در حال بارگذاری ...

آشنایی با بزرگترین بنادر انگلیس

به گزارش پرتال حمل و نقل ، بنادر در انگلستان ، به عنوان یک کشور جزیره ای ، نقش مهمی در حمل و نقل و تجارت کالا دارد .

۹۵ درصد از جابجایی بار و حمل و نقل بریتانیا از طریق دریا انجام می شود . در سال ۲۰۱۹ ، مجموع حمل و نقل بار از طریق کشتی‌ها در این کشور معادل ۴۷۵,۳۴ میلیون تن بوده است . تقریباً ۶۵ درصد ترافیک ورودی بنادر بریتانیا را محموله فله ، کانتینرها و محموله های مایع تشکیل می دهد . در مجموع ۴۵ درصد از کل تجارت دریایی بریتانیا با کشورهای همسایه خود در سراسر اروپا انجام می شود .

در ادامه این مطلب با بزرگترین بنادر انگلیس آشنا می شویم .

 

 

 

 

۱. بندر ایمینگهام

از نظر تناژ ، ایمینگهام بزرگترین بندر باری دریایی در بریتانیا است . این مجموعه بندری تحت اختیار Associated British Ports بوده و ساخت آن به اوایل قرن ۱۹ برمی گردد . بندر ایمینگهام به تنهایی منطقه ای بیش از ۵۵,۲ هکتار را تحت پوشش خود دارد . بندر ایمینگهام تنها بندر در بریتانیا است که از میزان ۵۰ میلیون تن جابجایی کالا در سال عبور کرده است . محموله فله مایع تقریباً ۷۰ درصد از کل تجارت ایمینگهام را تشکیل می دهد . ایمینگهام در کنار بندر لندن به عنوان دو بندر بزرگ حمل و نقل نفتی در بریتانیا شناخته می شود . ایمینگهام مستقیماً با بنادر اصلی اتحادیه اروپا ، آسیا ، آفریقا و آمریکا ارتباط دارد .

 

 

۲. بندر فلیکستو

فلیکستو در بین ۱۰ بندر پرتردد اروپایی در جایگاه نهم قرار دارد . این بندر بیشترین میزان تخلیه و بارگیری کانتینر (۴۸درصد) را در بین تمام بنادر بریتانیا دارد . مساحت این بندر ۳۳,۸۳ کیلومتر مربع است و در مجموع ۱۰ اسکله برای عملیات کانتینری دارد . میانگین عملیات کانتینری در فلیکستو ۳.۸ میلیون TEU در پنج سال گذشته بوده است . آمار مربوط به سال ۲۰۲۰ حاکی از تخلیه و بارگیری ۲۵.۸ میلیون تن محموله است . این ارقام  نشان می دهد که بندر Felixstowe محور اصلی تجارت کالاهای مصرفی در انگلستان است .

 

 

۳. بندر تس

بندر Tees در مساحتی به وسعت ۴۹۰ هکتار بخش بزرگی از ترافیک آبهای داخلی بریتانیا را اداره می کند . این تأسیسات در کرانه رودخانه تس ، سومین بندر بزرگ در میان بنادر بریتانیا است. Tees با ورود ۶۰۰۰ کشتی در سال در لیست شلوغ ترین بنادر بریتانیا قرار دارد. بندر تس سرمایه گذاری ۱ میلیارد پوندی را در دهه گذشته جذب کرده است و تعداد کانتینرهای تخلیه و بارگیری شده سالانه در این بندر به طور متوسط ۵۰۰۰۰ TEU است که Tees را به یکی از سودآورترین بنادر بریتانیا تبدیل می کند . عمق پای اسکله ۱۷,۵ متری به کشتی های بزرگ اجازه می دهد تا به طور همزمان در بندر پهلو بگیرند . علاوه بر این ، هشت گنتری کرین و دو اسکله کانتینری برای جابجایی بیش از یک میلیون تن فولاد در این بندر درنظر گرفته شده است .

 

 

۴. بندر لندن

بندر لندن در قرن یکم به عنوان مهمترین بندر تجاری بریتانیا تاسیس شد و تجارت مدرن کشتیرانی در این بندر در اواسط دهه ۱۸۰۰ رونق گرفت. لندن به عنوان دومین تأسیسات بندری بزرگ در بریتانیا پس از ایمینگهام از نظر تناژ قرار دارد . موقعیت جغرافیایی بندر در کرانه رود تیمز باعث می شود تا ترافیک دریایی بالایی از طریق دریای شمال به سمت این بندر در جریان باشد . در مجموع ۳۰ اسکله برای کشتی های دریایی در هر اندازه در این بندر وجود دارد و میانگین عمق پای اسکله برای تردد شناورها ۱۷,۵ متر است . این تأسیسات بندری بیش از ۴۵۰۰۰ نیروی مستقیم و غیر مستقیم دارد که در بخش نظارت ، عملیات تخلیه و بارگیری و جابجایی کالا و انبارداری فعالیت می کنند .




مطالب مرتبط

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت های تابعه بخش خصوصی ، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد .

|

امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

هوشمندسازی فرآیندها و خدمات ارائه شده ، کاهش مراجعات حضوری جامعه خدمت‌گیرندگان ، تبادل الکترونیکی اسناد و اطلاعات جامعه دریایی و بندری و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام سایر دستگاه‌های اجرایی ، بخش مهمی از اقدامات صورت گرفته است . تولید سامانه‌های مورد نیاز واحدهای کسب و ...

|

نظرات کاربران