در حال بارگذاری ...

خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل

راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردبیل ۱۷ دستگاه سنگین ، ۱۵ دستگاه نیمه سنگین ، هفت دستگاه سبک دارد و نسبت به آماده سازی آنها برای فصل زمستان اقدامات لازم را انجام داده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردبیل گفت : ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی اردبیل خط کشی شد .

بهرام خیاوی در تشریح اقدامات و عملکرد ۶ ماه شهرستان اردبیل با بیان اینکه در حوزه نگهداری راهداران شبانه روز در حال فعالیت هستند افزود : لکه گیری ۱۱ هزار مترمربع و روکش آسفالت محور اردبیل سرچم به طول ۵ کیلومتر ، لکه گیری چهار هزار و ۳۰۰ متر مربع و روکش آسفالت محور آلوارس – پیست اسکی به طول سه کیلومتر در ۶ ماه گذشته  انجام شده است .

وی لکه گیری راه های اصلی فرعی و روستایی و اجرای آسفالت رگلاژی با آسفالت گرم به مقدار یک هزار و ۲۰۰ تن را یادآور شد و گفت : شانه زنی و تسطیح حریم به طول ۸۰۰ کیلومتر ، رفع افتادگی شانه با استفاده از مصالح و تراشه آسفالت در محل های پر خطر به طول ۱۴۵ کیلومتر ، پاک سازی حاشیه جاده ها از نخاله ساختمانی به صورت مستمر به طول ۴۰۰ کیلومتر اجرا شده است .

وی نصب بیش از یک هزار و ۳۰۰ عدد تابلوی اخطاری و انتظامی ، جان پناه و خطر نمای پل و بال کبوتری ، نصب و تعمیر تابلوهای اطلاعاتی با پایه ۴ و ۵ متری به متراژ ۴۰۰ متر مربع و همچنین تعمیر و بازسازی علائم در محورهای مواصلاتی به تعداد ۶۶۰ عدد ، رنگ آمیزی سرعت کاه های موجود در حوزه استحفاظی با بیش از ۳۱۰ مورد سرعت گیر آسفالتی ، رنگ آمیزی گاردریل های زنگ زده محور مغان ، رنگ آمیزی پایه چراغ های چشمک زن و رنگ آمیزی پایه تابلو های محور نمین ، خلخال و سرعین به تعداد بیش از ۱۱۰۰ عدد، ترمیم ، مرمت و بازسازی گاردریل به تعداد ۸۰۰ عدد با پایه و شاخه ، برچیدن پایه علایم فرسوده و بازسازی آنها به تعداد ۱۹۰ مورد ، نصب و تعمیر ۷۷ شاخه گاردریل در نقاط حادثه خیز محور اردبیل- ارجستان به طول ۳۰۰ متر را از دیگر اقدامات راهداران اردبیل در ۶ ماه گذشته عنوان کرد .

بهرام خیاوی در خصوص بهسازی راههای روستایی گفت : اقداماتی نظیر زیرسازی راه روستایی سلام آباد به طول ۶۰۰ متر توسط ماشین آلات اداره شهرستان ، اجرای آسفالت رگلاژی راه روستایی صومعه بطول ۷۰۰ متر، اجرای آسفالت رگلاژی راه روستایی ینگجه رضابیگلو به طول ۵۰۰ متر ، اصلاح زیرسازی ۱۵۰ متر از راه روستایی عباس آباد و اجرای آسفالت ، تسطیح و ریگلاژ راه های شنی و خاکی به طول ۴۰۰ کیلومتر،  تسطیح جاده بین مزارع روستاهای (حمل آباد ، عموقین ، دیولق ، خشکه رود ، قره تپه ، ینگجه رضا بیگلو و... ) مطابق بندهای صورتجلسه بازدید نمایندگان مردم شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از روستاهای دهستان سردابه به طول ۲۰۰ کیلومتر ، دپوی مصالح در محور گندشمین جهت استفاده در پروژه تعریض محور سه راهی ثمرین – ثمرین با حجم ۱۲ هزار متر مکعب ، اجرای پروژه تعریض سه راهی ثمرین تا ثمرین انجام شده است .

وی اضافه کرد : در بخش ایمنی راه ها نیز  با توجه به اینکه این اداره دارای ۱۹۸ روستا به طول ۵۱۰ کیلومتر است که حدوداً یک هزار تن آسفالت جهت لکه گیری و سه کیلومتر ارتقا شانه و ۸۰ کیلومتر خط کشی یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت به صورت ریگلاژی انجام شده است .

