در حال بارگذاری ...

انتصاب علی اکبر صفایی به سمت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

صفایی در حالی به عنوان مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شده است که به دلیل فعالیت در بخش‌های مختلف بندری و‌ دریایی وکشتیرانی از شناخت و‌ آگاهی کاملی نسبت به مسائل و‌ موضوعات این بخش مهم از اقتصاد کشور برخوردار است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، علی اکبر صفایی با حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی به سمت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد .

رستم قاسمی ، وزیر راه و شهرسازی طی حکمی علی اکبر صفایی را به سمت معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی منصوب کرد . در این حکم آمده است :

«امید است با اتکال به الطاف الهی ، در اجرای سیاست‌های نظام و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه وزارتخانه اهتمام ویژه داشته و با تمتع از تجارب خویش ، در چهارچوب قوانین و مقررات در ایفای بهینه و مطلوب وظایف محوله موفق و موید باشید.»

صفایی که متولد سال ۱۳۴۹ در شهر کازرون است دارای مدرک کارشناسی بنادر و کشتیرانی‌ ، کارشناسی ارشد علوم دریایی از دانشگاه جهانی دریانوردی مالمو سوئد و دکتری علوم دریایی (مهندسی دریا) از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) است . وی که فارغ التحصیل ممتاز دانشگاه جهانی دریانوردی مالمو سوئد با رتبه برتر در بین نمایندگان ۱۴۰ کشور جهان است بیش از ۲۶ سال فعالیت در حوزه بندری و دریایی کشور را در سمت‎های مختلف از کارشناسی تا مدیریتی در کارنامه خود دارد .

صفایی در حالی به عنوان مدیرعاملی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شده است که به دلیل فعالیت در بخش‌های مختلف بندری و‌ دریایی وکشتیرانی از شناخت و‌ آگاهی کاملی نسبت به مسائل و‌ موضوعات این بخش مهم از اقتصاد کشور برخوردار است .

وی ابتدا فعالیت خود را از کارشناس دریایی و بندری و سپس کار در بخش های مدیریتی بنادرکشور آغاز کرد و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه دریانوردی جهانی معاونت دریایی وبندری بندرشهید رجایی، مدیرکلی حفاظت وایمنی دریایی سازمان بنادر ودریانوردی و مدیرکل بنادرو دریانوردی استان هرمزگان، را برعهده گرفت. صفایی پس از سال‌ها فعالیت و ‌حضور موثر در بخش بندری، به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران  وارد بخش کشتیرانی شد.

وی پس از حضور در شرکت ملی نفتکش ایران و ارتقاء جایگاه شرکت به بزرگترین شرکت کشتیرانی نفتکش جهان و همچنین ایجاد درآمد و سود‌دهی قابل توجه برای این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت کشتیرانی نفتی جهان، بعد از چند سال از این مجموعه مهم و استراتژیک جدا شد . صفایی پس از ترک شرکت ملی نفتکش ایران به سمت مشاور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در امور دریایی و بندری منصوب شد تا بار دیگر در این بخش فعالیت کند .

صفایی در کنار حضور در حوزه بندری و دریایی کشور در عرصه علمی ، تحقیقاتی و پژوهشی نیز فعالیت گسترده داشته و‌ به عنوان مدرس در دانشگاه های امیرکبیر ، علوم دریایی چابهار ، آزاد اسلامی واحد علوم دریایی خارک ، فراساحل و علمی کاربردی تدریس کرده است. وی همچنین دارای بیش از ۲۶ مقاله علمی متعدد در مراجع علمی معتبر داخلی و خارجی ، تالیف چندین کتب و عضویت در انجمن ها ، کمیته‌ها و اتحادیه‌های تخصصی دریایی است .




مطالب مرتبط

زیرساخت فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار تکمیل شده است و اقداماتی که از امروز شاهد آن هستیم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای استقرار تأسیسات و تجهیزاتی مانند سیلوها، انبارها و مواردی از این قبیل است .

|

این نمایشگاه با هدف توسعه صادرات بخصوص در حوزه خدمات فنی و مهندسی برگزار شده است .

|

با حجم قابل توجه کالاهای ورودی به بنادر استان بوشهر می طلبد با خروج کالاهای رسوبی سنواتی فرصت برای رونق و درآمدزایی بنادر استان بوشهر انجام شود . خدمات رسانی شایسته به تجار و صاحبان کالا در گرو فضای کامل برای انبار و بارانداز است که با ترخیص کالاهای رسوبی این مهم بخوبی محقق ...

|

همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

نظرات کاربران