در حال بارگذاری ...
  • آشنایی با بزرگترین بنادر انگلیس

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بنادر در انگلستان ، به عنوان یک کشور جزیره ای ، نقش مهمی در حمل و نقل و تجارت کالا دارد .

    ۹۵ درصد از جابجایی بار و حمل و نقل بریتانیا از طریق دریا انجام می شود . در سال ۲۰۱۹ ، مجموع حمل و نقل بار از طریق کشتی‌ها در این کشور معادل ۴۷۵,۳۴ میلیون تن بوده است . تقریباً ۶۵ درصد ترافیک ورودی بنادر بریتانیا را محموله فله ، کانتینرها و محموله های مایع تشکیل می دهد . در مجموع ۴۵ درصد از کل تجارت دریایی بریتانیا با کشورهای همسایه خود در سراسر اروپا انجام می شود .

    در ادامه این مطلب با بزرگترین بنادر انگلیس آشنا می شویم .

     

     

     

     

    ۱. بندر ایمینگهام

    از نظر تناژ ، ایمینگهام بزرگترین بندر باری دریایی در بریتانیا است . این مجموعه بندری تحت اختیار Associated British Ports بوده و ساخت آن به اوایل قرن ۱۹ برمی گردد . بندر ایمینگهام به تنهایی منطقه ای بیش از ۵۵,۲ هکتار را تحت پوشش خود دارد . بندر ایمینگهام تنها بندر در بریتانیا است که از میزان ۵۰ میلیون تن جابجایی کالا در سال عبور کرده است . محموله فله مایع تقریباً ۷۰ درصد از کل تجارت ایمینگهام را تشکیل می دهد . ایمینگهام در کنار بندر لندن به عنوان دو بندر بزرگ حمل و نقل نفتی در بریتانیا شناخته می شود . ایمینگهام مستقیماً با بنادر اصلی اتحادیه اروپا ، آسیا ، آفریقا و آمریکا ارتباط دارد .

     

     

    ۲. بندر فلیکستو

    فلیکستو در بین ۱۰ بندر پرتردد اروپایی در جایگاه نهم قرار دارد . این بندر بیشترین میزان تخلیه و بارگیری کانتینر (۴۸درصد) را در بین تمام بنادر بریتانیا دارد . مساحت این بندر ۳۳,۸۳ کیلومتر مربع است و در مجموع ۱۰ اسکله برای عملیات کانتینری دارد . میانگین عملیات کانتینری در فلیکستو ۳.۸ میلیون TEU در پنج سال گذشته بوده است . آمار مربوط به سال ۲۰۲۰ حاکی از تخلیه و بارگیری ۲۵.۸ میلیون تن محموله است . این ارقام  نشان می دهد که بندر Felixstowe محور اصلی تجارت کالاهای مصرفی در انگلستان است .

     

     

    ۳. بندر تس

    بندر Tees در مساحتی به وسعت ۴۹۰ هکتار بخش بزرگی از ترافیک آبهای داخلی بریتانیا را اداره می کند . این تأسیسات در کرانه رودخانه تس ، سومین بندر بزرگ در میان بنادر بریتانیا است. Tees با ورود ۶۰۰۰ کشتی در سال در لیست شلوغ ترین بنادر بریتانیا قرار دارد. بندر تس سرمایه گذاری ۱ میلیارد پوندی را در دهه گذشته جذب کرده است و تعداد کانتینرهای تخلیه و بارگیری شده سالانه در این بندر به طور متوسط ۵۰۰۰۰ TEU است که Tees را به یکی از سودآورترین بنادر بریتانیا تبدیل می کند . عمق پای اسکله ۱۷,۵ متری به کشتی های بزرگ اجازه می دهد تا به طور همزمان در بندر پهلو بگیرند . علاوه بر این ، هشت گنتری کرین و دو اسکله کانتینری برای جابجایی بیش از یک میلیون تن فولاد در این بندر درنظر گرفته شده است .

     

     

    ۴. بندر لندن

    بندر لندن در قرن یکم به عنوان مهمترین بندر تجاری بریتانیا تاسیس شد و تجارت مدرن کشتیرانی در این بندر در اواسط دهه ۱۸۰۰ رونق گرفت. لندن به عنوان دومین تأسیسات بندری بزرگ در بریتانیا پس از ایمینگهام از نظر تناژ قرار دارد . موقعیت جغرافیایی بندر در کرانه رود تیمز باعث می شود تا ترافیک دریایی بالایی از طریق دریای شمال به سمت این بندر در جریان باشد . در مجموع ۳۰ اسکله برای کشتی های دریایی در هر اندازه در این بندر وجود دارد و میانگین عمق پای اسکله برای تردد شناورها ۱۷,۵ متر است . این تأسیسات بندری بیش از ۴۵۰۰۰ نیروی مستقیم و غیر مستقیم دارد که در بخش نظارت ، عملیات تخلیه و بارگیری و جابجایی کالا و انبارداری فعالیت می کنند .




    مطالب مرتبط

    سالانه مانورهای متعددی در بنادر بوشهر برگزار می شود که ارزیابی های صورت گرفته از همگی آنها، ارتقا سطح آمادگی تمامی نیروهای عملیاتی و ستادی در بنادر بوشهر را نشان می دهد .

    |

    پس از بهره برداری فاز نخست از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار ، عملکرد تخلیه و بارگیری به صورت مستمر رو به  رشد است، به طوری که از ابتدای سال جاری عملکرد تخلیه و بارگیری در بندر چابهار از  رشد ۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده و همچنین تخلیه کالای اساسی نسبت به ...

    |

    مدیریت راهبردی پایانه‌های بندری ، ارائه خدمات دریایی و نظارت بر کیفیت خدمات بندری و دریایی به مشتریان از اهمیت خاصی برخوردار بوده ، لذا تحقق این مهم نیازمند آموزش‌های تخصصی و ارائه الگوی راهبردی توسعه محور است .

    |

    با توجه به روابط اقتصادی کشور قرقیزستان با هند و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین روابط خوب ایران با هندوستان ، مسیر ترانزیتی و دریایی ایران ، برای کالاهای صادراتی و وارداتی قرقیزستان بسیار مناسب خواهد بود .

    |

    ایران می‌تواند بخشی از فعالیت‌های تجاری و بازرگانی‌ خود اعم از صادرات و واردات با کشور چین را از طریق بندر آکتائو قزاقستان دنبال کند ؛ چنانچه بتوانیم مسیر مبادلات کالا از چین را از طریق دریای خزر و بنادر قزاقستان انجام دهیم ، به واسطه دوسر بار شدن معاملات تجاری ، نرخ‌ها نیز ...

    |

    نظرات کاربران