در حال بارگذاری ...
  • تعیین استاندارد عملیات بندری توسط انجمن حمل و نقل کانتینری دیجیتال

    DCSA با سازمان بین المللی دریانوردی در این پروژه همکاری داشته است تا تعاریف اطلاعات جدید را با استانداردهای موجود هماهنگ کند. استانداردها در حال حاضر توسط اپراتورها ، بنادر ، پایانه ها و سایر ارائه دهندگان خدمات در سراسر جهان در حال آزمایش است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، انجمن حمل و نقل کانتینری دیجیتال (DCSA) استانداردهای برنامه تعاملی عملیات های مورد نیاز جهت حضور و ورود کشتی ها به بنادر ، منتشر کرد .

    استانداردهای ارائه شده توسط انجمن حمل و نقل کانتینری دیجیتال، برای حضور کشتی ها در بنادر منتشر شد که این حوزه در ۶ بخش شامل برنامه ریزی ورود به اسکله ، برنامه ریزی ورود و سرویس پایلوت ، محل سوار شدن پایلوت و ورود به اسکله ، عملیات تخلیه و بارگیری و خدمات مربوطه، خدمات و برنامه ریزی خروج از بندر و در نهایت خروج از بندر ، تعریف شده است .

    استانداردهای رابط ارائه شده به اپراتورها ، بنادر ، پایانه ها و سایر ارائه دهندگان خدمات در زمان ورود کشتی ها به محوطه بندر این امکان را می دهد تا داده ها را به روشی یکسان مبادله کرده و تبادل خودکار داده ها انجام شود ؛ علاوه بر این ، برنامه ریزی دیجیتال حضور کشتی ها در بندر، افزایش کارایی عملیاتی و استفاده بهینه از منابع پشتیبانی را به همراه خواهد داشت .

    DCSA با سازمان بین المللی دریانوردی در این پروژه همکاری داشته است تا تعاریف اطلاعات جدید را با استانداردهای موجود هماهنگ کند. استانداردها در حال حاضر توسط اپراتورها ، بنادر ، پایانه ها و سایر ارائه دهندگان خدمات در سراسر جهان در حال آزمایش است .

    Phanthian Zuesongdham ، رئیس بخش فرآیندهای بندری اداره بندر هامبورگ ، در این خصوص گفت : حضور به موقع و بهینه کشتی ها در بنادر، نیازمند ارتباط دقیق و بی‌درنگ بین حامل‌ها ، بنادر و پایانه‌ها است ، استانداردهای دیجیتال DCSA کلیدی برای فعال کردن این سطح از ارتباطات در مقیاس جهانی است .

    توماس باگ ، مدیر عامل DCSA ، افزود : داشتن مجموعه ای کامل از استانداردها برای ورود کشتی ها به بنادر گام مهمی در جهت بهبود کارایی و دقت تبادل داده بین همه طرف ها است . تببین استانداردها راهی کارآمد برای نشان دادن اهمیت یک چارچوب فناوری تعاملی است که ارتباط بی‌وقفه و همکاری بین ذینفعان را ممکن می‌سازد . با اتخاذ استانداردهای DCSA برای ورود کشتی ها به بندر ، این صنعت شاهد یک اکوسیستم دیجیتال خواهد بود که در آن فعالیت‌ها به فرآیندهای دیجیتالی مشترک و مبتنی بر داده‌ها تبدیل می‌شوند .




    مطالب مرتبط

    اگرچه سازمان بنادر و دریانوردی از بعد از انقلاب اسلامی ، عمده کارها و فعالیت های خود را به بخش خصوصی واگذار کرده و برای ارتقای بخش خصوصی همواره پیشگام بوده است ، اما در شرایط کنونی لازم است تا همه ظرفیت ها در دولت و مجلس ، برای حمایت از تاسیس شرکت های توانمند در حوزه خدمات بندری ...

    |

    سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) گفته است که در اقدامات کوتاه مدت در زمینه کاهش گازهای گلخانه ای در دو سال گذشته پیشرفت داشته است . در سال ۲۰۲۱ پیشرفت قابل توجهی در زمینه مبارزه با تغییرات آب و هوایی از جمله مقررات جدید برای بهبود بهره وری انرژی ناوگان جهانی حاصل شده است و در ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی جزییات انتخابات شورای آیمو برای دوره دو ساله ۲۰۲۱-۲۰۲۳ را تشریح و اعلام کرد ...

    |

    با تهیه و تدوین این کتاب ، جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار به عنوان یکی از تدوین‌کنندگان و اشاعه دهنده علوم در مباحث جست‌وجو و نجات دریایی توسط دبیرخانه سازمان بین‌المللی دریانوردی شناخته شد .

    |

    خواستار توجه دولت های عضو به آثار و تبعات منفی این مسئله و پاسخگویی دولت مزبور به جامعه بین المللی دریایی و دست کشیدن از این اقدامات هستیم .

    |

    نظرات کاربران