در حال بارگذاری ...

آشنایی با بزرگترین بنادر سوئیس

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مهمترین بنادر کشور سوئیس در حاشیه رودخانه راین قرار گرفته است که کانال دسترسی این کشور به آبهای آزاد تلقی می شود .

بازل در شمال غربی سوئیس ، یکی از مهم ترین شهرهای تجاری این کشور است ؛ شهر بازل نقطه کانونی برای صنایع برق ، تولید ماشین آلات و منسوجات ابریشم در سوئیس بوده و مهمترین بندر این کشور به نام بندر بازل نیز در این شهر واقع شده است .

این کشور خط ساحلی دریایی ندارد و رودخانه راین تنها دروازه دریایی است که دسترسی سوئیس را به دریای شمال فراهم می کند . سوئیس دارای بندرهای دریایی نیست ، اما بنادر رودخانه ای داخلی دارد که بندر اصلی بازل یکی از آنها است . بنابراین ، بنادر رودخانه راین برای سوئیس بسیار مهم است. آمار نشان می دهد که حدود ۵۰۰ میلیون تن بار از طریق آبراه های اروپایی سالانه حمل می شود که سهم بنادر سوئیس سالانه ۶ تا ۷ میلیون تن است .

در ادامه مطلب با بزرگترین بنادر سوئیس آشنا می شویم .

۱. بندر بازل

بندر بازل ؛ مهمترین بندر رودخانه ای سوئیس است. این بندر به سه منطقه یا بندر فرعی تقسیم می شود - Kleinhüningen ، Birsfelden و Muttenz-Au . هر سه این بنادر به جاده های اصلی اروپا و راه آهن متصل هستند . از این رو ، سوئیس دارای یک شبکه تامین سریع و موثر در سراسر مناطق صنعتی و بنادر عمده اروپا است . این سه بندر فرعی به ۱۵۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع از آب های راین دسترسی دارند و دارای نقاط بارگیری مجدد کالا ، محموله خشک ، کانتینر و تانکر هستند . بندر بازل بیش از ۱۰ درصد از واردات سوئیس را از بنادر دریایی آنتورپ ، روتردام و آمستردام در اختیار دارد . همچنین حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد روغن های معدنی از طریق این بنادر وارد سوئیس می شود . این بنادر ظرفیت سالانه ۱۵ میلیون تن کالا دارند . امکانات اصلی بندر شامل ۴ پایانه کانتینری سه‌گانه، سیلوهای غلات و انبارهایی برای نگهداری محموله‌های فله است .

۲. بندر کلینهونینگن

بندر کلینهونینگن بزرگترین بندر از سه بندر بازل است و در کرانه شرقی رودخانه راین واقع شده است . ساخت این بندر در سال ۱۹۱۹ زمانی که حوضچه بندر در حال حفاری بود آغاز شد و در سال ۱۹۲۲ اولین یدک کش به سواحل آن رسید . این بندر ترانشیپ کالا را در سوئیس بر عهده دارد . امکاناتی برای انبارسازی محموله های خشک مانند آلومینیوم ، فولاد ، فلزات و سوخت مایع در این بندر وجود دارد . در سال ۲۰۱۷، کانتون های بازل و دولت سوئیس طرحی را برای گسترش منطقه اصلی بندر ارائه کردند. حوضچه سوم جدیدی که در بندر کلینهونینگن ساخته خواهد شد باعث افزایش ظرفیت حمل و نقل بندر و ادغام آن در خطوط مهم کشتیرانی بین المللی می شود .

۳. بندر بیرسفلدن

بندر بیرسفلدن که در کرانه غربی راین قرار دارد به کارخانه های بزرگ منطقه متصل است . محموله های خشک ، نفت و فرآورده های نفتی و کانتینرها در این بندر تخلیه و بارگیری می شود . بندر بیرسفلدن بین سال های ۱۹۳۸ و ۱۹۴۰ ساخته شده است . محیط این دارای امکاناتی برای برخی از شرکت های داروسازی و همچنین فضاهای تولیدی برای تولیدکنندگان فولاد است . این بندر به طور مستقیم به خط آهن متصل است که تا حد زیادی عملیات جابجایی بار در بندر را آسان می کند .

۴. بندر Muttenz-Auhafen

بندر Muttenz-Au بین سال‌های ۱۹۳۷ و ۱۹۴۰ ساخته شده و برای جابجایی محموله های سنگین طراحی شده است و ظرفیت ذخیره سازی بالایی برای سوخت های مایع و سوخت پیشرانه ها دارد . روغن خوراکی ، کود ، خاک رس ، غلات ، اکسید آلومینیوم و محموله های فله خشک از مهمترین مواردی هستند که در این بندر تخلیه و بارگیری می شوند . این بندر دارای دو ترمینال است که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند و دارای یک انبار بزرگ برای نگهداری فله خشک است . بازل جدا از اینکه یک مرکز تجاری است ، یک مقصد توریستی معروف نیز محسوب می شود . این بندر مقصد بسیاری از کشتی های کروز بوده و یک ترمینال مسافربری مدرن نیز دارد.سالانه ۱۲۰۰ کشتی در این بندر تردد کرده و سالانه حدود ۱۵۰۰۰۰ گردشگر از این بندر دیدن می کنند .




مطالب مرتبط

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .

|

"سامانه یکپارچه عملیات بندری" به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل ، طراحی و تولید می‌باشد .

|

فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم‌نامه همکاری ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، طی فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ ، معادل ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۶۴ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که حاکی از رشد ۶۱ درصدی ...

|

نظرات کاربران