در حال بارگذاری ...

گام بلند ایران و ترکمنستان در راستای توسعه همکاری های ریلی

اجرای این سند ، توسعه همکاری ها ، افزایش حجم مبالات کالا ، توسعه حمل و نقل ریلی و رونق اقتصادی دو کشور را به دنبال دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، به دنبال مذاکرات فشرده برگزار شده بین روسای راه آهن ایران و ترکمنستان در روزهای ۴ و ۵ آبان ماه ، سید میعاد صالحی ، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران و وزیر امور خارجه ترکمنستان به عنوان روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور ، تفاهم نامه همکاری های مشترک ریلی با آزاد آتامرادوف رئیس آژانس راه آهن ترکمنستان امضا کرد .

توسعه صادرات و ترانزیت ، افزایش دو برابری مبادله و پذیرش واگن از مرز ریلی سرخس ، شروع مجدد فعالیت مرز آرتیق - لطف آباد ، برگزاری جلسات مشترک بین نمایندگان راه آهن دو کشور از موارد مطرح شده در سند همکاری بین دو کشور بود .

اجرای این سند ، توسعه همکاری ها ، افزایش حجم مبالات کالا ، توسعه حمل و نقل ریلی و رونق اقتصادی دو کشور را به دنبال دارد .

گفتنی است نشست اختتامیه شانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ، بازرگانی ، علمی و فرهنگی بین ایران و ترکمنستان ، با امضا دو سند همکاری در وزارت راه و شهرسازی ، به کار خود پایان داد .

در این نشست ، تفاهم نامه همکاری‌های مشترک در زمینه اقتصادی ، بازرگانی ، علمی ، فنی و فرهنگی به امضا رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و رشید مردوف ، معاون رییس جمهور و وزیر امور خارجه ترکمنستان رسید .

سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن و آزاد آتامرادوف رئیس آژانس راه آهن ترکمنستان نیز ، تفاهم نامه ریلی به امضا رساندند .




مطالب مرتبط

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

بر اساس حکم قطعی دادگاه تجدید نظر که پس از دو سال از بازداشت و بازجویی اولیه صادر شده است ، مدیر رشوه گیرنده به انفصال دائم از خدمات دولتی ، رد مال ، جزای نقدی و زندان محکوم شده است . همچنین شرکت راه آهن علاوه بر پیگیری و برخورد با خاطیان ، با اجرای برنامه انضباط مالی و استفاده از ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، به اطلاع هموطنان گرامی می رساند ، طبق قوانین و مقررات ، کلیه مسافران قطار باید برای سوار شدن دارای بلیط مطابق با نام و نام ...

|

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد و این موضوع به اطلاع شرکت های ریلی رسیده است .

|

نظرات کاربران