در حال بارگذاری ...

همکاری سازمان راهداری و معاونت علمی ریاست جمهوری در راستای ارتقا بومی سازی فناوری های نوین

با تکمیل و نهایی سازی شیوه نامه فرآیند جذب محقق پسا دکتری و نهایی سازی زمینه های فعالیت ، امکان بهرمندی معاونت ها و دفاتر تخصصی از ظرفیت نخبگان کشور در حل مسائل ویژه مهیا می شود و همچنین فرصت مناسبی برای اتصال نخبگان به بدنه اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده ای برای مشارکت در حل مسائل عملیاتی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه وشهر سازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، اظهار داشت : فرصت های پسا دکتری با همکاری مشترک سازمان راهداری و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور اجرایی می شود .

داریوش امانی تصریح کرد : در راستای شتابدهی به رفع نیازهای فناورانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ارتقای بومی سازی و دستیابی به فناوری ها و تکنولو ژی های نوین بر اساس توانمندی های علمی کشور ، مقدمات اجرایی تعریف فرصت های تخصصی پسا دکتری در حوزه فعالیت های راهداری و حمل و نقل جاده ای با همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، به اجرا در خواهد آمد .

امانی گفت : در همین راستا جلسه ای مشترک در محل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و با حضور ، مسعود امینی ، معاون صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و حمزه ذاکری ، مدیر کل دفتر مطالعات راهبردی این سازمان برگزار شد ، در این جلسه الزامات برنامه زمانبندی و نکات کلیدی اجرای این طرح مورد تفاهم و بررسی قرار گرفت . همچنین تهیه شیوه نامه عملیاتی و تنظیم درخواست پیشنهادهای مربوطه در دستور کار کارگروه قرار گرفت که پس از ابلاغ طرح حمایتی مذکور آغاز و محققان پسادکتری فناورانه در راستای موضوعات و اهداف سازمان فعالیت مطالعاتی و تحقیقاتی خود را آغاز خواهند کرد .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد : در این جلسه مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل و نقل گفت که در ادامه تقویت همکاری های دو جانبه سازمان راهدرای و حمل و نقل جاده ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، بکارگیری نخبگان در اجرای طرح های پسا دکتری تخصصی با موضوعات مورد نیاز سازمان و با همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) در دستور کار مشترک قرار گرفته است ؛ در تفاهم صورت گرفته با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ، این فرصت به عنوان مدلی موثر در چرخه تحول اکوسیستم فناورانه سازمان و شتابدهی علمی به فرآیندهای تخصصی محسوب می شود .

امانی بیان کرد : مقدمات اجرایی و عملیاتی این طرح به عنوان مدلی جدید از پویایی و کارایی در جلسه مشترک مورد توافق طرفین قرار گرفته است و به صورت سیستماتیک و با حمایت دوجانبه انجام خواهد شد . این طرح برای اولین بار در کشور در یک دستگاه دولتی جهت پاسخگویی علمی و فناورانه به اجرا در خواهد آمد ، همچنین موضوعات تخصصی مورد نیاز و شیوه نامه جذب محقق پسا دکتری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، به زودی اعلام می شود .

امانی تصریح کرد : با تکمیل و نهایی سازی شیوه نامه فرآیند جذب محقق پسا دکتری و نهایی سازی زمینه های فعالیت ، امکان بهرمندی معاونت ها و دفاتر تخصصی از ظرفیت نخبگان کشور در حل مسائل ویژه مهیا می شود و همچنین فرصت مناسبی برای اتصال نخبگان به بدنه اجرایی راهداری و حمل و نقل جاده ای برای مشارکت در حل مسائل عملیاتی است .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران استانی ...

|

کارت هوشمند ضریب امنیتی بالایی دارد . در ۱۱ ماه سال‌جاری ۱ هزار و ۱۴۲ کارت هوشمند برای رانندگان حمل و نقل کالا و ۱ هزار و ۱۰۰ کارت هوشمند برای ناوگان باری صادر شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در همایش اقتصاد دریامحور گفت : در ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از کسب رتبه سوم اداره ایمنی و حریم این اداره کل در ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر ستاد حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری از حمایت ویژه این ستاد از فعالیت های ...

|

نظرات کاربران