در حال بارگذاری ...

احداث ۷ دستگاه پل در محورهای مواصلاتی استان آذربایجان غربی

احداث این ۷ پل با مبلغ قرارداد نزدیک به ۱۸۳ میلیارد ریال انجام می شود که به دلیل پیشرفت فیزیکی بالا و رو به اتمام بودن پل های مهلذان شهرستان خوی و گلستانه شهرستان ارومیه ، هم اکنون تردد در این دو پل در حال انجام است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره نگهداری از ابنیه فنی راه ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از ساخت ۷ دستگاه پل در محور های مواصلاتی استان خبر داد .

حامد رستمی فر گفت : این ۷ پل شامل پل پوش آباد در شهرستان اشنویه ، پل داش تیمور در شهرستان مهاباد ، پل گلستانه در شهرستان ارومیه ، پل بناویله در شهرستان سردشت ، پل قزل آغل الند در شهرستان خوی ، پل مهلذان در شهرستان خوی و پل عابر پیاده قزل عاشق شهرستان ارومیه می شود .

وی ادامه داد : احداث این ۷ پل با مبلغ قرارداد نزدیک به ۱۸۳ میلیارد ریال انجام می شود که به دلیل پیشرفت فیزیکی بالا و رو به اتمام بودن پل های مهلذان شهرستان خوی و گلستانه شهرستان ارومیه ، هم اکنون تردد در این دو پل در حال انجام است .

رستمی ضمن معرفی اقدامات دیگر این اداره گفت : احداث ۴ مورد دیوار حائل برای محورهای سطح استان ، ۴۸ مورد قرارداد تعمیرات شامل تعمیر ابنیه فنی راهدارخانه ها و پل های سطح استان و ۱۲ مورد پروژه تکمیل و احداث ساختمان راهدارخانه ها از سایر عملکرد اداره نگهداری از ابنیه فنی راه ها است .




مطالب مرتبط

در این عملیات ها ، بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر از مسیرهای آسیب‌دیده در استان ، لایروبی و بازگشایی و همچنین ، راهداران نسبت به تعمیر و بازسازی موقت پل‌ها و ابنیه فنی آسیب‌دیده اقدام کردند .

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

در شهرستان فاروج ۱۲.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای آق چشمه ، زینکانلو ، محمدآباد و احسان آباد) ، در شهرستان بجنورد ۹.۶ کیلومتر راه روستایی (محورهای ایوب ، یزدان آباد و حسن آباد) و در شهرستان بام و صفی آباد ۷.۷ کیلومتر راه روستایی ( محورهای بانی در و زنفت) احداث و آسفالت شده است .

|

پس از بارندگی‌های اخیر با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در محورهای جنوب استان انجام و از انسداد محور جلوگیری به عمل آمده است .

|

نظرات کاربران