خیاوی شانه سازی محور اردبیل – خلخال به طول ۸ کیلومتر و حمل مصالح شانه سازی به حجم بیش از دو هزار و ۵۰۰ متر مکعب ، ریزش برداری در راه روستایی عباس آباد و قیه چمن به طول بیش از ۱.۵ کیلومتر ( ۶۰۰ متر مکعب) ، شست و شوی بیش از پنج هزار و ۵۰۰ پایه و علائم به صورت مستمر بعد از هر بارندگی ، پاکسازی حاشیه جاده و رفوژ وسط گاردریل از زباله (نایلون و...) به طول ۳۲۰ کیلومتر ( رفت و بر گشت به صورت مستمر)، بازدید های شبانه و روزانه از حوزه استحفاظی و پاکسازی سطح جاده از مواد زائد و لاشه حیوانات ، لکه گیری راه های اصلی فرعی و روستایی با آسفالت سرد و تراشه آسفالت به مقدار بیش از دو هزار و ۶۸۰ متر مربع ، پاکسازی و خاکبرداری رفوژ میانی محور سرعین،ریزش برداری محور آلوارس – پیست اسکی با حجم بیش از ۶۰۰ متر مکعب ، تهیه و انبار نمک به میزان ۳۰۰ تن را از دیگر اقدامات مهم اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردبیل عنوان کرد.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردبیل با اشاره به اینکه در  حوزه نگهداری ابنیه فنی ، تعمیرات پل سامیان ، بروز رسانی و سامانه BMS پل های مورد نیاز برای تعمیرات انجام شده است افزود : در حوزه حریم راه نیز  ۵۷ مورد شناسایی تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز، ۵۷ مورد برخورد و قلع و قمع تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز ، ۳۰ مورد  شناسایی ساخت وساز غیرمجاز ، ۷۱ مورد توقف کار و اخطار به ساخت وساز غیرمجاز و درختکاری ، ۱۱ مورد قلع و قمع و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز ، ۶۹ مورد جمع آوری کانکس و بساط دست فروشان ، ۸۴ مورد جلوگیری از حفاری غیر مجاز و درختکاری و ۲۶ مورد شانه زنی انجام شده است .

خیاوی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه ماشین آلات تصریح کرد : راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردبیل ۱۷ دستگاه سنگین ، ۱۵ دستگاه نیمه سنگین ، هفت دستگاه سبک دارد و نسبت به آماده سازی آنها برای فصل زمستان اقدامات لازم را انجام داده است .

خیاوی با بیان اینکه سیستم صدور بارنامه شرکت های حمل ونقل کالا به صورت الکترونیکی و مکانیزه است گفت: در شهرستان اردبیل در ۵۹  شرکت حمل و نقل غعالیت می کنند و در مدت یاد شده ۶۹ هزار و ۳۳۳ برگ بارنامه نیز صادر شده است . در نیم سال اول سال جاری ۳۹۹هزار نفرمسافر در اردبیل جا به جا شده که تعداد مسافران نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/۱۲ افزایش را نشان می دهد .

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردبیل از دیگر اقدامات انجام شده در مجموعه خود به ثبت منظم عملکرد و اقدامات انجام گرفته و گشت های راهداری در سامانه rms.rmto.ir اشاره کرد و گفت : بازدید مستمر از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی حوزه شهرستان و ثبت در سامانه sup.rmto.ir، ساخت سکوی بارگیری سنگی در محوطه اداره شهرستان جهت تسهیل بارگیری نمک و ماشین آلات ، احداث رمپ معلولین در ورودی ساختمان اداری جهت تسهیل در رفت و آمد معلولین ، ساخت ، نصب و رنگ آمیزی درب ورودی انبار نمک راهدارخانه بودالالو و گل کاری محوطه راهدارخانه، پیگیری ادامه احداث ساختمان راهدارخانه سه راهی سرعین و خاکبرداری زمین احداث آشیانه ماشین آلات و انبار نمک از دیگر اقدامات انجام شده است .

گفتنی است اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اردبیل مسئولیت نگهداری۸۴ کیلومتر بزرگراه و ۵۲ کیلومتر راه اصلی شریانی و ۳۰ کیلومتر راه فرعی پرترافیک ( اردبیل – آبی بیگلو ، اردبیل - کورائیم ، اردبیل جاده قدیم مشگین شهر) و همچنین راههای توریستی از جمله سردابه و ارجستان ، آلوارس ، پیست اسکی و جاده دریاچه نئور وجود بیش از ۵۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۱۱۰ کیلومتر راه شوسه شنی و خاکی را بر عهده دارد .




مطالب مرتبط

این عملیات به صورت پیمانی انجام می شود .

|

طی شش ماهه نخست سال‌جاری عملیات روکش حفاظتی اسلاری‌سیل ۳۸ کیلومتر ، ساخت و آسفالت راه‌های روستایی ۳۶ کیلومتر ، لکه‌گیری آسفالتی ۴۳ کیلومتر ، درزگیری پلیمری ۱۳۵ هزار متر و چاله پرکنی ، لکه‌گیری و روکش آسفالت رگلاژی موضعه‌ای به صورت امانی ۷۵ کیلومتر انجام شده است .

|

در این بازه زمانی اجرای ۲۵۰۰ تن لکه‌گیری به صورت پخش با گریدر و ۶۵۰ تن لکه‌گیری چاله پرکنی، ۵ مورد بازسازی و راه‌اندازی و ۳ مورد جابه‌جایی دوربین نظارتی نیز انجام شده است .

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

نظرات کاربران