در حال بارگذاری ...

اجرای طرح استقرار نیوجرسی‌های مفصلی در تقاطع قلعه سنگی در محور قم – جعفرآباد

با توجه به موقعیت این محور که به عنوان یکی از راه های دسترسی به استان مرکزی نقش کریدوری مهمی را ایفا می نماید ، ایمن سازی حداکثری آن در اولویت برنامه های عمران جاده ای این اداره کل قرار دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم گفت : با اعتباری افزون بر ۲۰ میلیارد ریال ، طرح استقرار قریب یک کیلومتر نیوجرسی مفصلی (حفاظ بتنی مفصلی) در تقاطع قلعه سنگی ، محور قم – جعفرآباد عملیاتی شد .

سید حسن خلیلی نیا رئیس اداره ایمنی راه وحریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم  با اعلام این مطلب اظهار داشت : درقالب اجرای این طرح که به منظور ایمن سازی تقاطع قلعه سنگی محور قم – جعفرآباد اجرا می شود افزون بر یکصد و هفتاد قطعه نیوجرسی بتنی مفصلی درطول یک کیلومتر از محل پروژه نصب می شود .

وی با یادآوری این مهم که تقاطع مذکور یکی از نقاط پرحادثه استان است تصریح کرد : با توجه به موقعیت این محور که به عنوان یکی از راه های دسترسی به استان مرکزی نقش کریدوری مهمی را ایفا می نماید ، ایمن سازی حداکثری آن در اولویت برنامه های عمران جاده ای این اداره کل قرار دارد . همچنین این مسیر به دلیل عاملیت اتصال ده ها روستای بخش های مرکزی و جعفر آباد نقشی ارزنده دررونق دامداری و کشاورزی منطقه دارد .

خلیلی نیا در ادامه ضمن تاکید بر اولویت ایمن سازی تقاطع قلعه سنگی در طول محور قم – جعفرآباد به اجرای طرح استقرار نیوجرسی مفصلی در آن اشاره و افزود : افزون بر یکصد و هفتاد قطعه نیوجرسی بتنی مفصلی درطول مسیر تقاطع مذکور نصب خواهد شد .

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم هزینه تهیه و استقرار حدود یک کیلومتر نیوجرسی بتنی مفصلی در محل این پروژه را بالغ بر بیست میلیارد ریال عنوان و افزود : تمامی اعتبار مورد نیاز این طرح از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تامین شده است .

سید حسن خلیلی نیا درخصوص بازه زمانی اجرای طرح نصب نیوجرسی مفصلی در تقاطع قلعه سنگی نیز اظهار داشت : گرچه  عوامل ومتغیرهای جوی نقشی تعیین کننده در اعلام دقیق زمان تکمیل طرحهای عمران جاده ای بخصوص در فصول بارش دارد ، اما امید است حداکثر ظرف دو هفته آینده شاهد تکمیل طرح باشیم .

وی در بخش دیگری از این خبر به مشخصات فنی نیوجرسی های بتنی مفصلی اشاره و توضیح داد : وزن هریک از نیوجرسی های مفصلی منصوب در محل تقاطع  ، افزون بر ۵ تن و طول و ارتفاع هریک نیز به ترتیب شش و یک متر است .

خلیلی نیا از فاکتورهای مورد توجه در این نوع نیوجرسی به پیوستگی زنجیره اتصال آنها به یکدیگر اشاره و مطرح کرد : به دلیل قطعات مفصلی تعبیه شده در هر یک از این نوع  نیوجرسی ، که در زمان استقرار به یکدیگر متصل می شوند در صورت انحراف و برخورد خودرو با آنها به صورت یکپارچه عمل کرده و از خروج خودرو به باند مقایل و یا سقوط در پرتگاه جلوگیری می‌کند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران از تلاش تلاش شبانه روزی راهداران این اداره کل در ایام نوروز در سطح محورهای استان ...

|

آشکارسازی نقاط پرتصادف به‌عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد بوده که با عنایت به شناسایی نقاط پرحادثه استان از سنوات گذشته اقدامات مؤثری در خصوص رفع این نقاط صورت گرفته که ، توانسته در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نقش بسیار مؤثری ایفا کند .

|

در سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است و امسال این رقم به ۵۰۰ کیلومتر رسیده است‌ . امسال همچنین ۳۳۵۰ کیلومتر عملیات خط کشی و ۳۳۰۰ کیلومتر نصب تابلو و در گردنه اسدآباد ۱۴ کیلومتر حفاظ ایمنی و نصب روشنایی انجام شده است .

|

استان گلستان ، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری ، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند . برای ارتقا جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود ۴۰ جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار ...

|

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

نظرات کاربران