در حال بارگذاری ...

اتمام عملیات تعریض محور روستایی قلعه رستم در شهرستان ازنا

در هشت ماهه امسال در حوزه راهداری تعداد ۹۰ دستگاه پل ، ابنیه فنی راه و آبرو در این شهرستان لایروبی و بازگشایی شده و عملیات ترمیم و بازسازی پل مدآباد نیز به پایان رسیده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا گفت : عملیات تعریض و ترانشه‌برداری محور روستایی قلعه‌ رستم شهرستان ازنا به اتمام رسید و مسیری ایمن برای تردد ساکنان این منطقه فراهم شد .

سجاد درگاه‌پور گفت : از ابتدای سال جاری در راستای ایمن‌سازی و رفع نقاط پرتصادف در راه‌های اصلی ، فرعی و روستایی ، عملیات تعریض و ترانشه‌برداری محور کوهستانی قلعه رستم ازنا اجرایی شد که با اتمام آن مسیری ایمن برای تردد ساکنان این منطقه فراهم شده است .

وی با اشاره به عملکرد اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ازنا در هشت ماهه ۱۴۰۰ اظهار داشت : در حوزه راه روستایی پیگیری‌های لازم در خصوص اجرای مناقصه آسفالت راه روستایی هندر - دوبلوکان به طول هفت کیلومتر و  راه روستایی گیلجرد-دومنه به طول سه کیلومتر انجام شده است .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا از مرمت و بازسازی راهدارخانه‌های محمودآباد و مرزیان ، پاسگاه پلیس راه ازنا _ الیگودرز و ساختمان مرکزی این اداره خبر داد و گفت : در هشت ماهه امسال در حوزه راهداری تعداد ۹۰ دستگاه پل ، ابنیه فنی راه و آبرو در این شهرستان لایروبی و بازگشایی شده و عملیات ترمیم و بازسازی پل مدآباد نیز به پایان رسیده است .

وی از اجرای روکش آسفالت در ۱۵ کیلومتر از راه‌های اصلی و ۳۰ کیلومتر راه فرعی ازنا خبر داد و گفت : این پروژه‌ها با پایان فصل سرما و انتخاب پیمانکار ، تکمیل خواهند شد ، در زمینه رفع نقاط پرتصادف نیز دو نقطه زرنان و کلکله و پازردآلو ایمن‌سازی شده است .

درگاه‌پور گفت : در حوزه ایمنی و حریم راه نیز با تعویض ۱۷۰ عدد تابلو اطلاعاتی ، هشداری و ایمنی ، نصب ۲۰۰ عدد تابلو و علائم جدید ، تعمیر و نصب یک و نیم کیلومتر گاردریل ، نصب ۸۰۰ عدد چشم گربه‌ای ، ۴۰عدد سرسپری گاردریل ، ساخت ۱۵۰ فلش بتنی برای آشکارسازی هره‌های خاکی و نقاط پرتگاهی ، شناسایی و برخورد با ۱۶ مورد تخلف ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه ، ۳۵ مورد تخریب و قلع و قمع و رفع تجاوز به حریم ، صدور اخطار و ارجاع ۹۳ پرونده تخلف حریم به مراجع قضایی انجام شده است .

وی اصلاح شیب شیروانی به طول ۸۰ کیلومتر در راه‌های اصلی و روستایی ، لکه‌گیری و چاله‌گیری آسفالت به میزان ۲۷۰ تن ، علف‌زنی حریم در طول ۲۲۰ کیلومتر و پاکسازی ۱۳۰ کیلومتر قنو را از دیگر عملکردهای شاخص در حوزه نگهداری راه عنوان کرد‌ .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ازنا با اشاره به عملکرد حوزه حمل و نقل گفت : از اقدامات شاخص حمل و نقل در هشت ماهه امسال می‌توان به همکاری با استان و اعزام ۷۰۰ دستگاه ناوگان باری برای حمل کالاهای اساسی از مبدا بندر امام خمینی(ره) ، برقراری یکصد گشت کنترل دروازه‌ای مسافر ، ۱۷ گشت مشترک کنترل باسکول‌های مقابل پلیس راه ، معرفی ۵۶۰راننده و متصدی شرکت‌های حمل و نقل برای واکسیناسیون ، صدور ۱۵ هزار بارنامه و شناسایی و معرفی ۲۵۹ راننده متخلف فاقد بارنامه به کمیسیون‌های رسیدگی به تخلفات اشاره کرد .




مطالب مرتبط

بارش باران در استان‌های هرمزگان ، کرمان به ویژه جنوب کرمان ، سیستان و بلوچستان ، ایرانشهر ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان ، خراسان رضوی ، یزد ، بوشهر ، خراسان‌جنوبی ، چهارمحال و بختیاری و آذربایجان‌شرقی دارای بارش باران هستند .

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

در مجموع ۵۲ پروژه با اعتبار بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در استان سمنان آماده بهره‌برداری و یا در حال انجام عملیات اجرایی است .

|

ناوگان‌های عمومی برون شهری در شهرهای آستارا ، انزلی و آستانه به‌ترتیب بیشترین تعداد بازدید را داشته‌اند و خوشبختانه طی ایام نوروز ۱۴۰۳، ناوگان عمومی مسافربری در راه‌های برون‌شهری گیلان ، حادثه منجر به فوت و جرح نداشته‌است .

|

تنکابن دارای ۷۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است که پیگیر اجرای عملیات خط کشی در دیگر محورهای این شهرستان نیز هستیم .

|

نظرات کاربران