در حال بارگذاری ...

پیش بینی ۲۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ راه‌ها در استان کردستان

بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت : برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان کردستان دو هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال از منابع مختلف بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده ، که از این میزان تا کنون حدود شش صد و ۲۴ میلیارد ریال اختصاص یافته است .

عرفان مرادی اظهار داشت : این میزان اعتبار از محل‌ منابع ملی ، استانی و سایر ردیف‌ها ، در طرح های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود . عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدور بزرگراهی غرب کشور (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب) ، جاده مریوان - سنندج ، طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد (محور سنندج – همدان) ، احداث چهار خطه بیجار - دیواندره وچهارخطه سقز - بانه است .

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در خصوص طرح کریدربزرگراهی غرب کشوردر کردستان گفت : بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۵ کیلومتر از این مسیر در کردستان زیربار ترافیک رفته است ، اضافه کرد : طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور یک هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد .

مرادی یادآور شد : اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تامین آن و تخصیص اعتبار لازم انتظار می رود درسه سال آینده به بهره‌برداری برسد . بهبود شرایط ترافیکی ، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری ، صرفه جویی در زمان و انرژی ، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت مندی کاربران ازجمله مزایای طرح های راهسازی است .




مطالب مرتبط

مسیر سقز به بانه ۵۴ کیلومتر است که با انجام اقدامات امسال و همچنین کارهایی که در سنوات گذشته انجام شده تاکنون ۱۰ کیلومتر به چهارخطه ارتقا یافته‌ است . عملیات اجرایی ساخت ۳۳ کیلومتر دیگر از مسیر در ۳ قطعه به پیمانکار واگذار شده است که در مجموع ۱۲ درصد پیشرفت دارد .

|

برای بهبود وضعیت و شاخص‌های برخورداری از بزرگراه در صورت تامین اعتبار ۱۶۱ کیلومتر راه بصورت چهار خطه در آینده به بهره برداری خواهد رسید و برای تکمیل و بهره برداری از آن‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

|

برای اجرای این حجم از عملیات ۱۹۴ میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام و بهره برداری از چهارخطه گردنه صلوات آباد ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه کریدور بزرگراهی غرب در استان گفت : ...

|

مسیر سقز به بانه ۵۴ کیلومتر است که با انجام اقدامات امسال و همچنین کارهایی که در سنوات گذشته انجام شده تا کنون ۱۰ کیلومتر به چهار خطه ارتقا یافته است . عملیات اجرایی ساخت ۳۳ کیلومتر دیگر از مسیر در ۳ قطعه به پیمانکارا واگذار شده است که در مجموع ۱۲ درصد پیشرفت دارد .

|

نظرات کاربران