در حال بارگذاری ...
  • تاکید رئیس جمهور بر تکمیل راه‌آهن میانه - اردبیل تا یک سال و نیم آینده

    عملیات ساخت راه آهن میانه - اردبیل از اوایل سال ۹۲ شروع شده است . این پروژه ریلی ۱۷۵ کیلومتری دارای ۸ ایستگاه است که از این تعداد دو ایستگاه تشکیلاتی در اردبیل و میانه واقع شده است . برای این مسیر همچنین ۳ ایستگاه مسافری و ۳ ایستگاه فنی پیش بینی شده در حال احداث است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس جمهوری گفت : امیدواریم به دنبال اقداماتی که انجام شده ، باقیمانده پروژه راه آهن میانه - اردبیل با جدیت دنبال شده و ظرف مدت یک سال تا یک سال و نیم این پروژه افتتاح شود . 

    آیت الله رییسی امروز جمعه و در ادامه بازدید از پروژه‌های استان اردبیل از پروژه راه آهن میانه - اردبیل بازدید و در جریان‌ آخرین وضعیت پیشرفت آن قرار گرفت .

     رییس جمهوری در جریان بازدید از این پروژه ریلی گفت : اجرای این پروژه بیش از دو دهه طول کشیده و انتظار مردم اردبیل نسبت به شروع به‌کار این پروژه متاسفانه طولانی شده است . من فکر می‌کنم انشاءالله باید کار متفاوتی برای تکمیل این پروژه صورت بگیرد .

    رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه پروژه‌ راه‌آهن اردبیل بسیاری از مسائل استان را حل می‌کند ، گفت : امیدواریم به دنبال کاری که انجام شده بخشی از کار که مانده است با جدیت دنبال شود و ظرف مدت یک سال تا یک سال و نیم تکمیل شود . البته دوستان قول داده‌اند که زودتر از این افتتاح شود ولی من با احتیاط می‌گویم یک سال به بهره‌برداری می‌رسد .

    رییسی در پاسخ به سوالی درباره بازدیدهای امروز خود و دیدارهایش با مردم استان اردبیل اظهار کرد : ارتباط با مردم و اطلاع پیدا کردن از دیدگاه‌ها و خواسته‌های مردم برای من و همکارانم غنیمت است. ان‌شاءالله بتوانیم خواسته‌های مردم را دنبال کنیم . مهم اجرای خواسته مردم است . ما در این سفر و سفرهای دیگر با افتتاح و آغاز به کار به آن معنا که بخواهیم کلنگی بر زمین بزنیم و بگوییم یک پروژه شروع شد، مواجه نیستیم. ما با پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری مواجه هستیم و این پروژه‌ها مردم را به ستوه آورده است. در هر منطقه‌ای که می‌رویم می‌بینیم که پروژه‌ها نیمه تمام مردم را عصبانی کرده و امیدواریم بتوانیم در این سفرها برخی از انتظار مردم را برآورده کنیم .

    عملیات ساخت راه آهن میانه - اردبیل از اوایل سال ۹۲ شروع شده است . این پروژه ریلی ۱۷۵ کیلومتری دارای ۸ ایستگاه است که از این تعداد دو ایستگاه تشکیلاتی در اردبیل و میانه واقع شده است . برای این مسیر همچنین ۳ ایستگاه مسافری و ۳ ایستگاه فنی پیش بینی شده در حال احداث است .

    ساختمان ایستگاه اردبیل به صورت دو طبقه اسکلت فلزی با طراحی مدرن در ۴۸۰۰ متر مربع زیربنا و ۹۸ درصد پیشرفت است . ساختمان های فاز ۱ ، ۴۸ هزار مترمربع  زیربنا دارد و ۸۲ درصد پیشرفت داشته است. 

    بر اساس این گزارش کل ساختمان‌های ایستگاه‌ها با ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا و ۶۴ درصد پیشرفت داشته است . پیشرفته کل ایستگاه‌ها با احتساب ایستگاه‌های  بین راهی ۷۷ درصد پیشرفت داشته است. حداکثر سرعت طراحی قطار مسافری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت برای قطار مسافری و ۱۲۰ کیلومتر در ساعت برای قطار باری است . ۴۰ درصد این مسیر در مناطق کوهستانی است و ۴۰% در تپه ماهور و ۲۰% در دشت واقع شده است .

    این پروژه که میزان پیشرفت فیزیکی زیرسازی آن بیش از ۹۰ درصد است، دارای ۲۴ کیلومتر تونل و بیش از ۴۳۰۰ متر پل است.ریل گذاری فاز یک ۴۱ درصد تاکنون پیشرفت داشته است . تاکنون دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است .

    آیت الله رییسی که از صبح امروز برای سفر یک روزه وارد از طریق فرودگاه پارس آباد وارد استان اردبیل شده است ، از پروژه های مختلف این استان بازدید و در جریان آخرین وضعیت این پروژه ها قرار گرفت. شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین و پروژه باند دوم پارس آباد - اردبیل پروژه هایی بود که رییس جمهوری صبح امروز از این پروژه ها بازدید کرد . رییس جمهوری امروز همچنین با جمعی از عشایر دشت مغان دیدار و گفت و گو کرد .




    نظرات کاربران