواز ۱۹۲ سورتی رشد ۸۴.۶ درصد و تعداد مسافر۶۷۷۴ نفر رشد ۱۳۱.۶ درصد انجام شده است و در آینده‌ای نزدیک برقراری پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی جدید از فرودگاه بین‌المللی زاهدان را در برنامه داریم .




مطالب مرتبط

این پروژه از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توسط پیمانکار بخش خصوصی و با نظارت مهندسین تسهیلات و تجهیزات فرودگاهی انجام شد .

|

مسافرین و مراجعین این‌بار در کنار نظرات خود در خصوص کلیه خدمات فرودگاهی ، می‌توانند با ورود به این سامانه واسکن QR کد واقع در مقابل کانترهای پذیرش مسافرین ، جهت ثبت و بازخورد نظرات ، پیشنهادات و انتقادات در خصوص نحوه ارائه ، کیفیت و بهبود خدمات شرکت های هواپیمایی نظر بدهند .

|

استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌‌ معاون وزیر ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی ابلاغ‌های جداگانه ، اعضای ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مجری طرح سنجش و پایش کیفیت خدمات ...

|

نظرات کاربران