در حال بارگذاری ...

تاکید بر روانسازی فعالیت های مرزی با افزایش هماهنگی بین دستگاهی

مرز رسمی یکی از مرزهای ۲۴ ساعته و این مهم باید به طور کامل در روند خدمات و پذیرش و ترخیص ناوگان جاری باشد که تحقق فعالیت بی وقفه مرزی باید با رفع موانع و مشکلات از سوی طرف مقابل جهت انجام تعهدات بدون تعطیلی حتی یک ساعت صورت پذیرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار آذربایجان غربی در دهمین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان بر روانسازی فعالیت های مرزی با افزایش هماهنگی بین دستگاهی و رفع مشکلات مرزی با بهره گیری از ظرفیت های قانونی تاکید کرد .

در دهمین نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان در سال جاری با موضوع "روان سازی ظرفیت صادرات" که در محل پایانه مرزی سرو برگزار شد، بر روانسازی فعالیت های مرزی با افزایش هماهنگی بین دستگاهی و رفع مشکلات مرزی با بهره گیری از ظرفیت های قانونی تاکید کرد و گفت : تقویت زیرساخت‌ها و افزایش صادرات در استان در اولویت کار است و با استمرار بازدیدهای میدانی از وضعیت مرزهای استان و برگزاری جلسات شورای مبادلات مرزی در محل پایانه های مرزی و توجه به این مبادی ورودی و خروجی ، ترانزیت ، بازارچه‌های مرزی این هدف را عملیاتی خواهیم ساخت .

محمدصادق معتمدیان توسعه صادرات و تجارت را یکی از اولویت‌های امروز کشور عنوان کرد و ادامه داد : مرزهای رسمی پیشانی جمهوری اسلامی هستند و به هیچ وجه ناهماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در بحث توسعه زیرساخت‌ها و مدیریت مرز مورد قابل قبول نیست که در راستای برنامه اقتصادی کشور در سال آینده و هدف گذاری برای رشد ۸ درصدی شاخص های اقتصادی برنامه های توسعه ای در حوزه اقتصادی برای استانها پیش بینی شده که در این راستا سهم آذربایجان‌غربی رشد اقتصادی ۷.۳ درصد است .

مقام عالی استان آذربابجان غربی  توسعه فعالیت های اقتصادی و استفاده از ظرفیت مرزها در تجارت مرزی و ترانزیت بسیار حائز اهمیت دانست و یادآور شد : از سال آینده با افزایش اختیارات استانداران و بویژه استانداران استان های مرزی ، تسریع در روند حل مشکلات و شتاب بخشیدن به روند پیشرفت و آبادانی همه جانبه استان را شاهد خواهیم‌ بود .

استاندار آذربایجان غربی پیگیری نواقص و تعلل در خدمات رسانی و پذیرش ناوگان ترانزیتی کشور ترکیه با تکیه بر اصول دیپلماسی توسط دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه را خواستار شد و گفت : مرز رسمی یکی از مرزهای ۲۴ ساعته و این مهم باید به طور کامل در روند خدمات و پذیرش و ترخیص ناوگان جاری باشد که تحقق فعالیت بی وقفه مرزی باید با رفع موانع و مشکلات از سوی طرف مقابل جهت انجام تعهدات بدون تعطیلی حتی یک ساعت صورت پذیرد .




مطالب مرتبط

بر اساس تفاهم‌نامه نامه بین دو کشور و نیز مصوبه این شورا ، از پایانه مرز رازی روزانه ۳۰ خودروی ترانزیتی به صورت ترانزیت تردد خواهند کرد که در هفته جاری ۱۷ کامیون تردد کرده است . در حال حاضر محصولات کشاورزی از این مرز ترانزیت می شود و خودروهای ترانزیتی از سراسر ایران می‌توانند ...

|

در حال حاضر بیش از ١٢٠ کیلومتر از مصوبات سفر مقام عالی استان در حال اجرا بوده و امید است به همت راهداران به زودی به بهره برداری برسد .

|

یکی از مهم ترین معیارها و شاخص های توسعه یافتگی در کشورها بحث پویایی و فعال بودن حمل و نقل است و حمل و نقل هم زمانی پویا خواهد شد که زیر ساخت های لازم از جمله راه را داشته باشیم .

|

در حوزه فنی در سال جاری بیش از ۶۰۰ مناقصه در سطح استان برگزار که منجر به عقد بیش از ۲۵۰ قرارداد شده است و در حوزه پایش محورهای مواصلاتی استان نیز ۱۱۴ دستگاه تردد شمار ، ۴ سیستم توزین در حال حرکت ، ۴۳ دوربین پایش تصویری و ۴۱ دوربین ثبت تخلفات جاده ای وظیفه پایش محور های مواصلاتی ...

|

نظرات کاربران